Autonvälittäjää Californiassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja lincci, 18.6.2009.

  1. lincci

    lincci Gearhead

    Kukakohan Suomalainen luotettava kaveri välittäis autoja Californiasta Suomeen?
    Suosituksia :D / varoituksia :(
     
  2. epp72

    epp72 Gearhead

    auto kaliforniasta

    Alpine Trade, hoiti mulle vaan osia, mut kaikki toimi vähintäänkin hienosti, suosittelen
     
  3. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Re: auto kaliforniasta

    Mulle tuli pari viikkoa sitten Dodge Ram Alpine Traden kautta ja voin kyllä suositella :D .
     
  4. mike-79

    mike-79 1st gear

    Tulossa on Alpinetraden kautta auto parin kk:n sisällä, hommat on toiminut mallikkaasti, suosittelen.
     
  5. hillo-

    hillo- 3rd gear

    mul ois kaverin kaveri texasis ja laivaa autoi suomeen kuukausittain..
     
  6. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    petteri kervinen... on tosin varmaan kiireinen...
     
  7. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    San Franciscon suunnalta lähettelee kontteja 2Bros Oy Liedosta. Tarkempia tietoja nimerkiltä PMJ

    Meikäläisen kalusto tulee tätä kautta eikä mitään valittamista...
     
  8. dodge71

    dodge71 Gearhead

    alpine traden kautta mulle tuli auto ja voin suositella. :D
     
  9. pistons49

    pistons49 1st gear

    Petteri Kervinen, Halmari Corporation. Suomalainen kaveri, luotettava, suht nopea ja aikataulut/hinnat pitää kutinsa. Huhtikuussa 2009 rahti Los Angelesista Hämeenlinnaan (Petterin kaikki toimitukset menee sinne) 2000 USD. Hinta sisältää paperityöt, maastaviennin ym. Usassa, merirahdin ja toimituksen Hämeenlinnaan.

    Sieltä noudettavissa aikanaan Teppo Hänninen nimiseltä kaverilta, joka tekee tarvittaessa tullauksen ym tarvittavat (maksua vastaan tietenkin). Jos haluaa "täyden palvelun", niin Teppo hoitaa siten, että auto noudettavissa ja paperitkin (ja auton avaimet) tuodaan käteen terminaalin pihalla.

    Itselle tullut 2 autoa hänen kauttaan (49 Mercury ja 31 Ford) ja homma toimi kuin junan kuuluisa vessa. Viime talvena tuli parille kaverille kanssa autot hänen kauttaan (67 Mustang ja 30 Ford), eikä mitään ongelmia.

    Joskus Petteri on kiireinen, eikä vastaa heti, mutta kannattaa pommittaa. Sähköpostilla tavoittaa parhaiten: halmari@aol.com

    Homma menee parhaiten niin, että etsii itse sopivan ajokin, ja neuvottelee hinnat ym kohdalleen. Sitten soitto/maili Petterille, että ehtiikö milloin noutaa ja sopii myyjän kanssa maksusta ja noudon aikataulusta. Tarvittaessa Petteri hoitaa maksun puolestasi, eli ei tarvii lähettää rahoja suureen tuntemattomaan. Kun asiat ok, hän sopii myyjän kanssa noudosta.

    Petterillä on toinen toimipiste Houstonissa, Texasissa. Sieltä saa myös autot lähtemään ja rahti on muutaman sata taalaa halvempaa. Tosin Californiasta ei kannata autoa lähteä kuljettamaan Texasiin...

    Siinä homma pähkinänkuoressa. Jos kaipaat(te) lisätietoja, niin pistons49@gmail.com toimii..
     
  10. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    joo mulle tuli pyörä petterin kautta ,petterii hoiti tosin vain laivauksen, mutta homma toimi :D
     
  11. lincci

    lincci Gearhead

    Jep auto tuli kotiin (jo muutama viikko sitten) ja homma hoitui todella mallikkaasti AlpineTraden kautta Hämeenlinnaan niinkuin "pistons49" kirjoittikin.
    KIITOS Alpinelle ja muille asiaankuuluville!

    8) -59Ranchero 8)
     
  12. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Tuli kans juur osia Californiasta, Alpine Traden Peten kans juteltiin ja hoit rahtauksen, kylläkin käytti Halmarin rahtipalveluita ja maksoin rahdit halmarille.
    Teppo hoiti muut täällä Suomessa.
    Hyvin meni.

    Alpinen Pete ainakin lepposan olonen kaveri mitä juteltiin joten voin suositella.
     
