`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. Mikcu

    Mikcu Gearhead

    Onko muita samaisen auton omistajia? Itsellä tulee aina joskus eteen joku ongelma johon varmasti jollain olisi valmis vastaus. Kyllä näitä autoja aina muutaman kesällä näkee, mutta kuskin jututtaminen jää aina vähemmälle...
     
  2. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Tällä forumilla esiintyvällä Rebel 58 on ainakin 58 avo. Paiskaa herraa vaikka yv:llä, juttua riittää varmasti
     
  3. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Buick Special 1958 2dHT. Melkolailla alkuperäiskunnossa pieniä parannuksia(?) lukuunottamatta.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko noita paljon tehty ja paljonko on Suomessa?
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Räyh! Mulla on 46C eli 122` akselivälinen avo. Valmistuspäivä April 11th ja samana päivänä ja vuonna mä oon syntyny. Varmennetut dokumentit löytyy molemmista. Sinä päivänä aina meillä bileet, nyt huhtikuussa meillä yht 92 vuotta, and still going strong.. Mattamusta Special avo punasella sisustalla. Rekisteriotteessa lukee koneen koko 6,96 litraa ja teho 341kw! 425 on myyty ja se tulee chopattuun early fifties kustomiin (tietysti Buick) ja sen päälle tulee blower. Keskusteluun voiko kustom myös kulkea, vastaukseni KYLLÄ VOI! Nykykytekniikka 401 isolohko nailhead ja dynaflow. Valmistusmääriä en nyt heti tarkkaan muista, mut avoja on tehty Limited 839kpl, Roadmaster n.1.120kpl, Century n.2.500kpl ja Special 5.501kpl. Avoja Suomessa 2kpl. Sini/valkonen on Salossa ja omistaja tunnetaan piireissä "Joe". Se on ollu sillä yhtä kauan eli 80 luvun lopusta. Perhetuttuja on meistä tullu autojen kautta ja just viime viikolla kävin siellä ja tietty myös Buickkia kattomas. ("hirveet kattoo, ku ei oo kattoo") Se on joka kesä ajossa, tosin Joe ajaa sillä aika vähän ku viime vuodet ajanu enempi HDllä. Sen tyttäret alkaa olla ajokortti iässä joten eiköhän sitä vielä näy.. Mun paskakasa tulee vappuna liikenteeseen 3v rakentelun (lue talliseisonnan) jälkeen. Joku päivä siitä tulee taas kiiltävän musta, kun KÄD-1 maalaa sen. Tule vaan juttelee kun nähdään, olin mä sitten puikoissa, tai 5,8 promilles takapenkillä (harvemmin)? Laita privana ni vaihdetaan puhelin numerot?
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt kaikki 58T ilmoittautuu tänne ja auton malli ja väri peliin! Aika tarkkaa tiedos mitä tääl on, mut mis ne nykyään en välttättämäti tiiä?
    Suomi autoja tullut maahan vuonna 1958 6kpl joista kävin yhtä samal reissul kattomas ku toista (tuonti avoa) ja Suomi Autot kaikki ollut alunperin mustia maahan tuotaessa(MUUTA VÄRIÄ EI OLE KUIN KOODIN A1)Asmo perheineen Uudessakaupungissa pitää hyvää huolta Suomi Super 4D HTsta, niiku koriltaan oli kaikki Suomi Buickit. Myös heidän Buick nykyisin sini/valkoinen.
     
  7. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kesällä näin ruskean 2dht 58 Superin Kuopion keskustassa. Wäiskin auto se ei ole, kun on eri värinenkin. Lieneekö ollut kesäloma matkalaisia :???:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tupis 2004-02-24 08:37 ]</font>
     
  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Vieläkös se 3/79 kasin kannessa komeillut 4dht Limited on elossa? Suomessa?
     
  9. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Täällähän Salon seudullahan niitä on/ainakin ollu
    sini valkonen avo Special,keltaisen ruskea kovakattoinen Special,tumman sininen Limited.
    Näistä kahdesta viimeksi mainitusta en ole varma on vielä entisillä omistajilla.
     
  10. Mikcu

    Mikcu Gearhead

    Mulla on pyörinyt 3 vuotta nurkissa suht siisti kullanruskea 4dht Century. Melkein kaikki nippelit on säilynyt alkuperäisenä. Kilometrejä on tullut joka kesä noin 10 000. Viime kesänä kaikki lomareissut + työmatkat taittui Buickin ratissa. Tuleva kesä on luultavasti vähän rauhallisempi ajojen suhteen, kun motivaatio remonttihommiin on ollut hakusessa, mutta eiköhän ainakin yksi reissu tule tehtyä länsinaapuriin.
     
