Löydetty Pitkä-Pekan '62 Dart

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jakulepi, 29.4.2009.

  1. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Näillä sanoilla alkaa mielenkiintoinen salapoliisityön siivittämä nostalgiaprojekti

    [​IMG]

    Aihe liittyy nyt tähän Metsäautofoorumin topiciin jonka perusteella Pitkä-Pekan legendaarinen '62 Dart lojuu jossain päin Hämeessä.

    Nythän on niin, että Pitkä-Pekka kaipailisi vanhaa kisaratsuaan takaisin kotiin.
    Lähetinkin hänelle ylläolevan linkin jo aiemmin alkuvuodesta, mutta kuulemma ainakaan vielä ei auton tarkemmista koordinaateista tai omistussuhteista ole löytynyt tietoa.

    Pekka itse ei juuri näitä nettifoorumeita harrastele, niin lupasin koittaa 'virtuaalijeesata'.
    Eli jos jollakulla sattuisi olemaan Dartin nykyomistajan tiedot tai edes osoitetietoa auton nykysijainnista, niin tee ihmeessä kulttuuriteko ja ilmoita asiasta Pekalle sähköpostilla: pekka(at)hardfashion.fi

    Yleisesti auton historiaan ja vaiheisiin liittyvistä jutuista & muisteloista voinee keskustella myös tässä topicissa (ainakin allekirjoittanutta kiinnostaa 8) )
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Toivon että Pekka löytää vanhan Dodgensa ja saa mielenrauhan.Ettekö te sherlocit sitä löydä kun kuvia siitä on maatumassa pusikossa. Saatta pohja olla pehmeä ja aluskasvillisuus tkasvaa jo pohjan läpi. Ei haittaa, Pekka tekee siitä vielä Auton.
    Pitkä-Pekka ansaitsee autonsa ja nimensä, koska on jopa mua sentin pitempi. :D
    Vappua vaan kaikille pitkille ja pätkille kans NI!
     
  3. dustujevski

    dustujevski 1st gear

    Mulla on yksi verkkokalvolle tallentunut tapahtuma tosta autosta. Oli varmaan eka kerta kun ACS oli Stadin jäähallilla. Mä olin siinä etupihalla ja siinä seiso Furillojen 99 ukot sisällä. Sitten töräytti Pitkä Dartilla siitä Nordenskiöldin katua pitkin. Se heiluminen mikä siellä Saabissa alkoi oli sangen huvittavaa. Dartissa oli vielä MS kisanumerot ikkunoissa. Nykyäänhän se ei vissiiin oo sallittua. Tänä päivänä tuo tapahtuma tuskin valtavaa tunnekuohua sais aikaan, mutta kyllä se maailma siihen aikaan oli hyvinkin erilainen.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Minä muistan Dartin kun Pekka antoi satsia ja oli numerot päällä mitä turpourposaapisti ihmetteli kun Dart perä pydessä katosi munkkiniemestä haagaan päin..
    Numeroita ei saa pitää liikenteessä. Heh, kerran menin Cudalla illalla rusan teebeelle numerot ja indeksi vielä akkunoissa. Fyyran jöstä jöötti otsassa uhkas mua jollain uhkasakolla. Haistatin sonnat sille ja sanoin että ne numerot pyyhittiin kun radalta lähdin ja nyt siitä entisöitiin eila torvela race car replica. Sorry ot, tää oli sisäsiittoisten sisäpiiri juttuva.
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Katotaas jos kuviakin löytyisi enemmänkin. Tämmöisen kaivoin jostain foorumin uumenista

    [​IMG]
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Lisää kuvia ja etsikää se auto Pekalle!
    Eikös tuossa kuvassa ole myös Pekan 28 roadster kilpuri?
     
  7. Rotilas

    Rotilas Gearhead

    Silloin kun mä tuon kuvan otin eli oisko 82 räyskälässä niin taisi roadsteri olla vielä Aholan Eskolla.
     
  8. speedy

    speedy Double Gearhead

    No eikös tuossa metsäautolinkissä ole hyvä vihje missä auto on, päijät-hämeessä, padasjoella auttoisten kylässä :eek:
     
  9. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Tuo lienee ollee kohtalaisesti asiaa helepottava vihje...
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Onhan se toki oleellinen vihje, mutta ei sellaisenaan vielä vie auton viereen.

