kupari kannentiiviste

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 3.12.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nyt pitäs saada jotenkin kannentiivisteestä cad pohjanen kuva et vois vesisuihkuleikata kuparista.
    Elikkä onko mitään ohjelmaa tai vastaavaa millä sais muutettua skannatusta kannentiivisteen kuvasta helposti tuollaisen?
    Hyviä ideoita otetaan vastaan.

    Onko tuon kuparin oltava jotenkin erikosta mistä noita
    kannentiivistetä on tehty?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei siihen mitään hirveän helppoa konstia ole. Onhan siihen ohjelmiakin esim: http://www.algolab.com/downloads.htm
    tai Corel Trace. Eivät kyllä ole ilmaisia. Parhaan tuloksen ehkä saa kun avaa tuon scannatun kuvan CAD:iin ja piirtää päälle. Onko iso tiiviste kyseessä?
     
  3. Jasse

    Jasse 1st gear

    Juu cädillähän toi ei monen minuutin homma ole, jos on mitat kerta tiedossa...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tiiviste on 4 pyttysen koneen ja pituus tais olla n. 45 cm
    cadillähän toi vissiin helposti onnistus jos osais käyttää ja olis ohjelma
    koneella.


    Minkälaista ainetta olette käyttänyt tuon kupari kannentiivisteen kanssa.
    Jostakin olin lukeneeni että kupari spraytä olis käytetty.
    Mistä sellasta saa?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    VHT tekee tuohon käyttöön kuparisray liimaa. Hyvä aine! Vauhtiputkat myy.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuis helposti kannen saa irti jos tota käyttää?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lähtee se irti kun hieman kannen ja lohkonvälistä meisselillä avittaa. Hyvää ainetta on.
     
  8. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Mikä pakko noissa kuparitiivisteiden teossa on käyttää Laseria/Vesisuihkua/jotain muuta? Eikös jyrsinterällä/viilalla pääse tarpeeksi suuriin mittatarkkuuksiin vai mitä?

    Kysyy Tyhmä!
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vielä tyhmempi kysyy, että miks ylipäätään käyttää kuparipahveja? AInakaan muissa kun kisapeleissä joita avataan säännöllisesti tai käytetään jotain mielettömiä ahtoja? Meinaan vaikkapa Cometicilta saa kyllä ihan kelvollisia kannentiivisteitäkin. Kotomaassa tehdyt kuparitiivisteet ei jostain syystä oon osoittautuneet hirveen toimiviks verrattuna vaikkapa jonkun Milodonin tms. tekemiin ameriikan tiivisteisiin. Ne taitaa olla pehmeempää seosta kun kotimaiset eikä lainkaan niin alttiita vesi ja öljyvuodoille.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Noniin tuli hommattua tuo kupari spray part cornerista.
    Kuika paljon tuota suihkutetaan asennettaessa?
    Hyviä neuvoja otetaan vastaan muutenkin tuon käytöstä.

    Tuollasta alkuperäistä tiivistettä parempaa kun ei välttämätä joka koneeseen ole saatavilla niin jotain on keksittävä kun ei paineita kestä.

    Omasta mielestä tuon kuparin työstäminen oli huonoilla vehkeillä
    sen verran työläs et kysyin vesileikkauksen hintaa ja ilmotti et
    30-40e tulis maksaa leikkaus.
    Ei mielestäni kovin paha hinta ja kun jälki kuitenkin on vissiin aika
    paljon parempi kuin koti laitteilla hinkattu
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ohuita kerroksia n.20-25cm:n päästä ja antaa kuivaa hetken. Muista tämä:älä missään tapauksessa sumuta paksua kerrosta kerralla. N.5-15min. kuivumisaika ja kansi ja tiiviste paikalleen. Helppoa kuin heinänteko.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei kai tuo kupru tiiviste oo yhtään parempi ku felpro tai kometic, ellei lohkoa/kantta o-rengasta. Sittenhän se pithää kuin tauti...
    Itellä tuo kupari pahvi (ilman rengastusta) vuosi helpommin kuin felpron stanu tiiviste.
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Rengastettunakin pitää kun tauti, paineet sylintereissä. Ei välttämättä vettä eikä öljyä koneen sisäpuolella. Tai sitten osa niistä joilla sellaset on, ei osaa niitä käyttää. Mutta kuten tossa yllä jo sanottiin, niin Cometic tekee kannentiivisteitä tilaustyönä jaovat ihan hyvässä maineessa. Mä sinänsä noista tiedä kun me ajetaan ihan tavallisilla halpispahveilla vaan jos sellasia saatavilla on.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tätä jo vähän epäiltiinkin. Onks pakko vastailla jos ei tiedä hommasta mitään ?
     
