Kontin purkukuvio satamassa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Porsas, 4.4.2009.

  1. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Terve,

    Olen tilaamassa ekaa konttia meren takaa ja tuli mieleeni että miten kontin purku tapahtuu Helsingin satamassa ? Pitääkö kontti ottaa mukaan ja purkaa muualla ? vai puretaanko vuokrakontti aina paikan päällä satamassa ? pitääkö purku tapahtua kerralla vai voiko olla useampia käyntikertoja jos minulle ei ole esim kärryä johon saisin 3 full size jenkkiä + muut hilppeet yhdellä kertaa.

    Kirjottakaan muutama rivi miten toiminta tapahtuu satamassa.

    Kiitos :eek:
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ei kai nykyisin enää päästetä satamaan konttia itse purkamaan? Sen tekevät kalliit ja huolettomat satamamiehet ja asiakas maksaa, myös vahinkonsa.
    Omassa tapauksessa ainakin tuli ehdottomasti halvemmaksi maksaa kontin veto ja pudotus kotipihalle ja sopivalla talkooporukalla tyhjentää se itse. Tavaroiden haunkaan takia ei tarvinnut tehdä montaa reissua. Purkuaikaa oli yksi tunti, mutta 35 minuutissa selvittiin 40 jalan kontin tyhjennyksestä.
    Sinulle kontin veto kotiin tulee vielä halvemmaksi, koska matkaa on yli puolet vähemmän.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Just noin, joko maksat jollekin satamassa kontin purusta tai hoidat sen itse muualla. Jotta saat kontin ulos satamasta pitää kontin sisällön olla tullattu.
    Kotkassa olisi apuja asiaan, tuolla Vuosaaressa ei.
     
  4. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Ok, kallistun sitten selkeästi tuomaan kontin rekalla purettavaksi sataman ulkopuolella (sellaisia rekkoja lienee olemassa joiden nostolaitteilla kontin saa tiputettua maahan autojen ja muun romuun saa hallitustusti ulos ?) Tullaus lienee suoraviivaista jos paperit hyvin tehty autoista ja romuista ? mikä voi hirttää kiinni ? (jos ei viranomaisten mielivaltaa lasketa) ? mistä minun siis tulee olla huolissa jos kama tulee vuosaaren kautta ? :oops:
     
  5. perkele

    perkele Gearhead

    sideloaderilla se onnistuu....
    saattaa olla että meikälainen tuo sit kontin pihaan...
    tai sit ei..
     
  6. onnipekka

    onnipekka 1st gear

    Ensimmäinen ja viimeinen kokemus oli vuosaaresta heikko. Hinta katossa ja palvelu kuin 50 vuotta sitten armeijassa. Hämeenlinnassa on sentään toista, homma hoituu ja hinnat kohtuullisia. Päätinkin että koitan pysyä erillään jos vain mahdollista vuosaaren pyrokratiasta......
     
  7. Quest

    Quest Gearhead

    Hienoa jos kaikki länsisataman hyvät ominaisuudet on saatu siirrettyä Vuosaareen :rotfl:
    Ainoa mistä kannattaa olla huolissaan on byrokratia.
    Läpivalaisusta saattaa tulla ekstra lisäkustannuksia jos puretaan sataman ulkopuolella.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo kyllä noita kuluja tulee tuohon kontin siirtoon ihan riittävästi.....
     
  9. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Ja Suomi kuljetusyritäjä siirtää sen kontin 80 c/km purettavaksi,
    laskekaaka siitä miten kannattavaa toimintaa?
     
  10. Omalle pihalle otettaessa saa ainkin syytellä itteään jos purkutilanteessa jotain sattuu , joskus hurjiakin juttuja kuullut tuolla satamissa tapahtuvista autojen "siirtoajoista" osa mennyt lunastuskuntoonkin kun on vähän raskas kaasujalka ollut ja yhtäraskaat kädet siirtäjällä....

    +omalla kohdalla olen katsonut halvemmaksi ja helpommaksi ottaa kontti omalle pihalle kuin lähteä trailerien kanssa romuja moneen kertaan hakemaan.
     
