Auton vienti USA (esim. Florida)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja trkp, 16.6.2009.

  1. trkp

    trkp Gearhead

    Mielestäni täällä oli joskus juttua aiheesta, en vaan löydä (osaa sitä hakea).

    Anyway, jos tulee eteen auton rahtaaminen Floridaan niin kukahan sen hoitaisi varmimmin, edullisimmin, sujuvimmin, nopeiten, naarmuttamatta jne.
    ja vieläpä saisi olla yks ja sama hlö/firma?

    Ja onko kellään arvauksia kustannuksista?

    (joo vois tieteinkin kysyä alan ammattilaisilta ja palveluntarjoajiltakin, mutta vasta myöhemmin)
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kysy vaan heti ammattilaisilta.
    Kilpailutus on päivän sana. En lähtisi kilpailuttaa Auton tuomista tänne.
    Luota ammattilaisiin niin saat autosi ja saat sen ehjänä.
     
  3. trkp

    trkp Gearhead

    Tarkennukseksi, koska olen saanut muutamia neuvoja tuonnista:

    kyseessä on auton VIENTI USA:han ei tuonti
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mä oon "kotiuttanut" pari fla tuontivehjettä, homma on täällä päässä strait forward, kamat konttiin ja menox
    pari jutskaa...
    Originaali title on syytä olla tallella...
    Vientitullaus tehtävä ennen kontittamista
    Todistus suomesta että täällä on myytävänä ainoastaan lyijytöntä bensaa
    Tulopäässä tarvit bonded customs brokerin hoitaan tullauksen.
    Jossain vaativat alustapesun jossain ei..
    Kun saat sen pihaan niin homma on selvä, rekisteröintitoimistoon titlen kans ja vakuutus todistus mukaan
    Ehkä schenkers tai transmar vois auttaa door-to-door servicen kans, mutta saattaa raha kelvata ......
     
  5. trkp

    trkp Gearhead

    Tack, pantera

    siinähän tuli tietopaketti asiasta.
    Jos kaupat syntyy niin huolettaa vain että joku (muu kuin minä) korvaa jos matkalla tapahtuu jotain... Ostaja maksa joka tapauksessa rahdit, mutta ei haluttais kyniä maksimi rahtikustannuksia, siksi kyselen ja olisi hyvä antaa jotain suunta antavia kustannuksia
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Vienti

    Mielenkiintoinen aihe, olen ajatellut viedä jossain vaiheessa jonkun omista autoista sinnepäin, välillä ajoon ja seiskööt sitte jossain varastoituna Suomessa ollessani. Prätkäilijät ainakin ovat saaneet ajella meikäläisillä kilvillä lisävakuutuksella, esim. 66-reissut. Kertoo lisää, joka tietää enemmän?
     

Kerro tästä muillekin!