Mikä perä rodiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 17.8.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä avokardaaniperää suosittelette A-foorttiin? Pitäis olla hyvä ja halpa ja sopivan levyinen.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Esim S-10 Blazer ym.
     
  3. Karva

    Karva Gearhead

    Volvo 140-240 sarjalaisessa olis noi levyjarrut ja on sopivan levynen noin suurinpiirtein, ja tarpeeksi kestävä kevyessä pikku kopassa ...

    8) 8) 8)
     
  4. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Halpa olis Hiacen perä, jos 4,33 välitys on OK. Ja kestää todennäköisesti sen mitä tarvii eikä ole hirvittävän leveäkään. Sopivan levyinen ainakin '50 Letukkaan vaan taitaa pikkusen leveä AAkkoseen olla??
    Jos japsiosista tulee näppylöitä tai ihottumaa, sillon se ei tietenkään ole oikea valinta.
    Vaan jos ei lokareita laita, niin mitä se haittaa jos on vähän leveäkin?

    Oikea perähän siihen tietty olis Oldsin vanha kunnon järkäle, se vaan ei taida olla halpa vaihtoehto.
     
  5. UGH!

    UGH! 1st gear

    :soosoo:
    Ota aspenista seiskavarttinen, sopii, on halpa(jos ei ilmainen) ja löytyy joka nurkalta!
     
  6. Otto

    Otto Gearhead

    Jaguarin perä olis hyvä... levyjarrut, (nekin eri paikassa kuin kaverin rotilossa), löytyy joka romikselta useita, (valitset vaan että minkä kuntosen haluat,) ja mikä parasta, kyllä on halpa kans!!! :rotfl:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    lukkoperä :lol:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä se sellainen rodi on johon levyjarrut laitetaan.Uusia autoja saa kaupasta.
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    street rod, minun mielestä :poff:
     
  10. PARTNER

    PARTNER 1st gear

    Kiihdytyskisat.mäkikisat ym.lopetetaan kokonaan.Autojen paremmuusjärjestys aletaan ratkomaan dynamometrillä kenellä on parhaat jarrut.Hyvissä jarruissa ei saa ilmaantua häipymistä pitkien yhtäjaksoisten jarrutuksien aikana.Levyjarrut ovat tässä asiassa vahvoilla paremman jäähdytyksen ansiosta.Ensi kesän do`dadseissäkin on jo dynamometri kisat.Tai jos ei kuitenkaan.Normaalissa ajossa levyjarrut eivät ole rumpujarruja merkittävästi paremmat jos ei ajele norjan vuoristoissa,hyvin sielläkin olen rumpujarruilla pärjännyt.
    Jos haluaa modernia tyyliä niin levyjarruilla sitä saa,mutta siihen lienee helpompia ja halvempia tapoja kuin alkaa a-fordista rakentamaan mondeota.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hmm. mondeon ovaalimaskistahan saisi trackroadsteriin maskin ,semmosille pidä voordisi voordina miehille
     
  12. Karva

    Karva Gearhead

    No johan män kikkailuksi jos ei levyjarruja saa rodiin tunkea, eikös jagge perän laitto ole liki yhtä legendaarista kuin noiden runpujen käyttö, nykyäänhän saa noita biuk rumpu-kopioita joilla voi ne levyt piilottaa, vai mitä tuumaa vetelä-kaljalan äijät keskenänsä .... Hä ???

    Sitä-paitti tuo mondeo on just ja melkein niin Ford kuin olla ja osaa älkää herran tähden moiseen koskeko, jos moisia visioita alkaa ilmaantua on syytä juoda enemmän, hyvää ja ravitsevaa tai siirtyä tonne tuning puolelle ???

    Joka tapauksessa vulvan periä saa ja niitä on joka jannulla, se on kestävä, halpa, ja sopivan kokoinen noiden kylpyammeiden tai aakkosten ja muiden pikku kikkeiden peräksi, ja tosimeihet ajaa sitten läskilokarilla ja jagge-perällä ... ???

