Tyhjäkäynnin säätömoottorin asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja KajS, 26.8.2002.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Tänään toivottavasti saan käsiini sen uuden tyhjäkäynnin säätömoottorin.

    Siis Dodge Ram vaniin vm 89.

    Onko Teillä, viisaammat, joitain hyviä kikkavitosia sen asentamiseksi/säätämiseksi?

    Itse asennus on helppoa; ruuvaa sen moottorin paikalleen ja kiinnittää töpselin.
    Mutta tyhjäkäynnin säätö: Haynesin ja Chiltonin kirjat ehdottavat seuraava proseduuria:

    (Jätetään se "raise your vehicle and put it securely on jackstands" pois)

    Käytä moottoria 2 minuutia, sammuta ja odota, että tyhjäkäynnin säätömoottorin mäntä tulee kokonaan ulos (siis polkaisee kaasua). Irroita säätömoottorin ja vedenlämpötila-anturin töpselit. (Siis tietokoneen vedenlämpötila-anturi, ei se joka kertoo lämpömittarille)

    Käynnistä moottori ja säädä tyhjäkäynti: 318 moottorille 2750 - 2850 rpm.

    Onko tuohon parempaa konstia? Mun korvat ei kestä, kun moottori huutaa ilman kuormaa melkein 3000 rpm. (jos se olisi joku mopo niin OK mutta 318 luultavasti truckversiona vielä..).
     

Kerro tästä muillekin!