ensikäynnistys rempan jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kauko-63, 19.2.2010.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    eilen oli se päivä jolloin pääsi ottamaan savut ekan kerran remontin jälkeen,tai oikeastaan kansirempan jälkeen,kyllähän toi savut antoi mutta käynti ei ollut lähellekkään sitä mitä ennen purkua,ihme röpötystä ja hädintuskin sen sai käynnissä pidettyä,ihmetyttää että miten se noin kävi kun sytkään ja jakoon ei ole edes koskettu tulpanjohdot oli numeroitu ennen purkua,eikä mihinkään muuhunkaan säätöön ole koskettu,tuli mieleen että miten nopeasti nostajat startin jälkeen täyttyy kun aivan kuivia olivat,ehkä jonkun vajaan minuutin sitä käyttelin eikä siinä ajassa ainakaan käynti parantunut yhtään,mitä teen? hanaa vaan että rupee toimimaan vai mitä?
     
  2. ford59

    ford59 1st gear

    Täysin kuivat nostajat tarvitsevat hieman aikaa, että täyttyvät riittävästi. Eli käytä muutama minuutti lisää vaan. Nostajat kannattaa esitäyttää tippakannulla ennen asennusta.
     
  3. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    vanhentunut polttoaine olis mun veikkaus,nyky skeidalla jopa ikää vain 2-3 kk. , huoltiksilta saa jotain kamaa "uudistukseen"

    RedLine SI-1 bensiinin lisäaine:

    Kertakäsittelyyn 10 000 km välein, 1 pullo tankilliseen (60 L) bensiiniä. Jos ajoneuvo seisoo talvet, 1 pullo syksyn viimeiseen tankilliseen
     
  4. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    noi nostajat ei itseasiassa ollu edes irti,pari nostajaa otin pois ja laitoin takasin kun kokeilin miten on välyksiä,tiukan oloisia oli joten en tehnyt niille mitään.
     
  5. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    viime talven jälkeen auto pelas hyvin vaikka olikin "vanhaa" bensaa tankissa.
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä sitä aika paljon vanhemmallakin bensalla on ihan sen puolesta hyvin ajettu,jopa viime talven jäljiltä kahdella autolla eikä se korkeampi puristeinenkaan yhtään nikotellut vaikka seassa oli "vanhaa" bensaa :wink:
     
  7. 370

    370 Gearhead

    Tulihan alipaineletkut oikeille paikoille?
    Nostajat täyttyy muutamissa sekunneissa, jos tallilämmintä (+20) öljyä koneessa.
     
  8. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Kyllä sitä aika paljon vanhemmallakin bensalla on ihan sen puolesta hyvin ajettu,jopa viime talven jäljiltä kahdella autolla eikä se korkeampi puristeinenkaan yhtään nikotellut vaikka seassa oli "vanhaa" bensaa :wink:[/quote]

    no eipä tolla olekaan mitään merkitystä asiaan,jos vanhaa on vain seassa,mutta jos on pelkästään vanhaa kamaa tankissa,niin kyl ainakin "viri" pata käy kuin zetori,jos ei uutta kamaa reilusti joukkoon,reilulla uuden bensan määrällä käy taas kuin "buikki"
     
  9. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    letkut on kiinni ja oikeilla paikoilla.
     
  10. 370

    370 Gearhead

    Seisonnan jälkeen olen yleensä ottanut kannariin uutta kastiketta ja imun siihen suoraan bensapumpulta.
     
  11. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    tollalailla sen ainakin pystyis helposti kokeilemaan onko bensassa vika,en kyllä usko että on.
     
  12. ford59

    ford59 1st gear

    Tuskimpa sitten on vikaa nostajien öljyissä, vanhasta polttoaineesta puheenollen meidän "uusi" leikkuri (-06 klippo, 5,5hv BS)ei suostu käynnistymään syksyn bensalla keväisin, -ei sitten millään! suihkaus starttisprayta tai vastaavaa, niin laakista käy!
     
  13. audiq

    audiq Gearhead

    98:lla tankatut kyllä pitäisi lähteä. 95:lla tankattujen tankkeja huuhdellaan sitten joka kevät. Ja erityisesti uudet koneet tuntuvat olevan tosi nirsoja bensasta.
     
  14. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    95:sta tossa tankissa on,jos toi ei nyt ala kukkumaan toivotulla tavalla niin täytyy kokeilla sitä mitä"370" ehdotti että tuoretta bensaa kannuun ja bensapumpun letku sinne ja kokeilee että joko kelpaa,ihmetyttää vaan miten bensat on vuoden aikana niin paljon voinut huonontua :odroll: ei ne viime talvena pillalle menny.
     