    8) 8) 8)
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Alkaaks "rodiukotkin " pussihousuiksi kun pitää olla jäykät akselit ja rumpujarrut :rotfl:
    Ei vaan, mielestäni jäykkikset on ok, mutta eikö jo 50-luvulla parannelleet Kalisotossa rodien (lue: Fordien) jarruja muuttamalla niitä mehujarruiksi Fordin tai Buickin rumpuvermeillä kun parempiakaan vaihtoehtoja (levyjarruja?) ollut?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    No entäs mikä kone? lättäpää/sbc/joku muu, mikä...? Ja manuaali vai?
     
  15. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    riippuu varmaan kenen mieliksi sitä autoa teet...
     
  16. Luulija

    Luulija Gearhead

    Laita Volvo 240-sarjan perä. On kapea ja suht. järeäkin, lukkojakin kuulemma on ollut (joku Volvomies varmaan voi tietää varmaksi) ja mikä tärkeintä, ne LEVYJARRUT.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oliko nämä Volvon perät kaikki jotain pikku-Danoja, vaiko vain tietyn vuosimallin?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Disc brakes are for pussies.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, ompas aika perusteltuja mielipiteitä/ tietoa joissain ylemmissä kommenteissa. Jokainen tekee, kuten tahtoo ja koulukuntia on monia. Yksi, nostalgiapainotteinen voisi olla vaikka: originaali moottori piristettynä, kera alkuperäisen voimansiirron& jarruin. Jos tahtoo välityksiä harvemmiksi, niitäkin löytyy, saatavilla on myös ylivaihdetta kardaanin ja perän väliin (?) Laatikoihin saa myös vaihdettua ratastusta.

    Seuraava vaihtoehto voisi olla 30-50-luvun sivuventtiili 8 kera laatikon ja perän ja jarruin. Tämä kysyy jo kohtuullisesti rahaa, kaikki nuo alkavat olemaan jo hinnoissaan. 30-40-luvun juicet voi kyllä korvata A:n omilla jarruilla, joihin sovittaa sylinterit... Itse pidän myös flatheadia eksoottisena, lähinnä ulkonäöltään (no ehkä myös, hiukan heikolta teho-/painosuhteeltaan). Kunnolla tehtynä tuommoinen on käyttövarma ja suht tehokas kevyessä kopassa.

    SB:kin on mainio vaihtoehto esim. kera pukinsarvin, aluvenakopin yms. nostalgisin hilavitkuttimin. Lisukkeeksi Buickin alurummut eteen, 10 pulttinen perä ja manuaaliloota? Näin varsinkin, kun Suomen kilvissä on ainakin yksi tällainen.

    Härskeintä olisi Rocket, Hemi, Caddyn vanha kansiventtiili tms. kera ajanmukaisin laatikoin& perin. Toisaalta eivät nuo perä ja laatikko liioin näy, vaikka sinne istuttaisi hiukan modernimpaakin palikkaa, varsinkin, kun laskee kopan ihan lähelle maata? Päälle vielä pumppu. Tällaisia Suomeenkin!

    Noista modernimmista yhdistelmistä esim. levyistä en tiedä edellisenkään vertaa. Rummuilla pärjää hyvin, vaikka välillä ajaa liki kahta markkaa, kokemusta on. Ei ehkä montaa kunnon jarrutusta, mutta kuinka usein moiseen todella on tarvetta?

    Jäykkä etuakseli ei ainakaan omassa raakkineessani ole se ajo-ominaisuuksien ja ajamisen pahin heikentäjä. Perän jousituksen jumalaton kovuus, laatikon synkronoimattomuus, simpukan "palauttamattomuus" yms. vie huomion moisesta. Hyvällä tiellä originaali, hiukan hakattu alusta vie A:ta kuin junaa. Kunnostetut mekaaniset ABS:t kyllä pysäyttävät auton yllättävänkin hyvin, ovathan rummut sentään kymppituumaiset. Äläkää tapelko pojjaat vaan rakentakaa ja ajakaa, se on melekeen mukavempaa!

    Alustan Tuunaaja
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sama ongelma, eri maa...
    tuolla

    ///linkin muokkasi
    Kani
     

Kerro tästä muillekin!