  11. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    tässä taannoin kun tuli romua rauman satamaan, mentiin tulliin hyvissä ajoin ja sit kun meitin yhteyshenkilö tuli paikalle ajettiin satama-alueelle ja odoteltiin et kontti tuotiin ja sitten vaan purettiin ja jaettiin tavarat.
    huonokuntoisin auto jäi vielä odottamaan noutajaa.

    toki paperit oli jo siinävaiheessa tehty ja kuitattu maksetuksi.

    en tiedä onko raumalla yleinen käytäntö , tuskin kun eihän sinne kai normaalisti tuu mitään yksityis hemmojen romppeita.
     
  12. Qjet

    Qjet 1st gear

    Bunkkerinkin jos vielä siirtäisivät, niin olisi ilmeisesti kaikki tarvittavat neukkutarpeet kasassa...
     
  13. Porsas

    Porsas 3rd gear

    kontin veto ja paprut

    OK eli sideloaderilla sitten klaukkalaan ja purku pitäs olla nopeaa kun 2 ajokuntoista autoa kyydissä.
    Oliko muuten täällä listaus jossain mitä kaikkea paperia tarvitsee että saa autot ja muun rojun ulos ?
    Mistäs firmasta sitä Perkelettä kysellään käväsemään täällä klaukkalassa :lol: ? YV myös ok.
     
  14. met59

    met59 Gearhead

    Sideloader löytyy mm R. Stenvall, Speed Oy, MEK transilta
     
  15. Porsas

    Porsas 3rd gear

    kontin veto ja paprut

    OK eli sideloaderilla sitten klaukkalaan ja purku pitäs olla nopeaa kun 2 ajokuntoista autoa kyydissä.
    Oliko muuten täällä listaus jossain mitä kaikkea paperia tarvitsee että saa autot ja muun rojun ulos ?
    Mistäs firmasta sitä Perkelettä kysellään käväsemään täällä klaukkalassa :lol: ? YV myös ok.
     
  16. MeanMan

    MeanMan 1st gear

    Länsisatamassa meillä oli ainakin mahdollisuus että asiakas purkaa itse kontin tai seisoo vieressä ja katsoo kun purimme.
    Jos kerralla ei mahtunut kamat kyytiin niin sopi vain koska hakee loput.

    Sitten siellä lähtöpäässä päässä voi laatia sellaisen lapun (joku virallinen olemassa) missä on esim. merkattu auton lommot niin sitten täällä pystytään tsekkaamaan onko matkalla vaikka tullut jostain syystä damagea.

    Kyllä välillä tuli sellaisia Amerikan virityksiä mm. missä suht uusi auto oli vedetty ihan kylmästi räikkäliinoilla auton katon yli konttiin kiinni. :eek: Eli kannatta olla tarkkana myös kuka ja miten auto lastataan konttiin.
    Huolellinen kiinnitys...

    Tärkeää on että ohjeistaa tarpeeksi jos ei itse pura.
    Esim. moottorissa ei ole nesteitä EI saa käynnistää yms.
     
  17. Porsas

    Porsas 3rd gear

    No otin kontin tälle pellolle varmuudeksi niin saa siiten kamppeetkin suoraan talliin, saas nähdä mitä sieltä kontista tulee :eek:
     
  18. wizkid

    wizkid Gearhead

    mitä toi kontin purku nykyään maksaa esim. kotkassa, jos auto ei oo ajokuntoinen?
     
  19. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Muutaman kympin. Mut varustamon luovutukset, huolinta, kontin siirrot, IMA ja tyhjän palautukset yms nostaa hintaa jonkun verran......

    Loppuhinta on jonkun satasen
     
  20. morion

    morion 1st gear

    Viime viikolla tuli kontti. Toisessa autossa oli keulassa messevät trukin jäljet. Tiedä syyttäisikö Nurmista vai jenkkien päätä? :argue:
     

Kerro tästä muillekin!