V-tuen irroitus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja kustum4evo, 14.1.2009.

  1. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    ostin 35sen akselin, jossa on V-tuki, joka pitäis saada irti..
    on hiukka tiukassa, pillillä lämmittämällä saatiin V-tuen pulttien kartiomutterit irti,mutta itse pultit onkin sit tiukassa

    pelkällä lämmitys ja prässi ei tunnu riittävän tai sitten olen liian varovainen ja liian pienet vehkeet :odroll:

    auttaisiko sitruunahapossa lilluttaminen vai onko muita keinoja..
    joku puhui reiän poraamisesta jonnekin???

    koitin hamb:istakin etsiä, mutta englanninkielen taito tuli vastaan TAAS..
     
  2. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Kuumennusta,jäähdytystä,napuja,hermoja,pakko toistoja kyllä ne siitä sitten viimein lähtee!
     
  3. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Mullon sama ongelma aakosen kanssa. Toisen puolen perch-pultin pään oon jo hakannut ja prässännyt ihan lyttyyn, mut ei irtoo.
    CRC:tä oon siihen suihkutellut aina muistaessa, mut kuumennus-kylmennys-voima tekniikkaa pitää kokeilla seuraavaksi...

    Väänsin motonetin halpisprässin prässäystuen ja sen tunkin alla olevan prässäys tangonkin tän kanssa jo paskaks, mutta ei se vielä totellut voimaa. :soosoo:
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Miten olis porata se pultti pois sieltä?
     
  5. jzl

    jzl 1st gear

    kokeile porata hyvällä pylväsporalla jokin iso reikä pultin keskelle. kuitenkin vähän pienempi kuin pultti itse niin ei mene akseli pilalle mitenkään. sillä lailla että pultista jää 1-2mm tavaraa reunoille. sitten otetaan iso leka ja sopiva halkaisutaltta (iso ja kestävä). taltalla paasaten halkaistaan ruuvi koko matkalta halki (tai puolimatkalta jos sitten lähtee) . sitten vain lyödään pultin jämät irti reiästä.
     
  6. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    kuullostaa helpolta, mutta todellisuudessa hikinen ja tuskainen homma..
    yhden brittiakselin pilasin poraamalla,kun ei mennyt suoraan..
    täytyy kokeilla kaikenlaisia temppuja..

    olen V-tuen jo splitannut kahtia, toinen pultti pyörii akselissa,ei tuessa
    toinen pultti on kiinteätä molemmissa.. :odroll:
     
  7. Muutama viikko sitten splittasin aakkosen v-tuen ja ihmettelin rakennetta kun näytti siltä että on yhtä puuta koko iskarin/lehtijousen/mekaanisten jarrujen kiinnike v-tuen kanssa , annettiin jo pillillä lämpöä kun huomasin että sehän lähti pyörimään perchpultin ympärillä , ja sain levitettyä v-tuen takapään ihan ilman sen kummosempia temppuja... Nyt on uniball nivelet paikallaan ja akseli hepissään "auton" rungossa.
     
  8. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Joo. Ei auttanut mikään vaan tarpeeksi kun käytti vielä lisää voimaa niin napsahti perch-pultti poikki. Sama juttu toisella puolella, joten poraus hommiksi menee.

    Onneks uudet-vanhat pech-pultit saapui tänään.
     

Kerro tästä muillekin!