-30 lukuiseen lokasuojat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Jaakkokangas, 11.3.2009.

  1. Jaakkokangas

    Jaakkokangas 1st gear

    Mistä vois löytää lokasuojan määritelmän (minkälainen pitää olla ja mitä peittää) 1929 vuosimallin autoon (Plymari)? Katsastusasemalla sanottiin että lokasuojat pitää olla mutta alkuperäiset käytetty kyläsepän toimesta ja nyt tarkoitus tehdä uudet (en osta tässä tapauksessa periaatteesta vaan ne tehdään). Haluaisin määritelmän nimen omaan -30 luvun taitteesta koska tämänpäivän määritelmä varmasti tiukempi mitä auton tekohetkellä ja takautuvastihan mitään ei saa vaatia Nimimerkillä teini corollaan ABS ja airback T.JAKKE
     
  2. lake ender

    lake ender Gearhead

    Siirsin tän tänne rodipuolella, saat tod. näkösesti vastauksia nopeemmin.
    Aikasemminkin täällä on aiheesta kiivastuttu ja kättä väännetty...eli miettikää ensin ennekun taas kirjotatte.
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kysypä paikalliselta konttorilta!
     
  4. Jaakkokangas

    Jaakkokangas 1st gear

    Lokasuojat

    Kysytty on ja vanhin määritelmä -50 ja -60 luvun taitteesta mutta kun auto on -29. On varmasti muuttunut 30 vuodessa peittovaatimuksien ja terävien kulmien osalta.
     
  5. Eipä ollut 20,30, eikä nelkytluvulla oikein paljon vaatimuksia minkään suhteen , Suomalaiset virkamiehet on niitä kyllä sitten jälkeenpäin kehitelly....Koskemaan takautuvasti noinakin vuosina tehtyjä laitteita :wc:

    Tulkintakysymyksiä... :wink:
     
  6. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Itse olin ajatellut sitten joskus mennä rekisteröintikatsastukseen mahdollisimman orkkis kuosissa, sisältäen siis lokasuojat, puskurit yms, ettei leimamies pääse kitisemään turhista.

    jos/kun lokasuojat pitää olla, niin eikös semmoiset moottoripyörä-malliset kevyillä kannakkeilla olisi kaikkein helpoimmat?
    Tosi seppähän vääntää nekin englannin pyörällä käyttäen apuna planishing hammeria ja strinker & strecheriä.

    Tavan tallaajat voi käyttää vaikka hopan varapyörän koteloa tms soveltuvaa...
     

Kerro tästä muillekin!