  13. Jemppa

    Jemppa 1st gear

    AUTON TUONTI CALIFORNIASTA

    Nyt täytyy kyllä varoittaa teitä autokuumeisia, kaunista puhetta teot ihan muuta.
    Petteri Kervinen, Teppo Hänninen...puhutaa mukavia, tehdään mitä huvittaa, laskutetaan mitä sattuu, pelkkiä puuhastelijoita.
    Jos joskus vielä auton tuon, usasta, täytyy miettiä vaihtoehtoja.
    Kerviseltä et saa kuittia, laskutetaan mielivaltaisesti, Hänninen ei todellakaan ole hintansa väärtti. Todella huonoa palvelua. Et todellakaan tiedä mistä maksat
     
  14. finnflat

    finnflat Gearhead

    California

    Omat kommenttini. Olen käyttänyt sekä Petterin että Tepon palveluita usean vuoden ajan. Koskaan ei ole jäänyt mitään tulematta, paperit ovat olleet kunnossa ja tullaus/palvelu onnistunut aina hienosti Hämeenlinnassa.

    Erittäin hyvää palvelua olen saanut aina ja olen kirkkain silmin voinut myös heitä suositella.

    Kyllähän ostajakin pystyy prosessia helpottamaan ottamalla selvää myyjästä, sopimalla paperiasiat kuntoon joten USAn päähän jää varmistaa auton kunto ja rahtausasiat. Toki kaikilla ei ole mahdollista olla aktiivisia tässä asiassa.
     
  15. Lassard

    Lassard Gearhead

    Tässä erään luotettavan toimijan laskut 2 vuoden takaa, taalan kurssi oli silloin 1.42: Rakkine Kaliforniasta.

    Rahti suomeen + toimitusmaksu 1200€+500€=1700€

    Suomen maksut Hämeenlinnassa:

    Purku ja verolliset kulut ALV 22% 140,00€

    102 Satama- ja konttimaksut. 70,00€
    103 Huolintakulut 70,00€
    109 Tulliterminaaliluovutus 22,00€
    105 ALV ja tulli tullauspäätöksessä 598,81€

    YHT:900,81€


    Eli ostohinnan lisäksi lysti kustansi 1700+900=2600€
     
  16. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Re: AUTON TUONTI CALIFORNIASTA

    Ensimmäinen negatiivinen palaute Hännisestä minkä itse kuulen.
    Petteriä on joskus moitittu ,mutta itse erittäin tyytyväinen.
    tälläkin hetkellä tulossa 4 pyörää ja juurikin Petterin kautta Hänniselle ja hämeenlinna oli myös toiveena.
    laitatko privaa Jemppa mikä on mennyt pieleen niin osaan sitten itsekin varoa jos tarvii?
    aina herättää kysymyksiä negatiiviset mielipiteet käyttäjiltä joilla ei tänne foorumille ole muita viestejä vielä kerrtynyt. :eek:
     
  17. ajk

    ajk 3rd gear

    Re: AUTON TUONTI CALIFORNIASTA

    Täytyy kans hämmästellä samaa . Itselle ei oo tullutku auto-08 ja renkaat -09 ja homma toimi asiallisesti . benzboysin ja hännisen kanssa kummakin sai tarvittaessa kiinni jos oli jotain kysyttävää. Mikä ei kyllä kaikilla amerikanpään toimioilla onnistu :(
     
  18. TurdusMerula

    TurdusMerula 1st gear

    Re: AUTON TUONTI CALIFORNIASTA

    Minulle tuli Mustang juuri joulun alla Alpine Traden välittämänä. Hain sen joulun välipäivinä Hämeenlinnasta ja itse voin ainakin suositella Alpine Traden Petrin palveluja eikä Hännisen palveluissakaan ollut ensimmäistä autoaan tuottavalle mitään valittamista. Rahat tiskiin ja papereilla auto ulos tullialueelta. Yksinkertaista ja helppoa.

    Muutenkin voin suositella AlpineTradea, ainakin minut Petri piti hienosti ajan tasalla missä mennään. Sekä auton hankinnan, kunnostuksen että varaosien hankinnassa. Itse voisin ainakin tilata toisenkin auton häneltä, jos tarvetta ilmenisi. Hinta/laatusuhde vähintäänkin kohdallaan.
     
  19. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Re: AUTON TUONTI CALIFORNIASTA

    Mulle on kans tullut sanottaisko ihan kiitettävä läjä kalustoa Hännisen käsien läpi eikä ole mitään moittimista tähän mennessä ollut. Varmaan sulla Jemppa on jotain konkreettista mistä avautua? Vai onko vaan mennyt murot väärään kurkkuun aamulla?
     
  20. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    kukas hitto on minun tunnarit saanut käyttöösä?
     

Kerro tästä muillekin!