Vuosaaren silta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Vesku, 13.9.2009.

  1. Vesku

    Vesku 3rd gear

    Moi onko OD kävijöistä kukaan ajanut aikoinaan sillalla kisaa
     
  2. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Jep, junnuna prätkillä '80-luvun alussa. Ja äkkiä karkuun ennen kun kytät tuli.
    Olipahan vaan silloin jännää, silta tosi pomppuinen ja oikea kaista loppui kesken, piti aika tarkkaan katsella kumpi väistää.

    "Hot Rod-vahakabinetin" miehet veti siellä Dustereilla, Galaxieilla, ym. "oikeilla"
    kiihdyttimillä jo '70-luvun lopulla. Mopopoikina Puotilasta sännättiin kattomaan
    kisoja kun sillalta alkoi kuulua suditusta ja jytinää!
     
  3. Vesku

    Vesku 3rd gear

    Näin se menee itse myös siellä 66 valiantilla ajaneena, toi oikea kaista oli tosi paha ,leuka oli maijan kanssa tontilla ,ja taas oman kylän pojat on täällä
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Siellä olin. Tuli Leuka ja Riemu-Rissanen vähän liiankin tutuksi..
    Koita hakua. Tuosta ollut täällä juttua ennenkin.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ite satuin asumaan puotilantie 1:n sillan puoleisessa päädyssä, et oli ikäänku aitiopaikka sillan tapahtumien suhteen.
     
  6. mxu

    mxu 3rd gear

    perhana minäkin oon asuni tuolla puotilassa 79-87 mut eipä ollu penskana (0-8v) mitään hajua et äijät vetää kisaa lähistöllä, mut silti noilta ajoilta tää harrastus tarttui, tuolloin isäni omistaman -73 2d impalan avustuksella :rotfl:
    ja sit tuosta kehä 3 open hommasta olis kiva kuulla jotain muisteloita... :)
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    '79 rupes olee ne karkelot jo vissiin aika pitkälti ohi. Kehä III openista en muista edes vuotta, saatto olla 1994? Mut kertakaikkisen hieno tapahtuma, siellä ajaneita ja järjestäjiäkin löytyy sitte täältä enemmänkin.
     
  8. mxu

    mxu 3rd gear

    eli rikoshan on jo vanhentunut :) elikkä eikun vaan juttua kehiin!!!! :D 8)
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    No laitetaan, parempimuistiset korjatkoon ja täydentäköön.

    Toi sarja järjestettiin muistaakseni 1994 tai 1995. Homma lähti käyntiin joskus kevättalvella kun alan tapahtumissa jaettiin yhteydenottokuponkeja. Niihin piti täyttää nimensä ja puhelinnumeronsa, silloinhan ei vielä kännyköitä ollut keksitty, ja palauttaa lappu johonkin postilokeroon. Sit ei kuulunutkaan pitkään aikaan mitään, kunnes yks kaunis ilta himassa puhelin soi, kerrottiin, että jos kiinnostaa kilvanajo niin pitäis olla Keimolan Kesoililla perjantaina klo 21.

    Kaluston suhteen sattu olemaan sellanen tilanne, että ainoo meidän "tallin" ajokuntonen vehje oli silloin lahtikon Fury, '56 leetukasta oli loota surahtanut samoin kun Löijystä. No, perjantaina sitte duunin jälkeen ruvettiin laittamaan leetukkaa kasaan, TH400 palasiks, uudet romut sisään, kasaan ja kii. Siinä jäi sitte vielä luppoaikaa, ni samantien roiskasin löijyyn lootan kasaan ja kiinni ja ajattelin sillä mennä vaan kattelee kisoja.

    Kerkesinkin sitte suunnilleen ajoissa paikalle, kalustoa oli paikalla varmaan alun toistakymmentä toinen toistaan nopeempaa katuvehjettä. Suurin osa jenkkejä, mutta myös joitakin kuplia oli mukana. Ennakkoon nopein laite oli '64 Corvette pikkulohkolla joka kulki parhaimmillaan matalia 11. aikoja.

    Järjestäjillä oli kuviot hyvin hallussa, henkilökuntaa radiopuhelimineen oli vahtimassa tulo- ja menosuunnissa sekä mahdollisissa risteyksissä. Ennalta oli katsottu sopivia ajopaikkoja, ja homma toimi niin, että lähdössä kerrottiin seuraava kokoontumispaikka jonne voittajan pitäis mennä. Ekan kierroksen parit arvottiin, vetämällä nimin varustettu lappu hatusta.

    Yllätyksekseni huomasin sitte itekin olevani osallistujien listalla; no mikäs siinä, ei toi familysedan nyt ehkä ihan hitaimmastakaan päästä kalustoa ollut. Sain kuulla ajavani "Jussia" vastaan, ja sehän vähän harmitti, kimpassa kuitenkin jo silloin vähän noita laitteita rakennettiin. Aika pian siihen tuli sitte sellanen vähän varttuneempi gubbe sitte selittämään, et tais käydä vähän huono tuuri arvonnassa. No, mä olin, et niijoo, mut sellastahan se on, ei noita niin vakavasti tarvi ottaa. Selviskin sitte, että tää kaveri oli toi "Jussi", ja liikkeellä sillä nopeella corvetella. Siinä sitte vielä kahvia imeskeltiin kun pöydässä joku ulkopuolinen hemmo kyseli, et mitäs täällä on oikeen tekeillä. Selitin sitte asian ja tää hemmo kysäs, et pääsiskö kyytiin. No mikä ettei, ei se varmaan tässä tapauksessa yhdestä kyytiläisestä olis kiinni.

