perä -39 voortiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja tzei, 13.3.2005.

  1. tzei

    tzei Gearhead

    -39 voortin alkuperäinen tekniikka on lähitulevaisuudessa vaihtumassa chevyn pikkulohkoon ja seiskasataseen laatikkoon, perä vielä on hakusessa. Onko jotain listaa eri merkkien perien leveydestä josta sais vähän katsottua mikä kävis parhaiten? Kaventamaan ei viitsis ruveta jos joku kävis suoraan leveyden suhteen. Levyjarruja en taakse kaipaa, mut lukko sais olla ja välitys jossain 3.00-3.50 välissä. Mitäs periä porukka on käyttänyt voorteissaan? Jos jollakin lojuu tallissa tarkoitukseen sopiva murikka niin sitä saa tarjota yv:llä tai spostilla jukka.lappalainen@gmail.com Mites tuo chevyn 10-pulttisen leveys?
     
  2. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    perä 39

    Osassa on Volvon perä, joillakin 8" Ford, toisilla GM 10-p. eri versioita. Jarrurumpujen päältä GM-leveydet muistaakseni. Kaikkiin joudut muuttamaan jousituksen korvakkeet haluamiksesi.
    El Camino/Cutlass 78> 7,5" 10-p. 147 cm, Chevy II 8,2" 10-p. 152cm, Camaro 70-81 8,5" 10-p. 154cm. Kaikissa 4,75" jako. Fordin peristä vanhan Mussen ja Maverickin pukamat ovat samoissa, pj. 4,5" vanteet.
    Mopen ja Volvon peristä en tiedä, joku muu sanokoon niistä.
     
  3. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    39 perä

    Vielä,

    GM-periä on varmaan useimmin tyrkyllä Southwest Tradella Hämeenlinnassa.
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Mulla on kolmekutosessa Hiacen perä, tosin 4,3 välityksella, mut sama aski. Nelosen välitys kun on 0,7, niin pitäs noin tiuhalla perälläkin pystyä ajamaan. Ainakin loikkaa paikoiltaan :)
    Akseli jousineen käy leveyden puolesta just passelisti Fordiin. Jousetkin voi hyödyntää, kun ottaa pari lehteä pois.
     
  5. J-peg

    J-peg Gearhead

    Kuinkahan leveät noi jouset on?
     
  6. tzei

    tzei Gearhead

    Toi Hiacen perä on käynyt mullakin mielessä. Varsinkin kun jenkeistä löytyis siihen maltilliset 3.54 välityksetkin suht kohtuu hintaan. Muistaakseni about 200 taalaa. Vois tietysti olla hieman tiuhemmatkin tuolla seiskasatasella laatikolla.Pitäis vaan löytää jostain lukollinen hiacen perä. Onko kellään tietoo minkä vuotisista hiasteista löytyy varmimmin lukollinen perä? Jos löytäis joltain mualais´ isännätä loppuun ruostuneen hiasteen niinsanotusti "viepois"-hinnalla, kun ei mennyt leimalta läpi...
     
  7. lake ender

    lake ender Gearhead

    Hiacen lukkoperiä kannattaa kysellä purkaamoilta tai käydä itse maajussilta tinkaamassa :) Niitä on ollut aika hyvin koko ajan. Oma peräni on 86 mallisesta.
    Jouset on about 6 senttiä leveät. Voishan ne mitatakkin, jos tietoa tosissaan tarttet.
     
  8. J-peg

    J-peg Gearhead

    Taitaa olla liian leveät jos 6 senttiä ovat. Sellaset 4,5-5senttiä leveät ois hakusessa.
     
  9. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Janne K kaupitteli ainakin jonkin aikaa sitten edullisesti -49-52 Chevyn takajousia, jotka ovat kuvailusi kaltaiset.
     

Kerro tästä muillekin!