Kaasarin puhdistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 14.2.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyseessä on 600 Carter joka on edellisellä omistajalla kärsiny pienen kaasaripalon (sammuttaessa meni nahkatakki ja vähä muutakin). Kaasari on ihan mustan noen peitossa ja aattelin jos sen sais vie korjattua. Palo oli osittain levinny myös kaasarin sisään joten tarttee viä kattella et kaikki on kunnossa.

    Tietääkö kukaan millä alumiini puhdistuisi hyvin ilman että se syöpyy. Onko kellään ollu samanlaisia kokoemuksia?

    Kannattaako korjata vai viskata mäkeen ja ostaa uus?
     
  2. Alvari

    Alvari Gearhead

    Mä puhdistin kerran yhen kaasarin kodinputkimiehellä.purat vaan osiksi putkimiestä astiaan ja osat sinne likoomaan niin hyvä tulee tai ainaski mun tapauksessa tuli ei se kylläkään ollu palanu mutta tosi hapettunu sisältä ja ulkoa.
     
  3. janimm

    janimm Gearhead

    Se kodin putkimies muuttaa alumiinin ihan mustaksi, joten en kyllä suosittele. Toki sen mustan saa hinkattua pois, mutta varmasti on parempiakin tapoja puhdistaa.
     
  4. Alvari

    Alvari Gearhead

    Ei mulla ainaskaan mustaksi menny??päin vastoin holleystä tuli melkeen ku uus.
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Holleyn runko ei olekkaan alumiinia vaan jotain sinkkivalua. Läppärunko taitaa olla ainoa alumiininen osa holleyssa.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itellänikin on liuotinta joka on tarkotettu pien, musteen ym. vaikeiden likojen poistoon mut tekee just saman kun toi kodinputkimies eli tummentaa alumiiniä ja tekee liotettaessa osia yön yli sellasta valkosta tatinaa joka paikkaan. Alumiini ilmeisesti syöpyy tai jotain...
     
  7. hanekki

    hanekki 3rd gear

    itselläni on alumiinipesu ainetta. valmistaja on arikas ltd telitie 2 tuusula.voit soittaa ja kysyä mistä löytyy lähin jälleen myyjä 09-8884511 mun työpaikalla ainakin myytävänä tätä kyseistä ainetta on mutta 5l astiassa,uskoisin että löytyy myös litraisessa
     
  8. Dusteriduu

    Dusteriduu Gearhead

    Vanha topiikki, mutta kysyn tässä:

    Uskaltaako Holleyn upottaa purettuna lipeään (natriumhydroksidiin)?

    Rungon materiaalihan on ilmeisesti sinkkipainevalua, eikä alumiinia? Alumiini ei taida kestää lipeää :eek:

    Onko joku kokeillut?
     
  9. Dusteriduu

    Dusteriduu Gearhead

    Vanha topiikki, mutta kysyn tässä:

    Uskaltaako Holleyn upottaa purettuna lipeään (natriumhydroksidiin)?

    Rungon materiaalihan on ilmeisesti sinkkipainevalua, eikä alumiinia? Alumiini ei taida kestää lipeää :eek:

    Onko joku kokeillut?
     
  10. KARRIE

    KARRIE 1st gear

     
  11. jaketin

    jaketin Gearhead

    olen upottanut yhden kaasarin rungon lipeään. melkoinen kuhina kävi, enkä usko että on terveellistä kaasarille. tuo kaasari oli varaosa kaasari, jonka uhrasin tieteen nimissä :odroll:
     
  12. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Ultraäänipesurilla noista saa paskat hyvin pois paikkoja rikkomatta. Ei taida vaan ihan joka tallilla moista olla, kysele alan pajoilta.
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    Holleyn sinkistä en tiedä mutta alumiinin saa ihan nätiks hapolla, siitä tulee kirkas pintainen.

    Mä olen aika väkevällä suolahapolla putsinut, tarvitsee ripeät liikkeet ettei itse alumiini syövy, vaan ainoastaan paskat irtoo.
    Sitruunahappo voi olla viisaampi niin ei ole niin jumalaton kiire. :rotfl:
     
  14. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Auttaskos jos laittas vaan likoomaan bensaan? Sellainen litku kuin Brake Cleaner tuntuu irrottavan minkä vaan lian.
     
  15. Eyerace

    Eyerace 1st gear

    Kokeilemisen arvoinen juttu on myös astianpesukoneissa käytettävä pesutabletti.Liuota tuo tabletti n. kahteen litraan lämmintä / kuumaa vettä ja pese purettu kaasutin esim. puhtailla siveltimillä, pienillä pulloharjoilla tms. Ei kannata jättää likoamaan kovin pitkiksi ajoiksi.
    Lopuksi perusteellinen huuhtelu lämpöisellä vedellä ja kuivaus, jos paineilmaa käytössä,aina parempi.

    Tuolla menetelmällä olen pessyt omat kaasuttimeni ja ne jopa toimii vieläkin.
     
  16. Hoppa 1

    Hoppa 1 1st gear

    Ei missään nimessä kannata kokeilla lipeään upottamista, koska kaasari on jotain kevytmetallivalua ( silumiini alumiini tai sen sellaista ) ja lipeä sitä syövyttää.
    Toi astioille tarkoitettu konetiskiaine sisältää käytännössä lipeää joten en sitäkään kokeilisi.
    Jos kaasarin runkoa yrittää putsata niin koti oloissa esim. jarrucleaneri toimii hyvin :eek:
     

Kerro tästä muillekin!