    Eka lähtö oli heti Hämeenlinnantiellä rampin alapäässä ja me sopivasti ensimmäinen pari. Eiku "lineuppiin" rampille, ainoo, et tosta lähettämistavasta ei ollu mitään havaintoo. Kysäsin sen sitte lähettäjänä toimineelta Artsilta; fikkari päälle, kun valo sammuu mennään. Kun liikenteessä tuli sopiva rako, mentiin rinnakkain, vette vasemmalla ja löijy oikeella, valo syttyy ja sammu ja menoks. Lähettiin sit kohtuu pikaseen edelllisen auton perään ja joutu ohittamaankin sen matkan varrella. Onneks oli tilaa, oli Corvette ehkä sellanen sata metrii perässä. Jussi oli ollut lähettämismetodista yhtä tietämätön kun minäkin, mut ei ollu sitte vaivautunut kysymään. Pahin vaaratilanne tuolla koettiin kun joku kaahas motaria tosiaan lujaa, ja kaks autoo oli parkissa stagessa. Onneks Åke huomas peilistä tulijan ja kerkes alta veke.

    Seuraavaks suunnistettiin Voutilan Essolle missä järjestäydyttiin uudelleen, tuli spekulointia tosta ekasta kierroksesta ja mä ehdotin sitte, et uusitaan toi meidän ajo. Niin tehtiin, mutta lopputulos ei muuttunut, vette oli alussa karvan edellä, mut lopussa vissiin lokasuojan verran pääsin ohitse. Ei nyt enää jaksa muistaa, et missä seuraavaks ajeltiin eikä edes, et ketä vastaan. Oliskohan ollut niin, että seuraavakin kierros vedettiin samassa paikassa ja vastassa olis ollut Tonin Acadiani? Sekin hoitu ja jäljellä tais olla sitten enää finaali. Sitä en edes muista, et ketä tolla kerralla oli vastassa, mut taisin senkin voittaa. Aamu rupeskin jo sarastaa ku tyytyväisin mielin pääs himaan lepäämään.

    Toinen osakilpailu oli muutama kuukaus edellisestä, kalustoa oli muistaakseni paikalla enemmänkin kuin ekassa yrityksessä. Räyhimpänä Teron isolohkoaspeni, kanssa virallisesti 11 aikoja kellotellut laite.

    Lähtiköhän tääkin liikkeelle tuolta Keimolasta, sitte ajettiin ainakin vihdin tiellä ja kehä ykkösellä. Toi koko touhuhan tapahtu aika "salassa", hangaroundeja ei kisaajien lisäks juurikaan ollut ensimmäisellä kerralla. Eikä toisellakaan, alkuun, mut kisan edetessä alko väkee olemaan yhä enemmän. Toi tais mun muistaakseni olla lauantai-ilta, raflathan meni siihen aikaan jo viimeistään kahelta kiinni, ja yön mittaan seuraajia tuli koko ajana enemmän.

    Finaali ajettin Kehä ykkösellä Kannelmäne kohdalta länteen ja silloin mun mielestä radan varrella ja silloilla rupes olemaan jo aika kohtuullisesti katsojaa. Aika erikoista kun aika tosiaan oli ennen kännyköitä. No, me oltiin finaalissas Teron Aspenin kanssa vastakkain ja taas ratkes suunnilleen lokasuojan mitalla löijyn hyväksi. Mitään palkintoja tms. ei sarjassa jaettu, pelkkää mainetta ja kunniaa. :rotfl:
     
  10. AGT200

    AGT200 1st gear

    On se hienoa että on EDES hienot perinteet sielläpäin :pinup: :D :D
    Siihen se tänä päivänä SIELLÄ jääkin :pinup: :pinup:

    Kivaa luettavaa jokatapauksessa 8)
     
  11. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Hyvä stoori oli, kiitos. 8)
     
  12. mxu

    mxu 3rd gear

    komppaan kautsia 8)
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    huono provo sulta, hyvä stoori jykältä.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kyl!

    OT:
    Vaan kyllä kännyköitä oli -94 ja aiemminkin :eek: GSM:t tais alkaa tohon aikaan yleistymään, mutta NMT oli kyllä aika monella jo käytössä. Ainakin mulla.
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Oli kai niitä jo jonkinverran, mutta tuolloin vielä olivat "kalliita" laitteita. Mulla meni tosta vielä kymmenen vuotta ennenku moiseen oli varaa. :rotfl:
     
  16. 383

    383 Gearhead

    korjaan vuosi oli 96 kun noi ajettiin
     
  17. AGT200

    AGT200 1st gear

    Stoori oli hyvä minustakin. Mutta mun juttu nyt vaan valitettavasti oli karu fakta eikä mikään provo, tiedät sen itsekkin. :poff: Jos olet toista mieltä niin voinet perustella sen mulle, vaikka privalla.

    Mutta kertokaa ihmeessä lisää! :wink:
     
  18. hara64

    hara64 1st gear

    vanhalla kun toi muisti pätkii,niin olikos se jotain 90luvun alkua kun konalan suoralla(kin) kisailtiin?
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    No ei se kapula, mutta ne puhelut :eek: Muistaisin, että about vitosen minuutti wanhalla rahalla :odroll:
     
  20. 383

    383 Gearhead

    kyllä siellä jo 80luvun loppupuolella ajettiin 8) 8) 8) 8)
     

Kerro tästä muillekin!