lukkoperäöljy?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hangover, 27.11.2004.

  1. hangover

    hangover 1st gear

    neuvokaa tyhymää. Mikä öljy käkikellolukolle? Tartteeko kitka-aineet?
    Siis kyseessä on -89 vanikka, ja sen alkuperäinen lukko.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mietiskelin tossa ihan samaa. Eivät tienneet varaosaliikkeessä, niitten kirjassa ei ollut shevyn peräöljyn kohdalla mitään. Eiks tääl kukaan tiedä..? Tuttu tuossa väitti, että jos on kitkalukko, ja ajaa norm. peräöljyllä, menee kitkapinnat paskaksi. Tarttuu liian hanakasti ja palavat. Liekkö perää?
     
  3. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Gulf Gear LS?
     
  4. Juci85

    Juci85 1st gear

    Kitkalukolliseen perään peräölyä(80W-90) ja lisäks kitkanmuuntoainetta. Myydään pienissä puteleissa erikseen.
     
  5. hangover

    hangover 1st gear

    joo. Mut tartteeko käkikellolukko kitka-aineet? eikö sielläkin ole joku kitkalevy, joka tunnistaa pyörien eritahtiin pyörimisen, Ja sit käskee lukkoa kiini.

    Kohta mulla menee hermo.. Meen vanin alle, avaan sen fuc*** pallogrillin ja katson, miten se lukko toimii. Sittenpähän tietää, tartteeko luistoa, pitoa, vai havuja... 8)
     
  6. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Ainakin -94 vaniskaan laitettiin ihan normaalia LS-öljyä (Limited Slip) ja hyvästi toimi.

    Kitkalevy -> kitka-aine??
     
  7. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Oikeastaan se levylukon lisäaine taitaa olla liukastetta ja viralliselta nimeltään kitkanmuuntoaine. Siviiliajossa saa levyt kulumaan nopeammin ilman ainetta, mutta kiihdytysmiehet saattavat jättää aineen pois toivoessaan tiukempaa lukkoa.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yep! yks tuttu tuhosi viikossa Auburnin uuden lukon kun sladitteli ilman luistoainetta.
     
  9. karjalai

    karjalai Gearhead

    Käkikellolukkokin tarvitsee lisäaineet putelista! Viisaammat ovatten näin sanoneet koska käkikellolukkokin on tietynlainen levylukko. (siis siellä perässä ei ole mitn käkikelloa :) )
     
  10. Kalkkuna

    Kalkkuna Gearhead

    Eikös kulahtaneeseen kitkaperään saa "ensiapuja/pitoja" kun laittaa normaalit öljyt tilalle?
     
  11. jyha

    jyha 1st gear

    saa tosiaan pitoa, mutta ei ensiapua!!!!! kuluneilla kitkalevyillä on taipumus kulua vaan lisää ja vieläpä nopeammin öljynvaihdon jälkeen! lisäaineen on siis tarkoitus helpottaa kitkalevyjen luistoa!!! korjatkaa jos olen väärässä!
     
  12. JTR

    JTR Gearhead

    GM:n truckeista löytyvään keskipakolukon öljyyn nimenomaan ei laiteta lisäainetta.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    [quote="JTR]
    GM:n truckeista löytyvään keskipakolukon öljyyn nimenomaan ei laiteta lisäainetta.[/quote]

    Joo ja tollaisten ohjeiden ansiosta ne on melkein kaikki paskana! Käkikellossakin se on erittäin tärkeä aine joka estää levyjen kulumisen ja sitä kautta estää väljän "saapumisen" joka rikkoo taas ne rattaat!

    Kitkalukon tarkoitus on aluksi luistaa jolloin lämpö laajentaa levyjä jolloin ne taas pitää paremmin leikkaamatta kiinni!
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mitään haittaahan siitä aineesta ei ole vaikka sitä laittaa lukottomaankin perään. Väittävät vielä, että vähentää jossain määrin polttoaineen kulutusta. Maksaahan se lisäaine 15-16€, voihan siihen tietysti talous kaatua peräremontin jälkeen.
     
  15. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    joop... Tosiaan. Aina lisäöljyllisstä öljyä =) Elikkäs LS päätteistä öljyä vain lukollisiin. On mikä lukko vaan.
    Tietty sitä öljyä nyt voi sit käyttää vaikkei lukkoa olekkaan.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo kiitos mullekin vastaamisesta vaikka en kysynykään..
    ei tiiä onko lukkoa? ei ainakaan toimi vaikka ois niin laittaa sit lukkoperälliseen tarkoitettua.. niin on joka tapauksessa oikeeta...
     
  17. JTR

    JTR Gearhead

    Joo ja tollaisten ohjeiden ansiosta ne on melkein kaikki paskana! Käkikellossakin se on erittäin tärkeä aine joka estää levyjen kulumisen ja sitä kautta estää väljän "saapumisen" joka rikkoo taas ne rattaat!

    Kitkalukon tarkoitus on aluksi luistaa jolloin lämpö laajentaa levyjä jolloin ne taas pitää paremmin leikkaamatta kiinni![/quote]

    Onkos Mudracer koskaan tutustunut GM:n keskipakolukon toimintaan ? Toimii eri tavalla kuin tavallinen kitkalukko. Lisäaineet haittaavat keskipakolukon toimintaa. Tästä aiheesta on myös GM julkaissut useita tiedotteita.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan niitä tullut korjattua kun ensin on väärillä öljyillä rikottu. Oli muuten aika rasvaisen hintaisia palikoita kun ei saanut kuin Metrosta!
    Se toimii ekaksi kitkaperiaatteella ja kun pito ei riitä niin keskipakohässäkkä rupee pistämään vielä lisää hanttiin. Silloin kun se on vielä kunnossa niin se keskipakohässäkkä ei ota niin rajusti kiinni kuin kuluneissa lukoissa! Mm. lähes kaikista taksiOldseista lukkoperät vaihdettiin lukottomiin koska niissä käytettiin peräöljyä? joka sai perät paukkumaan. Maahantuoja rupesi niihin sitten tälläämään lisäaineistettua öljyä tehtaan? vai kenen ohjeiden mukaan??
    Mutta pistät kai linkin johonkin missä GM antaa niitä ohjeita? jos tässäkin on taas oltu väärässä :oops: .
     
  19. hangover

    hangover 1st gear

    kiitetään ja kumarretaan... ilmeisesti tarttee vieläkin avata se pallo... ja nähdä omilla silmillä, mitä pintaa ja paljonko siellä on. Yhden tyypin ohjeen mukaan käkis on täysin mekaaninen, eikä tarttis kitka-aineita. Mutta... ???
     
  20. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Tuolla jossain juuri kysäsinkin tuota kun vaihdoin Blazerin takaperään (12-bolt) öljyt eli Mobilin LS-öljyt ja lukko lopetti toiminnan siihen. Eli olis kiva ihan oikeesti tietää mitä v...ua sinne pitää laitta. Ja samahan kävi myös appiukon Hisussa - Mobilit sisään ja siihen päättyi lukon pito.
     

Kerro tästä muillekin!