1934 ford

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja smiley, 3.2.2009.

  1. smiley

    smiley 1st gear

    Moi
    Olen uusi tassa foorumissa ja kirjoittelenkin sen takia , kun tuli hommattua 1934 ford roadster.
    Auto on projekti mika kay , mutta kaytannossa pitaa kayda kaikki lapi .
    Tarkoitus olis tehda kevyesti rodattu peli (eturipustus , takaripustus , johdotus , stance , sisustus ja maalaus).
    Osaako joku sanoa , missa menee raja , kuinka paljon voi muuttaa/vaihtaa.
    Kiehtoo usassa myytavat valmiit rungot ripustuksineen (1/3 autosta olis kerralla tehty).
    (Kirjaimet voi olla outoja , koska olen reissussa)
    Tietoa kiitos , jos loytyy ja kokemuksia.
     
  2. Onneksi olkoon hankinnasta ja tervetuloa foorumille!

    50% saa osista vaihtaa nykyäänkin ( rungolliseen autoon voi vaitaa korinkin)ja listan prosenttiosuuksista saa AKE:sta.

    Runko akseleineen taitaa olla siinä ja siinä mutta jos koneen ja laatikon säilyttää alkuperäisenä niin miksei? Sehän on vaan välttämätöntä ruostekorjausta liikenneturvallisuuden parantamiseksi....

    Eka katsastus helpoin hoitaa mahd alkuperäisenä jos mahdollista ?

    Noita 34 avoja ei liikaa ole ja kelpais tuollainen projekti itsellekin ,mutta jäänyt toistaiseksi haaveeksi :wink:

    Mistäspäin maailmaa tuollainen herkku löytyi ja oliko ns onnenkantamoinen eli oliko mielestäsi edullinen? Noiden peltikoristen hinnat on pilvissä ,mutta joistain maailman kolkista niitä saattaa saada hyvinkin kohtuudella.
     
  3. smiley

    smiley 1st gear

    Ford 1934

    Joo jarkevinta on varmasti kunnostaa aluperainen runko ja vaihtaa akselit/jarrut, niin jaa prosentteja muihin muutoksiin.
    Vanha ukko myi Virginiassa tan pelin , kun tarvitsi rahaa isoon leikkaukseen.
    (Toki tarinoitahan riittaa ja tamakin voi olla yksi niista)
    Mutta hinta tuntui edulliselta. (varsinkin kun tays peltipeli)
    Nyt auto Floridassa konttiinlaittoa odottelemassa (ensviikolla kontissa)
    Ja eiku kotiin odottelemaan.
    Jos loytyy lisaa infoa muutoksista niin ...
    ja tasta lattapaasta , kun ei ole aikaisempaa kokemusta (myos se pitaa kunnostaa tai vaihtaa)
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    On taas niin herkullinen aihe että tulee varmasti lähtemään mopo käsistä mutta jatketaan akselin osoittamaan suuntaan.
    Ake:n nykysäännöissä pitäisi olla niin että moottori, kori ja runko muodostavat jokainen 1/3 pääprosenteista eli jos kaksi näistä on alkuperäistä niin alkuperäisprosentteja on kasassa yli 50 ja tällöin kolmannen kokonaisuuden voi vaihtaa. Täsmäjyvityksen voi tehdä detaljiosilla.
    Mobilistien keskuudessa tosin tiedetään että kaiken voi vaihtaa ja saada silti 100% alkuperäisen ajoneuvon jos osat on samaa merkkiä ja vuosimallia.
    Loppu onkin sitten sun mielikuvituksesta kiinni. :wink:

    ... tarttukaa nyt joku stongasta kun kaasu hirtti aaaaaaaaaaaaaaaaaa......:rotfl:
     
  5. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Siihen saa vaihtaa kaiken! kun ei kukaan oo puhunut mitään katsastuksesta saati rekisteröinnistä! :poff:
    Kannattaa tehdä autosta hyvä ja itselleen mieleinen sekä vaihtaa tarvittavat osat! Nettipoliisit sitten kyllä osaa laskea ne prosentit mutta ei liene järkevää suoda heille tuota iloa!
    Suosittelen lämpimästi lähestymään henkilökohtaisesti jotain harrastajaa joka on kyseisten laitteiden kanssa puljannut!

    T: suzuki pv50 läppäpytty :eek:
     
  6. Cuda

    Cuda 1st gear

    Mielestäni olisi syytä säilyttää mahdollisimman paljon alkuperäisistä osista. Auton arvo ei harvinaisuutensa ja rahallisen kaan arvonsa puolesta siitä ainakaan parane jos Henry'n niitein kasattu runko vaihdetaan johonkin m´ehiko stämppinkeihin.. Älä ainakaan vaan mene myymään autosta mahdollisesti irroittamiasia osia pois itseltäsi (tahtoo siis sanoa, pois ko. arvoauton sen hetkiseltä omistajalta)

    Roddaa toki (kevyesti) ! Niin itsekin moisen loistokohteen kohdalla tekisin - mut älä nyt siis vaan mee mitään runkoa vaihtamaan tms. orkkis -34 tärkeimpiä osia vaihtamaan/poistamaan. Kyllä ne radikaalimmat rytöläjät on syytä tehdä brookville koreista tms. uustuotantopellistä. Ja toi sais miellellän säilyä lättäpää laitteena - ne pikkulohkot soveltuu paremmin noihin vähemmän arvo-osia (luetaan halutun vuosimallin runko-kori-rekisteriote) sisältäviin puuttellisempiin/vähemmän-tavoiteltuihin-korimalleihin/vähemmän-tavoiteltuihin-vuosimalleihin.

