Rungon X-vahvike

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja herrakani, 17.2.2005.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Onko kukaan tehnyt runkoon X-kappaletta neliöprofiilista? Kaipailisin kuvia neuvoja jne. Suunnitelma on jo päässä, mut nyt on menossa se työläin vaihe, eli piirtäminen ja kädäys.

    Lyhykäisyydessään teen vaihteiston crossoverin uusiks niin, että siihen tulee poikittaistuen lisäksi äksä alkaen (liki) eturipustuksista takaripustuksiin. Valmistusmateriaalina pääputket 20 x 50mm suorakaide ja välivahvikkeet 20 x 20mm neliötä. Yritän tehdä pääputkien välistä mahdollisimman ison lisäämättä maavaraa, käytännössä n. 2-3"

    Tavoitteena on kompensoida takaylityksen valtavaa painoa ja jäykistää runkoa sekä pitkittäissuunnassa että kiertosuunnassa lisäämättä painoa merkittävästi. Boksaan C-rakenteen ja vahvistan jousien kiinnityksiä sekä akselin kaaria tämän lisäksi.

    Kuulostaako vainoharhaiselta? No, arvaatte varmasti miksi. Takaluukkuun tulee painoa ihan riittävästi, ja renkaitten määrä maassa tulee vaihtelemaan ajon aikana 2-4 välillä.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    anteeksi että kysyn tyhmiä, mutta kun kerran tunnut tietävän niin mitä tarkoittaa toi boksaaminen?? :oops:
     
  3. jzl

    jzl 1st gear

    jaa mihin autoon oot sitä tekemässä??

    tottakai se kannattaa jos autossa on valmiiksi heikko runko tai ehkä jos auton takaosaa jatkaa...

    no en mä kyllä mikään lujuuslaskennan asiantuntia oo. :(
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Jos nupissa on selvä kuva hommasta, turha sitä on mennä kädillä pilaamaan.
    Tussi taskuun, rullamitta käteen ja auton alle. Alkuviikosta esittelet sitte uudistunutta runkoa.
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Boksaaminen tarkoitaa sitä, että runkopalkissa oleva avoin osa korvataan raudalla.

    Joo, voi se olla että se kädääminen jää jälkikäteiseksi puuhaksi, mut täytyy tuo piirtää johonkin kumminkin. Tai sitten ei.
     
  6. Poppamies

    Poppamies 1st gear

    en tiiä neliöputkista mut tein itelle X:n 4mm U-prof panssarilevystä (armox 500 T) - hylättiin, EI saa olla liian järee sillä rungon pitää kuiteski elää jonkunverran!
    Toi 4mm pitäs vastata 30mm "paskarautaa"

    -meukowia-
     
  7. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, no sitä A-runkoista mä oon edelleen modaamassa.

    Mä en jaksa vielä murehtia tosta katsastuspuolesta. Jos rakentais ensin, ja miettis sitten. Onneks on tota runoilijan vikaa, dokumentaatio syntyy ns postuumina.

    http://www.blvdknights.net/videos/soundgood.wmv

    Tommosta pitäis kestää sitten sen rungon.
    Nämä Pedrothan on villejä poikia, laittaa lasikuitua sisälokasuojiin, ettei takakyljet vääntyis hyppiessä ja sitä rataa. :)
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lowrider? "Hyppyauto" pumput nurkkiin ja akkupatteri konttiin?? Vai kikäs ihme se noin vahvistuksia vaatii... :odroll:
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    6 akkua, 2 pumppua, nestekaasujousitus, jne.

    Kyllä sinne sälää tulee.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    MTV:tä katsoessa olen huomannut, että ameeriikan neekerithän noita harrastaa paljon. Oliskos osviittaa jollain amerikan matalaratsastaja sivustolla? :soosoo:
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Taitaa olla niitten ruskeitten etelästä loikanneitten hesuksien ja horhejen hommia ennemminkin. Ja Lohjalaisten rokkarien. :)
     
  14. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

Kerro tästä muillekin!