Päävalikko > Moottori
6,2 toinen putki sauhuttaa
Sivu 1 Yht. 1
|
|
Lähetetty:
03.10.2002 19:32
|
|
|
|
|
-89 6,2 van toinen pakoputki(lohko) sauhuttaa käynnistäessä sinistä savua,missähän vika ?
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
04.10.2002 06:48
|
|
|
Aktiivijäsen
|
|
| Kannattaa varmaan aloittaa puristusten mittauksella... |
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
04.10.2002 17:31
|
|
|
Tulokas
|
|
Mulla oli sama ongelma tässä taannoin, että kun käynnisti auton hiukan lämpöisenä, alkoi toinen putki hörpöttää sinistä. Sain sellaiset neuvot että joku suutin jumittaa, ja sylkee koko ajan tavaraa pyttyyn, niinpä teetin suutinremontin. Remontin jälkeen sama savutus jatkui, ja katsastuksessa siitä putkesta mitattiin lukema 4,6. Eli hylkäys tuli.
No sitten ajoin Hartolaan Kauno Koskinen Oy:n. Siellä kerrottuani oireet minulle sanottiin että vaikka suutinremontti on juuri tehty, niin aloitetaan nyt kuitenkin niistä. Sieltä savuttavalta puolelta poijjaat kaivoivat ahtaasta välistä täysin sökön suuttimen esille, joka roiski löpöä miten sattui. Suutin vaihdettiin, ja sen lisäksi pumpusta käännettiin vähän lisää ennakkoa. Vielä suodatin ja siirtopumppu vaihdettiin uuteen ja sitten katsastukseen, jossa lukema tällä kertaa oli 1,4.
Eli mitä tästä opimme? Kannattaa viedä laitteet heti ammattihenkilöille.
Hartolassa tuntuu pojilla olevan asiat selkäytimessä, eikä laskukaan ollut päätähuimaava. Se on toki ymmärrettävä, että he tekevät tätä elääkseen.
Eli semmonen tapaus, tällä kertaa.
Voihan se savutus toki johtua moottorivauriostakin, mutta kannattaa tutkia ensin helpommat vaihtoehdot pois alta, ennenkuin leväyttää koneen atomeiksi. |
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
04.10.2002 21:04
|
|
|
Tulokas
|
|
| Tuosta Kauno Koskisesta vielä sen verran että on vielä yliveto paikka automaattilaatikoiden kanssa eli mielestäni halvin ja tietää mitä tekee, ja ainakin minulle on annettu neuvoja aivan mitä vaan chevy dieseliin liittyvää tms olen kysynytkin, suomi on täynnä koijareita jotka eivät osaa korjata laatikoita, mutta Hartolassa osataan. |
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
07.10.2002 06:53
|
|
|
Aktiivijäsen
|
|
Joo, mun auto on siellä dieselöity -99 (ed.omistaja) ja silloin tällöin olen soitellut ja kysellyt yhtä sun toista...aina vastataan ja neuvotaan!!
|
|
|
|
 |
|