Sammakkoiskarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Fleetline, 30.3.2005.

  1. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Tää ehkä kuulois enemmän Mobilisti-osastolla,mutta uskon että tätäkin palstaa aktiivisesti seuraavat osaavat vastata tähän.
    Elikkä kysymys lyhyesti:mitä on tehtävissä väsyneille sammakoiskareilla vaimennustehon entraamiseksi?
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Siis hydrauliset vai mekaaniset "sammakot"? Hydraulisiin kai saa joihinkin "korjaussarjoja" / tehdaskorjattuja iskareita? Siis ainut kuluvahan siellä taitaa olla se öljynvirtausta rajoittava venttiili? Ja ehkäpä akselit kuluvat ja se "siipi" siellä sisällä? Onkos siellä riittävästi öljyä sisällä? Sitähän voi kai lisätä jostain propusta? Öljyttömyys varmaan heikentää vaimmennusta? Ja eikös se iskari jäykisty, vaikka olisi kulunutkin, jos pistää viskositeetiltaan pirun jäykkää öljyä sisälle, kuten vaikkapa perääljyä yms. "tahnaa" ???

    Mekaanisiin kai voi vaihtaa niitä kitkalevyjä ja kiristellä pakka tiukemmaksi..
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Kiitos vastauksesta.Eiköhän nää oo hyrdauliset,kyse kun on 40-luvun lopun gm.stä.Pitää yrittää lisätä jäykkää öljyä jostain
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tosin varmaan kannataa aloittaa se kokeileminen juoksevimmista öljyistä > jäykempään, jottei särje mitään?

    Mulla olis auto-opas vuodelta 1951, jossa on kaikkien 1935> 51 mallisten Suomessa yleisten autojen tekniset tiedot, öljytilavuudet ja vaatimukset yms. Siinä muistaakseni oli jotain tietoa samakkoiskareiden huoltamisesta ja sopivista öljyistä? Kirja vaan on nyt 385 km päässä :-?

    Kyseisessä aviissa on muuten aukeaman värikuva v. 1950 Letukan rungosta tekniikkoineen mallina "nykyaikaisesta henkilövaunun alustasta".
    Olivat varmaan kopsanneet sen suoraan Letukan esitteestä?
     
  5. aerosedan

    aerosedan Gearhead

    Jos merkki on chevrolet niin olisi joutavana ehjät takasammakot-jopa vaimennusteho tallella. Jos kiinnostaa niin soita
    0500 254 889
     
  6. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    On Oldsmobile..mutta pidetään mielessä
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    MULLA AINAKIN ILMAUS PARANSI VAIMENNUSTA HUOMATTAVASTI.
     
  8. sakkeus

    sakkeus 1st gear

    EDELLINEN SIIS MEIKÄLÄISELTÄ. AUTO TOSIN AUSTIN MUTTA KAIPA NOISSA SAMAT SYSTEEMIT ON?? TOSIAAN SE JÄYKEMPI ÖLJY SAATTAA MYÖS JEESATA.
     
  9. Otto

    Otto Gearhead

    Fleetline, eikös Chrome askarrellut sammakko-iskareitten kans jossain vaiheessa? Se vois tietää..?
     

Kerro tästä muillekin!