Taas Paypal

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kinde, 18.11.2009.

  1. kinde

    kinde Gearhead

    Piti ostaa yksi todella pikku juttu ebaysta ja ostinkin buy it now.
    Maksaessani ei sitten korttia huolittu paypalissa. Ei ihmekkään kun oli expiret ylitetty. Yritin sitten koittaa vaihtaa tuoreet päiväykset, niin ei huoli vaan pitäis vaihtaa uutta korttia peliin. No kummatkaan päivitykset eivät onnistuneet jostain syystä. :mad:

    Pitäisköhän unohtaa noi amerikan ostokset?
    Onko jollain hyviä ehdotuksia noiden korttien päivityksien kanssa.?????

    Täytyy varmaan odottaa , että myyjä hermostuu ja lähettää sitten money order sille anopin kautta. Myyjälle ei voi laittaa yksityisviestiäkään kun sen sivut ohjaa yleisille ja tyypillisille ongelmien vastauksiin.

    On se välillä vaikeeta. :oops:
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

    Eikös siellä yleiset ym. ongelmanratkaisut-sivun alareunassa ole "contact seller" nappula...
     
  3. GMies

    GMies Gearhead

    Minulta joskus vuosia sitten meni kortti vanhaksi ja PayPal kuoletti sen.
    Päivitykset onnistui vasta sen jälkeen, kun olin PayPal'iin yhteydessä ja sain heiltä uudet ohjeet. Siis homma oli mielestäni melko monimutkainen juttu, salasanan vaihtoa ym., mutta en olekaan mikään tietokone-expertti, joten en osaa enempää opastaa.

    Ostan kuitenkin edelleen "amerikasta", enkä ole päästänyt kottiani vanhaksi sen jälkeen.
     
  4. sepsa

    sepsa 3rd gear

    Myyjälle ei voi laittaa yksityisviestiäkään kun sen sivut ohjaa yleisille ja tyypillisille ongelmien vastauksiin.

    samaisen sivun alareunasta löytyy "contact seller", tai sitte klikkaat myyjän nimimerkkiä ni sieltä sivulta löytyy myös "contact seller" valinta...

    Paypal ongelmaan en muuta keksi ku että kokeile uudelleen jos nyt toimis, tai ota niihin yhteyttä.
     
  5. kinde

    kinde Gearhead

    Sain jo myyjään yhteyden ja se homma kunnossa.

    Paypal jää vielä murheeksi. Minusta se on aika vaikea sivusto noin ylipäätänsä ja kuitenkin luulen ymmärtäväni suht hyvin tuota luettua tekstiä.

    Aina vaan tulee herjauksia kun yrittää päivittää tuon päiväyksen.
    En edes illalla nopeasti löytänyt miten siitä paypalista voi "irtisanoutua" :oops:
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kyllä mä olen vaihtanut onnistuneesti kortin. Poistaa ensin sen vanhan jossa päiväykset menneet ja sitteen syöttää uudelleen kortin tiedot.
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    ^Kuten yllä Mopuristi kirjoitti. Viimeksi kun kortti vaihtui, perustin sen uuden ja poistin vanhan. Uuden kortin kanssa tuli sitten eteen se "verifiointiprosessi": "Contact Your credit card provider" tjsp. eli parin päivän päästä verkkopankkiin tsiigaamaan ja sitten verifioimaan sillä saadulla luvulla/numerosarjalla.

    Taas visa toimii ja saadaan ostettua kaikkea kivaa. Ainakin meidän ostoksissa PayPal on ollut varsin kätevä ja luotettava.
     
  8. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Sama juttu, taisin soittaa Paypaliin ja sielta neuvoivat. (en tosin asu suomessa, nykyaan nuo Paypalit menee suoraan mun tililta)
     
  9. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Joo kyllä se onnistuu, pitää muistaakseni vaan hommat tehdä oikeassa järjestyksessä ja just oikein.
     