  15. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    tulipa sellanen juttu mieleen että nyt kun venttiilit on hiottu ja eivät varmasti vuoda niin voiskohan olla että 95:nen ei kestä puristusta ja syttyy enne aikojaan,jos venat ennen remppaa vuoti ja puristukset oli pienemmät että pelitti silläkin ja nyt kun on tiivistä niin ei 95:nen enää riitä :odroll: :odroll:
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    päin helevettiä mullakin TBI mosa kävi hetken aikaa kansirempan jälkeen vaikka sen kuuluisi heti käydä nätisti.

    tulkittin homman niin että yllättäen yhä tiiviit vanahat nostajat kantoivat alkuunsa, syy: en niitä jaksanut purkaa ja putsailla joten en ollut tyhjännytkään.

    normisti täytän nostajat vain tipalla kahdella öljyä ihan vaan alkuvoitelua varten, edelleen syystä jotta eivät kantaisi.
     
  17. jannis

    jannis Gearhead

    uusiokäynnistys

    Moi Kauko. Kansiremppa siis tehty. Laitoitko nostotangot samoille paikoilleen? Onko kannenpohjaa höylätty? Tai onko venttiilien vastinpintaa seevattu? Ehkä uusia venttiileitä? Nämä kaikki asiat vaikuttavat osaltaan liikerataan nostajalta venttiilin liikkeeseen. Jos muutokset ovat vähäisiä, ei sillä pitäisi olla vaikutusta käyntiin öljynpaineella säätyviin nostajiin. Toki kannentiivisteen paksuudellakin on vaikutusta, mutta et ilmeisesti ole vaihtanut mitään kupariliuskativareita. Ainakin mulla Eldoradossa keinuvipujen voitelu alkaa vasta parin minuutin jälkeen käynnistyksestä, kun öljy jaksaa nousta sinne asti. Se ei tarkoita sitä, että voitelu olisi heikko, vaan sitä, että öljy kulkeutuu ensin sinne, missä sitä kipeimmin tarvitaan. Keinuvivusto toimii hyvin vanhoillakin tipoilla pitkälle. Luullakseni sullakin (varmista asia) öljy nousee nostajista nostotankoa myöten keinuvivuille. Sekin ottaa oman aikansa ja saattaa aiheuttaa mekaanista ääntä ennen öljyn saapumista paikalle. Konetta pakatessa pitäisikin kaikki liikkuvat osat voidella asennusöljyllä. Caddyn koneessa on tämä helppo suorittaa kasauksen jälkeen ennen virranjakajan asennusta pistämällä virranjakajan reiästä pitkä lattapää meisselin varsi suoraan öljypumpun käyttöakselin päähän ja pyörittää sillä öljypumppua. Näin öljy kulkeutuu joka paikkaan ennen käynnistystä. Puhalsit kai kansien koneistuksien jälkeen kaikki kanavat kansista puhtaaksi paineilmalla?
     
  18. buick455

    buick455 Gearhead

    Kokeile nyt kuitenki sillä uudella bensalla, monesti nähnyt kun tuskailtu ja sytytystä ruuvailtu ja ties mitä :poff:
     
  19. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kansille ei tehty muuta kuin hiekkapuhallus ja maali päälle venttiilit purin ja läppäsin sitte takasin nippuun ja paikalleen,työntötangot on oikeilla paikoillaan ja ihan normaalit kannentiivisteet tonne laitettiin,ja öljy kulkeutu aika nopeasti yläkertaan kerran hörähti ja huomasin että venakoppien tiivisteen välistä valuu öljyä,oli jäänny kopat löysälle,ja kaikki osat putsattiin huolellisesti ennen kasausta.
     
  20. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    tulin just tallista ja tein lukuisia startteja,aina vaan huonosti käy jos nyt käy ollenkaan.vähä aikaa saa jotenkin käymään jos osaa sen kaasun kanssa taiteilla oikein ja sitte stumppaa,ja kaasarista lyö lieskaa/bensasumua okeen helvetisti,sytkä on kohillaan varmasti joten onko muuta mahdollisuutta enää kun että venttiilit kantaa...ja pahasti! eli mitä nyt teen? pitääkö nostajat ottaa irti ja purkaa ja sitte tyhjänä laittaa takasin? vai riittääkö että otan keinuakselit ja työntötangot pois ja jollain painan ne nostajat alas/tyhjiksi??
     

Kerro tästä muillekin!