  15. blown540

    blown540 1st gear

    ajoin vime kesän paksulla kuparitiivisteellä jonka mukana tuli ohje:suorista pinnat jos ne ei sitä jo ole ja unohda kaikki muu.tein työtä käskettyä ja kiristin kannet huolellisesti.ei vuotanut sisään ei ulos.olisin mäki käyttäny mr gasketin uusia cometicia vastaavia mutta nyt se ei ei käyny ku sopivaa paksuutta ei löytyny ja oli kiire.kesällä otin kannen pois ja samalla tiivarilla takasin,niinkun tein felprollakin ja ei ole vuotanut ikinä,vielä :eek:

    kyllä mopemies tietää mitä puhuu,toi on sen tyyli kirjottaa.mun eka ohut kuparitiiviste vuosi hieman öljyä ulos ja silti meni 1550 kg katuvessa 9.62.lohko kiilteli ei se sen enempää vuotanut.kyllä tavikselle riittää normaalilaatutiiviste jos ei ole 1000 heppaa ja konetta revitä auki koko ajan.en mäkään ymmärrä aina tota kuparitiiviste touhua jos ei kerran ole pakko. :D
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllä on olemassa ohjelmia, olen niitä käyttänytkin mutta kun on nyt joku muistihäiriö, niin en muista nimiä. Pitää skannata tiff muotoon ja saada suoristettua, sitten tehdään koneellinen digitointi, jota pitää sitten vielä käsin korjata, jos käytetään koneistuksen pohjana.

    Acepro Oy JKL:ssä teki tätä silloin kun olin siellä töissä mutta koko firmaahan ei ole. Toimii toisella nimellä mutta siellä ei nykyään työskentele enää ketään, joka osaa homman. Jos Mr.Johtaja ei ole itse opetellut.

    EDIT: jos sen cadin jostain löydät, niin ei se iso homma tosiaan ole piirtää. Vanha tiiviste tai pahvitiiviste mukaan ja mittauksia. Saattaa siihen mennä hetki aikaa ehken tunti tai kaksi. Tai sitten vähemmän. Riippuu vähän henkilöstä.
    Ei ole kyllä itsellä ollut enää hinkua piirtohommiin.
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sitä vaan tolla tarkotin "vaikken mä tiedä" tarkotin, että me ei olla vielä törmätty tarpeeseen saada "parempia" kansipahveja kun mitä halvimmista tiivistesarjoista löytyy. Eli ne piisaa meille tonne kaheksansadan hepan nurkille ainakin. Epäilys herää, että jos tarvii tollasia erikoistiivisteitä ehkä miedommissa laitteissa, niin olisko kyseessä jonkun muun ongelman korjausyriys ehkä vähän väärällä tavalla ilman haluttua lopputulosta?

    Ja toinen pointti oli se, että noita suomessa tehtyjä kuparipahveja on joillakin ollut vaikeuksia saada pitämään, ne vaikuttais liian kovilta. Eli jos hakee hyvää, niin voikin saada sen sijaan repullisen ongelmia. Ei meinaan oo mukava kattoo kun jätkät tilkitsee varikolla öljy- ja vesivuotoja roudarinteipillä erilaisin virityksin ja toivoo, että en pitäis sen verran, että pääsee radalle. Ei mun mielestä oikeen vastaa tarkotusta.

    Kuparipahvin teettäminen on varmaan monissa tapauksissa helpoin ja halvin tapa, ja joissakin tapauksissa ihan paikallaankin, mutta toisissa taas ei. Tälläkin palstalla on lukemattomia "vieraita" jotka esittää yleisluontosia kysymyksiä ja paljastavat sitä kysyessään esimerkiksi tässä tapauksessa jopa niinkin paljon, että kyseessä on kannentiiviste joka tulee moottoriin. Toi oli ihan hyvin, ehkä noikin tiedot olis joutanut jättää pois. Ei ehkä tarvis heittää niin yleisluontoisia vastausyritelmiä jos kertois vaikka, että mihin moottoriin, minkälaiseen käyttöön jne. Mutta silloin ehkä mennään liian arkaluontoisille yksityisalueille.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs ne koneen tarkemmat tiedot tuon kupari läpyskän aennukseen vaikuttaa. Kun ilmi nyt kuitenkin käy et nestejäähdytteinen auton
    moottori.ja tässä tapauksessa kone ahdettu ja nelonen.

    Kyselin nyt kuitenkin vain tuon kuparisen tiivisteen asentamisesta
    en mistään mikä mahdollisesti olisi parempi vaihtoehto tai miksi ei alkuperäinen kestä.


    Mutta kyselen nyt kuitenkin aiheesta lisää.

    Eli kuinka tuon hehkutus tapahtuu parhaiten?
    uunissa sais varmaan tasasesti mut kuinka kuumaksi piitää lämmittää?
     

Kerro tästä muillekin!