  10. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    joo paypal on ttoooooosssi tarkka kaikesta.

    paypal-tililleni oli joku nigeriantimo yrittänyt häröillä, kun tuli meiliin ilmoitus "olet ilmoittanut että olet unohtanut salasanasi"...tms.

    ilmoitin paypaliin heti etten ole unohtanut salasanaa vaan joku on koittanut logata paypal-tililleni- seuraus: löivät koko paypal-tilini LUKKOON!
    ja tietysti oli juuri huuto sisässä. siinä sitten kauheella kiireellä setvimään että mun tarvitsee päästä tililleni koska olen tehnyt ostoksen.

    piti oikein skannata luottokunnan lasku heille että sain todistettua olevani minä itse. annoinkin risuista palautetta vaikka omaksi turvaksenihan ne ovat siellä herkästi lukitsemassa tilejä.
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mä olen maksellut PayPalilla paljon ja eri korteilla.
    Ensimmäisellä kerralla kesti vähän ennen kuin tajusin jujun mutten soitellut mihinkään. Kyllä sen keksii jos ajatus kulkee. Muistaakseni aktiivista korttia ei voi poistaa eikä kortin tietoja muuttaa. Lisäilee ensin vaan uudet kortit, sitten muuttaa aktiiviseksi sen kortin mitä kayttää. Lopuksi voi poistella ylimääräisiä kortteja. Sitten kortin voi vielä verifioida mitä ei ole pakko tehdä. Kortti toimii ilmankin mutta kun joku myyjä saattaa haluta sen eli maksaa verifiointimaksun jonka saa takaisin kun naputtelee Visalaskusta sen koodin.

    - Jani -

    PS. voisko joku ostaa ja lähettää mulla pari osaa ebaysta kun eivät suostu myymään USA:n ulkopuolelle? Laita vaikka yv:tä.
     
  12. virta

    virta Gearhead

    Edinstyneemmät Paypalin käyttäjät,oletteko vaihtanut asetukset niin että Paypal ei pääse "vetämään välistä" valuutanvaihdossa?
    Itseä harmitti aiemmin tuo ainainen epäedullinen valuuttakurssi,sitten löysin netistä ohjeet asetuksen vaihtoon.Sitä en osaa sanoa paljonko rahaa nyt säästyy,kai kuitenkin jonkin verran.
     
  13. hla

    hla Gearhead

    Mulle taas kävi niin, että yritin syöttää uusitun kortin tietoja Paypaliin ja se ilmoitti kokoajan että kortti on jo käytössä. Kesti vähän aikaa ennenkuin tajusin, että uudessa kortissa on sama numero kuin vanhassa ja vaan voimassaoloaikaa piti muuttaa..... Sen jälkeen kaikki on toiminut hyvin.
     
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    pakko tähän väliin kerto yksi hauska !

    Oli aika halpa tripower setti myynnissä ebayssä foortin fe motille.

    Painoin buy it now (500 usd) , paypal sanoo, korttinumero ei käy!!
    syötä toinen korttinumero , WTF !!!! NOh, muuta korttia ei ollut .
    Oli lauantai, ja tarjosin sitten vaan ko huutokaupasta 499 USD.

    Sitten huomasin ettei ko setti olekkaan alkuperäinen FoMoCo setti, vaan edelin vanha imusarja rochesterin kaasuttimilla !

    NOh, muistelin että joku fordmuscle foorumilla oli juuri ko setin kanssa pyytänyt säätöapua, kyselinkin häneltä, ett miten säädöt sujuu.
    Vastas että pisti ebayhyn setin myyntin kun ei oikein varaosia saa / yms murheita :rotfl: Onneksi joku muu voitti ko huutokaupan !
    Tuo oli ainoa kerta kun paypal sanoi että kortti ei kelpaa, kiitos PAYPAL ! fiksu systeemi :rotfl:
     
  15. ChevCamino

    ChevCamino 1st gear

    Itsellä ei ole ollut ongelmia Paypalin kanssa ja mielestäni hyvä maksu systeemi, vaikka ei aivan kaikille ebayllä kelpaakkaan.
     
  16. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Juuri nain! Mutta harmi kun noi saksalaiset ei kayta sita viela kovinkaan paljon, UKn Ebayssa se on pakollinen joka on erittain hyva asia.
     
  17. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mulle on tullut paljon myös noita "kalastelu"viestejä joissa ilmoittavat että kortin numero täytyy uusia. Ne tuntee siitä että linkki menee sivuille joka ei ole "secure" eli ala: https://

    tältä viesti näyttää:
    Olen forvardoinut ne sinne Paypalin spoof-osoitteeseen josta tulee aina kiittelyviesti.

    - Jani -
     
  18. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    Kerrohan lisää...
    Mistä tälläset ohjeet löytää?
     
  19. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tayty oikein käydä kattoo omat tiedot, kun tää tuli esiin, ja olihan tuo kortti mennyt vanhaksi. Onnistu tuo päivitys ihan editillä, eikä herjannut mithään :eek:
     
  20. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kyllä US only huudot onnistuu. Laita vinkkiä mistä on kyse
     

Kerro tästä muillekin!