Airbag-istuinten verhoilu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja AnttiJ, 4.7.2010.

  1. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Onko asia todellakin niin, että jos istuimessa on airbag, niin ne saa verhoilla vain koulutuksen tms. saanut henkilö? Tähän en löytänyt netistä oikein vastausta, olisiko täällä tietämystä.
     
  2. henriikka

    henriikka 1st gear

    Kyllä se niin menee. Ammattiverhoilijoilla on tieto siitä miten airbag sauma pitää ommella että bagi toimii vielä.
     
  3. Buddy

    Buddy 1st gear

    Nii ja jos oikein lainsäädäntöjen mukaan mennään ni niiden ompeluun on ihan omat koneet... :wink:
     
  4. henriikka

    henriikka 1st gear

  5. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    taas yks hyvä syy pysytellä vahoissa autoissa
     
  6. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Hieman uudempaa vekotinta tekisi mieli, mutta kovasti tekee myös mieli tehdä verhoiluja autoon. Ongelmahan on siinä, ettei minulla ole mahdollisuutta pitää erikseen harrasteautoa, joten pitää sitten kai pysytellä noissa vanhemmissa. Tai sitten päättää olla koskematta verhoiluihin ja ostaa uudempi mutta mutta... :odroll: No nyt ainakin tiedän että miten asia on joten helpottaa hieman valintoja tulevaisuudessa.
     
  7. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    no jaa meijän käyttämä alihankkija verhoili penkit mis oli bägit oli tainu tyynesti siirtää orkkis laput uusiin verhoiluihin.
     
  8. henriikka

    henriikka 1st gear

    Kyllähän ne penkit voi verhoilla vaikka ei tiedä miten bagisauma ommellaan, mutta kolari tilanteessa välttämättä ne ei toimi oikein. Kukaan ammattiverhoilija ei ota sitä riskiä. Ja ne laput pitää siirtää uusiin verhoiluihin aina.
     
  9. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Mutta tämä ongelma ratkeaa sillä, että hankkii valmiiksi tyylikkään auton, joka ei verhoilua tarvitse. Ei viitsi ruveta vilunkia harrastamaan :D .
     
  10. Buddy

    Buddy 1st gear

    Ette kai te tollasta lapun siirtämistä tee?
     
  11. henriikka

    henriikka 1st gear

    Kaikissa verhoomoissa missä mä olen ollut töissä, on bagisauma ommeltu tarkkojen ohjeiden mukaan ja alkuperäinen lappu laitettu takaisin penkkiin.
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Näin tehään mutta... :wink:
     
  13. WSE

    WSE 1st gear

    Kaikissa uudemmissakaan eivät sivubagit ole penkissä vaan joissakin ne ovat penkin sijasta oviverhoilussa.
     
  14. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Niin juu. Eipä noita niin kovasti ole tullut seurailtua, että missä ne bägit on, mutta tuntuu että ne on yleisemmin penkeissä. Ja kyllä, haluamassani mallissa ne on juurikin penkeissä :mad: . :D

    Onkos muuten niin, että airbag on AINA merkittävä tehtaalla siihen osaan, minkä alla se on?
     
  15. Musso

    Musso 1st gear

    Itse olen verhoillut autoni jo useaan otteeseen Khrelix designilla. Heillä kun on ymmärtääkseni ainoana suomessa jonkinnäköinen hyväksyntä airbagsaumalle. Turvallisuudesta en kuitenkaan tyylin eteen tingi =)
     
  16. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Tätä vaihtoehtoa olen vahvasti harkinnut. Voihan vaikka noita takapenkkejä ja muita osia sitten väkerrellä itsekseenkin. :D Khrelixillä tuntuu verhoilutaito olevan hanskassa mitä heidän galleriaansa olen selaillut. Todella hienoa jälkeä tekevät.
     
  17. Musso

    Musso 1st gear

    Mietin itse ensimmäisen auton kanssa samaa, kunnes päädyin tekemään suosiolla koko sisustan heillä =D
     
  18. Autoverhoilu

    Autoverhoilu 1st gear

    Me tehtän ihan samalaista ompelusauma(airbagin) kuten alkuperäset on tehty.On suomessa koulutettu miten tehtä ja see toimi ihan hyvin.On katsasetty eri ompelusauman miten see laukaise.Jos on oiken niin toimi see ihan niin kun tehtan tehty.Laput mitä on alkuperäisen penkin ommeltu ne oteta pois ja laitetta uuten penkin takasin.
    Kannata kysä hintatarjousta.

    Terv,

    Evens
     
  19. Musso

    Musso 1st gear

    Onko teillä Evens TUV-hyväksyntää airbag-saumalle? Minkä hintaista olisi verhoilla 2 irrallista kuppipenkkiä teillä?
     
  20. StoneDeco

    StoneDeco 1st gear

    Mä olen tehnyt tutkimusta hiukan tuosta tuv-hyväksyntä hommasta ja en sellaista tahoa löytänyt suomesta kuka tälläisen hyväksynnän pystyy myöntämään?

    Mistähän relix on sellaisen itselleen hommannut? Outoa, viisaammat kertokaa. :eek:

    Rock rauha ja rakkaus
     

Kerro tästä muillekin!