    Senpä vuoksi tämä topic onkin perustettu, jos vaikka auton kuvannut henkilö tai joku muu koslan sijainnin tunteva voisi valottaa tarkempia koordinaatteja.

    Toinen vaihtoehto on mennä vain kyselemään paikanpäälle, mutta puskaradiota on syytä kokeilla ensin ettei tule turhia (mahdollisia )hukkareisuja
     
  11. perkele

    perkele Gearhead

    no eipä tuo auttoinen kovin iso paikka ole,täytyy pitää silmät auki kun mökille menen..
     
  12. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

    itsellä muuten ihan sama muistikuva paitsi ettei poliisit jäännyt mieleen :D

    oliko kuitenkin toinen kerta kun oli jäähallissa, ekasta jäi mieleen Esan avo siipi moparit 8)

    Dartista jäi mieleen se ääni joka ehkä johtui siitä että putket loppui kuskin alla, niin se ainakin näytti kun sivusta katseli. jäähallin sisäänmenohan on kadun alapuolella joten hyvin näkyi alusta. tosin taisi oma pituuskin vaikuttaa asiaan.
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    Tosta Dartista on jäänyt mieleen nopeus ja ulkonäkö, Pitkä-Pekka tosin sano mulle et " viittiikkö v*ttu häipyy helvettiin siitä pyörimästä, saatana..."
    Olikohan niillä tilanne päällä...

    Ton tapahtuman jälkeen en oo pitänyt pekka-nimisiä minään ja v*tutti nähdä toi pitkä-pekka lehdessä kommeen autonsa kera...

    Auto on edelleen kommee ja pitkä-pekkaa en oo ton tapahtuman jälkeen nähny...
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead

    lienee pekalla ollut huono hetki ja sait sen tuta :-?

    ei se oikeesti noin ilkeä ollut..
     
  15. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  16. tb60

    tb60 3rd gear

    Työkaveri tuolta Padasjoelta kertoili kevään kuluessa muutamaan kertaan kylällä maatuvasta Dartista. Itseä ei kiinnostanut, joten siitä ei sen enempää. Nyt kun luin topicin Pitkä-Pekan Dartista tajusin että tästä autosta kaverini oli puhunut. Eli nyt on Asko selvittänyt auton omistajan nimen ja koordinaatit. Tästä lähtee tiedot Pitkä-Pekan mailiosoitteeseen.
    Toivottavasti se on toimiva osoite, jostain viestistä taisin lukea ettei toimi.
    Minuunpäin voi myös asian tiimoilta ottaa yv:llä yhteyttä jos toi sp ei toimi.
    Tiedot annetaan vain asianosaiselle Pekalle, välistävetäjille tässä ei ole tilin paikkaa.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Sulla yv.
    Toiv Pekka saa Darttinsa.
     
  18. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Auto oli päätymässä Ylöjärvelle varaosiksi, mutta hätiin ehdittiin. Spekuloinnille ei ole tarvetta. Auto pysyy mieluiten kokonaisena ja kilpuriasuisena. Korostettakoon, että kunto on varsin heikko.
    Pekka tai hänen läheiset vaikuttajansa ovat enemmän kuin tervetulleita keskustelemaan aiheesta puhelimitse. 0400813222
    Tästä kai tulisi aika makea juttukin johonkin lehteen, ainakin kilpuriksi kunnostettuna.
     
  19. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mahtavaa ja kiitos!Yhteystiedot välittyneet Pekan suuntaan varmaan nyt useammankin tahon toimittamana joten katsotaan mitä tästä tarinasta seuraa,

    Olisihan se tosiaan hienoa mikäli auto kulkisi vielä joskus omin voimin,Se olisi annos suomalaista hotrod-nostalgiaa,
     
  20. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Metsaauto.net:in puolesta olen tosi tyytyväinen jos tarina saa onnellisen lopun Pekan ja Dartin kannalta!!!

    EQ
     

Kerro tästä muillekin!