    Loistohankintasi 1934 Roadster on toki sun - ja siksi toki teet siihen mitä ikinä tykkäät - mutta tollasen huippukohteen kanssa ei kantsis oikein hätiköidä - ei uustuotanto-runkojen tms. kanssa - kuin muutenkaan. Ettei sit kaduttais kovasti myöhemmin. Tusinoita on tarpeeks - älä tee tosta uuden tusinan aloitusta. Orkkisosat talteen sit ku droppiakselit, late 30's jarrut yms. laitteeseen soveltuva sälä korvaa kolmenelosen alustan orkkis osia. Onnittelut hienosta löydöstä !
     
  7. smiley

    smiley 1st gear

    ford 1934

    Joo
    Pitaa harkita tarkkaan mita tekee.
    Toi alkuinnostus on aina vaan niin raju.
    hv.t ei tassa pelissa ole se juttu vaan fiilistely , joten lattapaatakaan ei tarttis vaihtaa.
    Kiitos Cuda asiallisesta textista
     
  8. smiley

    smiley 1st gear

    ford 1934

    Mites on noi droppiakselit toiminut kaytannossa ja mita pitais ottaa huomioon , jos vaihtaa .
    Ja mita vaihdelaatikoita on laitettu lattiksen peraan (nyt 3 v).
    Myos kiinostais taa imusarja kolmelle kaasarille (vai onko se tie ikuiseen saatamiseen)
    Mielipiteita kiitos
     
  9. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  10. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    Taisin nähdä tuon sun 34-Lake Worthissa eile. Jonkin verran näyttäs hommia olevan mutta ei paha.
     
  11. smiley

    smiley 1st gear

    ford 1934

    Joo
    Koko auto kaytava lapi .
    Mutta ajan kanssa.
     
  12. rici

    rici 3rd gear

    laatikko lättikseen

    Tuossa linkki Borg & Warnerin T-5:n asennuksesta lättiksen perään, niitähän on asennettu eri automerkkeihin erilaisilla hännillä eli pitää aina tatkistaa ymmärtääkseni toi shifterin paikka laatikossa istuuko omaan sovitukseen.... ja vähän muutakin lättisjuttua. Omassa on 39:n kolmevaihteinen ja hyvin skulaa, tosin ainahan sitä vois pari vaihdetta lisää olla. Noihin laatikoihinhan saa valmiita sovitteita melkei mihin vaan ainakin speedway Motorsilta

    http://www.flatheadv8.org/ernie/ernie-t5.htm

    http://www.btc-bci.com/~billben/flathead.htm

    http://www.flatheadv8.org
     
  13. smiley

    smiley 1st gear

    Ford 1934

    Nyt tarvittais Ford äxperttiä !!!!!!
    Onko olemassa eri malleja 1934 avoja ?
    Kun on kiinteällä tuulilasinkehyksellä ja tälläisellä pultattavalla mallilla. Myös ovien yläosat on erillaiset ja sit on kolmella tai kahdella saranalla ovet ????
     
  14. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Kaksiovisista avoja on ollut saatavilla ainakin:

    Roadster:
    [​IMG]


    Cabriolet:

    [​IMG]
     
  15. smiley

    smiley 1st gear

    Ford 1934

    Iso kiitos !
    No nyt tää alkaa aukee mullekkin , kun pääsee oikeen kuvista katsomaan.
    Niistä vois päätellä , että toi Ford Cabriolet oli se halvempi versio.
    Nyt tässä pitää myös korjata yksi "pikku" juttu , että toi mun auto ei ole roadster , vaan juuri tämä Ford Cabriolet .
    Elämä on ihmeellistä
     
  16. SK

    SK Gearhead

    Eiköhän tuo Cabriolet ollut kuitenkin uutena se kalliimpi malli? Siinä kun on kunnollinen katto ja oikeat sivu-ikkunat, niin valmistuskustannusten on täytynyt olla suuremmat.
     
  17. smiley

    smiley 1st gear

    Ford 1934

    ÖÖÖÖÖ
    Mitä tarkoitat kunnollisella katolla ?
     
  18. SK

    SK Gearhead

    Re: Ford 1934

    "Parempaa" rättikattoa. Molemmat yo. korimallit ovat 2 (+2) paikkaisia avoja, mutta roadsterin rätti on enemmän "hevoskärrymäinen" ja convertiblen enemmän "nykyaikaisen" rättikaton oloinen; vuoden 1934 skaalalla kumpikin adjektiivi siis lainausmerkeissä.

    Eli roadster on ilman kunnollisia sivuikkunoita (ehkä muoviviritykset = katto ylhäälläkin voi kastua) kun taas cabriossa pitäisi olla "nykyaikaiset" oikeat alas-ylös liikkuvat sivuikkunat ja niihin sopiva rättikatto (= ainakin periaatteessa sateelta suojassa).
     
  19. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Conv. Cabriolet 2-4P 590$
    De Luxe Roadster 2-4P 525$

    Lähde:
    Encyclopedia of American Cars
     
  20. smiley

    smiley 1st gear

    Tietääkö kukaan valmistusmääriä ?
    Tässä alkaa olla jo ihan uusavuton fiilis .
    Tää Ford on merkkinä täysin uus mulle.
    Täytyy mennä kirjakauppaan ja sen jälkeen pitää ilmeisesti myös lukea ne kirjat.
     

Kerro tästä muillekin!