  11. Mikcu

    Mikcu Gearhead

    Ettet vaan olis nähny meikäläisen autoa...??? Ovia on kuitenkin 2 kpl enemmän jne..., mutta joka tapauksessa tuli ajeltua aika paljon Kuopion seudulla viime kesänä... Taas tullaan ensi kesänä, jos tekniikka (lue: pyöränlaakerit) ei petä.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viimekesänä tuli nähtyä noiden muutaman täällä mainitun yksilön lisäksi ainakin puna-musta Super 2dht, valkoinen 4dht Century(?) sekä "Almost Grown" 2dht Special.

    Onko muuten kenelläkään tietoa mihin meni pari vuotta sitten Imatralla myynnissä ollut 2dht Special projekti?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko muuten kenelläkään tietoa mihin meni pari vuotta sitten Imatralla myynnissä ollut 2dht Special projekti?

    [/quote]
    Taisi jäädä imatralle, oisko sienimäellä päin?
     
  14. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Micku. Se 58 oli todennäköisesti sinun. Vai on pyörän laakereissa ollut ongelmia :???: Jos vastaisuudessa liikut Kuopiossa päin niin tuuhan pistäytyy tallilla.
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Noiden edellämainittujen lisäksi olen nähnyt (vaan en tiedä missä nyt vaikuttavat):
    - Klaukkalassa oli pinkki/valkoinen Special STW, hyvä projekti ja myyty eteenpäin
    - Lahdessa taisi olla punamusta Century 4d HT
    - Kuopion näyttelyssä on ollut hopeanharmaa Super 2d HT, olisikohan ollut Oulun tienoilta???
    - Forssan picknickissä olen nähnyt valkoisen Century 4d Sedanin ja
    - Hangossa taas vaaleansinisen Limited 4d HT:n
     
  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Oulussa oli kesällä 2002 vielä se 58 Super. Rek nro oli oululaoseen tapaan NNN alkuinen :lol:
     
  17. 58STW

    58STW 1st gear

    Oisko toi vaaleenpuna/valkoinen tällähetkellä tallikaverilla Järvenpäässä?? On tosin vaihtanut väriä ja mitä todennäköisemmin vielä sitä vaihtaa... Ei ole liikennöinti kelpoisessa kunnossa toistaiseksi... Hyvä projekti!

    Jos jollakulla on osia tollaseen laitteeceen, niin laita mulle yksityisviestiä, niin välitän tiedon eteenpäin!!! KIITOS
     
  18. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Pohjois-Kymenlaaksosta löytyy ainakin sininen Century 4d ht ja vihreä/valk. Super 4d ht.
     
  19. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Heikkisj pistä privaa tai tarkempia tietoja tänne, en saanu ´tota linkkiä auki. Ja muuten se mainitsemasi puna musta 4d ht on suomi auto, mutta special, tai sitten mulla ja muilla "historioitsijalla" on menny sekaisin century mikä viimeksi ku kuulin oli edelleen ahvenanmaalla vaikka oli jo myyty ruotsiin? tullu takas sielt tai ei ikinä sinne mennytkään, nyt tuosta -ja muistakin- autoista tietävät tarinaa tänne kitoos. Lahden auton vieres ajoin omallani, mut mul lataus ja lämpö ongelmia silloin 1989 org syylarilla ja laturilla joten ei ehitty pysähtyä. auto viimeks ku kuulin ni lahdes jonkin neidon omistuksessa. takaikkunassa luki BAARIIN BAARIN mikä ilmeisesti lahtelaisten sisäpiirijuttuja?
    Se 79 V8 mag esitelty 4 ht on viime tietojen mukaan olemassa. toiv tulee kuntoon ja radalle vielä. paljon työtä siin on..se on toinen suomi limitedeistä ja yksi syy siihen että minusta tuli 58 friikki. näistä 60 ja 70 luvun jutuista te ette oo kiinnostunu, eli ne niistä. se toinen suomi limited kolaroitiin 60 luvulla eikä tullut radalle enää.. mutta siihen tuli uusia osia jenkeistä jo silloin ja jtn tämä sherlock holmes on jäljittäny ja niitä löytyy kirjahyllystäni. GM AcDelco ym org tehtaan osat paketeissaan hakkaa mona lisat ym mielestäni koska vaan.. Ja sen etu puskuri kromattiin täällä jo silloin ja on nyt tallessa ym mitkä melkein menee x-files osastoon, koska´noita ei pitäny olla täällä, eihän? miten ois uus maski ym kivaa tehtaan paketissa?? kyllä ja suomessa 60 luvulta asti! nyt on suomi autoista käsittelemättä enää 4 ht roadmaster mikä myös v8 mag pari vuotta limited jutun jälkeen. mitä viimeks kuulin oli olemassa mutta ainoa liikenteessä ja rekisterissä oleva suomi auto on Asmon Super.
    Mickun Bronze Buick tuli viimeks vastaan viime syksynä tääl länsimäenväylällä. Privaa lähetinkin mut et vastannu.
    sinä ja muutkin jotka osia ja neuvoja ni privaa tänne ni välitetään yhteystietoja ja osia
     

Kerro tästä muillekin!