A-bodyn etupäätä jäykemmäksi...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Matson, 3.8.2010.

  1. Matson

    Matson 1st gear

    Alunperin ollu kutosella dusteri ja varmaanki alkuperäset on vääntösauvat ja nyt kasilla niin onko kukaan kokeillu tai onko se ees järkevää kokeilla jos laittaa alkuperästen vääntösauvojen kaveriksi kynäjousi iskarit joillaki miedoilla jousilla?
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Miksi kynäjouset kun saat hankittua kunnolliset vääntösauvat. Vaikka tuolta:
    http://justsuspension.com/

    Tomaso nimimerillä oli kanssa kaupan 1" A-kopan sauvoja.

    Eikä nuo alkuperäiset kiinnikkeet iskarille liene suunniteltu kantamaan jousikuormia, eli niitäkin joutuisit vahvistamaan.
     
  3. dart68

    dart68 1st gear

    Tässä ei kannata viritellä, vaan kasin vääntösauvat laittaa.
     
  4. Matson

    Matson 1st gear

    Niinpä se on viisain että laittaa ne isommat sauvat,iskarit kuitenki pitää laittaa uudet nyt tässä remontissa ni mielellään otan neuvoja vastaan mikkä ois hyvät ja jämäkät!?
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kybin gas-a-justit on halvat ja jämäkät. Itte lähtisin kyllä jonnekin Konin säädettävän linjalle.
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Koneja ei A-koppaan tehdä enään..., itsellä on nuo KYB:n valkoiset joka kulmassa ja olen aika tyytyväinen.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Siltähän tuo näyttää kun kataloogia katteli :( B-koppaan vielä saa. Eteen tuli joskus ostettua jostain swapista, takapäähän pitää näköjään keksiä jotain muuta.
    Mulla on kanssa tähän asti ollut Kybit molemmissa autoissa. Kyllähän nuo suht hyvät on, vähän pintakovat vaan.
     
  8. 69

    69 Gearhead

    Mulla Dartissa Gabrielin kaasu iskarit, us-partsista olis saanu tilaamalla kalliimpia edelbrockin iskareita.
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Olisiko jollain noita A-koppasen Koni osanumeroita tallessa? Olikohan 2008 kun viimeksi oli täällä juttua ja jäi silloin ottamatta osanumerot talteen. Suosikkeihin laitettu 2004 vuoden luettelo ei enään aukea. Silloin 2008 ainakin australialainen vauhtiputka tarjosi Koni iskareita eteen ja taakse Valiantteihin ja Dartteihin, mutta nyt ei ole heilläkään A-koppia edes luetteloituna.

    Saksassa moparshop.de kauppaa Koneja myös A-koppasiin, mutta etuiskarit 80-1538 on oikeasti pidemmät B-koppasten ja takaiskarit on vissiin Drag Race käyttöön 80-1539 (Pitäisi varmaankin olla 80-1539SPA1 kun ei 80-1539 löydy uusista luetteloista?)


    Moparin alustakirjassa on:
    Iskarit
    Etu: alhaalla lenkki+pusla+läpipultti. Ylh. kierreakseli+mutteri
    Pituus
    A sisäänpuristettuna 9.74" ulosvedettynä 15.64"
    B/E sisäänpuristettuna 10.27" ulosvedettynä 16.70"

    .
     
  10. F-body

    F-body Gearhead

    Ei kyllä tule kutosen jousilla ajettavaa. Mulla on pikkulohko vehkeessä isolohkon sauvat jotka ovat ainakin minusta liian löysät. Saattavat olla vuosien mittaan silti löystyneet. 1" olis tarkoitus laittaa seuraavaksi. Takana 8 lehtiset jouset ja kaasuiskarit ympäriinsä.
     
  11. kinde

    kinde Gearhead

  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Mites onko joku heittäny vääntösaivoja kokonaan pois ja laittanu kierrejousille?
    Maailmalla ainakin tiedän näin tehdyn ,joten jos jollakin on infoa niin tänne vaan! Lähinnä kiinostaa et mitn on toteutettu laakerointi jonka nyt hoitaa sauva?
    Sais vaan järkettömästi lisätilaa pakosarjoille sun muille...
     
  13. kinde

    kinde Gearhead

    Isonveden takana myydään kokonaista kelkkaa jossa on kaikki ilman keppejä. En vaan muista mikä viripaja niitä tekee. Muscle Car Restorationin sivuilla laittoivat sellaisen palkin uudella hemillä -62 Valianttiin.

    Siellä on kaikkeeeeee. :rotfl:
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Mopar torsion bar to coilover conversion. Iskarien yläkiinnikkeet täytyy vahvistaa tietenkin kun keulan painon kannattelun painopiste siirtyy penkin alta edemmäs. Lisäksi ylätukivarsi pitää olla putkimallinen coil overin kanssa sopivaa mallia. Jo parikymmentä vuotta sitten Panuman Swingerissä oli coil overit edessä jo ennen kuin siitä tuli putkirunkoinen.

    RMS etuakselisto

    Magnum Force putkietupalkki

    CAPin linkkejä en viitsi edes laittaa tähän, niin paljon haukkuvat kyseisen firman tuotteita...
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Näin on. Ja noi Stock Length Drag Race shocks vaikuttaa ulkoisesti melko orggiksilta, joten näinköhän ne olisi muutettavissa mutka-ajoon. Konin luettelon (sivu 19) mukaan 80-1423 iskarin mitat olisi lähellä noita alkuperäisiä Moparin ilmoittamia mittoja.

    Mopar A sisäänpuristettuna 9.74", ulosvedettynä 15.64"
    Koni 80-1423 sisäänpuristettuna 9.50", ulosvedettynä 14.88"

    Jotkut käyttää A-bodyissä myös Bilsteinin iskareita, mutta sellaisia ainakaan suoraan sopivia ei löydy heidän luettelosta.
     
  16. kille77

    kille77 Gearhead

  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itse laitoin korkeapaine kaasuiskarit, muistaakseni VW Transporter taxi-mallin takaiskarit.
    Koneitettiin kierrehihat mallia GT-Corolla ja sopivan kokoiset jouset.
    Vääntösauvat löysälle mut jätin paikalleen ettei tullut jousitustyypin muutosta.

    Tuli hyvä ajaa jopa mutkaista tietä.
     

Kerro tästä muillekin!