GM 8,2 10-bolt kyssäri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Impala76, 1.1.2009.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kyseessä vm 69 aksila. gm a body. Perässä on nyt sisässä 4.29:1 välitys ja ajatuksena olisi harventaa välitystä, mutta kysymys kuuluukin että kuinka paljon harvemman välityksen tohon murikkaan saa kiinni?
    Näitähän ilmeisesti on eri "syvyyksillä" olevilla välitysrattaan kiinnityspinnoilla..
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jos nykyinen carrier on "nelos carrier", niin silloin 4.11 on harvoin mitä saa. Mutta jos kyseessä on ns. "paksu lautanen" ja "kolmoen", eli 4,29 "kolmos carrieriin", niin sit menee niitä kolmosen välityksiä.
    vrt.
    http://www.richmondgear.com/07pdfs/RG11.pdf
    ja
    http://www.motivegear.com/pages/catalog ... T_2006.pdf

     
  3. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kiitos vastauksesta!! Perään öljyt vaihtaessani välitystä ihmettelin, eikä se lautanen mitenkään normaalia paksummalta vaikuttanut. Taitaa olla se Carrier 4 sitten kyseessä. Eipä taida maksaa vaivaa vaihtaa 4.29 välitys 4.11 välitykseen. tuskin mitään käytännön merkitystä noin pienellä välityksen muutoksella..
     

Kerro tästä muillekin!