Car Culture Online

Overdrive.fi


Katkenneen pultin irroitus kannesta

Moottorit ja apulaitteet. Kysymyksiä ja vinkkejä.

6 viestiä

Sivu 1/1

 

linhorn 09.04.2005 18:46 (Katkenneen pultin irroitus kannesta)
Tulokasjostain, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 61

Eli hyviä vinkkejä kaivataan katkenneen pakosarjan pultin irroittamiseksi kannesta. On muuten aika tiukassa.... :mad:

1purehell 09.04.2005 18:55
Yliaktiivinen jäsen, Noiruttu pohojanmaa, Rekisteröitynyt: 02.05.2003 00:00, Viestit: 6208

Nämä perinteiset:

-Hitsaa siihen tynkään(?) mutteri ja koita aukaista siitä.
-Pieni reikä keskelle ruuvin jämää ja vastakierretapilla auki, jos onnistuu.. :roll:

-Poraa koko reikä auki ja uudet isommat kierteet, tai mielummin helicoilit.

Ikävä juttu joka tapauksessa...

Ford Crown Victoria P71 2004
Cadillac Coupe DeVille 1960
Buick Skylark 1970
Chevrolet C30 1987
Dodge Ram D250 5.9 TD 1990
2 x Volvo 242 1974 ja 1984

mietmi-3 09.04.2005 19:22
Yliaktiivinen jäsen, Lapua, Rekisteröitynyt: 18.06.2003 00:00, Viestit: 4098

1purehell kirjoitti:Nämä perinteiset:

-Hitsaa siihen tynkään(?) mutteri ja koita aukaista siitä.
-Pieni reikä keskelle ruuvin jämää ja vastakierretapilla auki, jos onnistuu.. :roll:

-Poraa koko reikä auki ja uudet isommat kierteet, tai mielummin helicoilit.

Ikävä juttu joka tapauksessa...
Kannatan viimeistä uusi reikä ja uudet kierteet.
Jos kokeilet vastakierrejuttua. Tee itte tai teetä karkaistu neliskulmainen kartio jonka lyöt reikään, levittää pulttia vähemmän kuin kaupan vastakierretapit. Lämpö on ihan hyvä kaveri näissä tapauksissa.

Pohojalaanen mututiedon Kuningas. Kysy ihan mitä vaan ja minä vastaan ihan mitä vaan.

G-20 Chevy van,G-30 Chevy van, Oldsmobile Delta 88,Anglia,Jeep Wagoneer Buick Electra x2,Chevrolet Caprice Classic x2 ja Goliath Express 1100

Vieras 09.04.2005 19:30
Käyttäjäjostain

kyllä "erittäin hyvä" konsti on että migillä vetää aika isollavirralla mutterin siihen päälle.
lyö sitten kun se on täynnä se mutterinreikä hitsiä ja punaisena niin vasaralla siihen pari kertaa.
odota että jähtyy vähän ja väännä auki.

linhorn 09.04.2005 20:01
Tulokasjostain, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 61

Joo...unohdin mainita että pultti on katkennut niin syvältä ettei hitsaaminen onnistu. Reikäkin on jo porattu ja yritetty tapilla yms. vekottimilla, lisää hyviä ideoita, pliis...Vai onko ainoa järkevä vaihtoehto irroittaa kannet ja viedä koneistamolle? ....keles kun tuo kesäkin alkaa lähestyä :mad:

-TH- 09.04.2005 20:24
Aktiivijäsen, kuopio, Rekisteröitynyt: 02.04.2002 00:00, Viestit: 2811

ota kansi suosiolla irti tai jos ympäriltä voi purkaa lokarin ym. jotta pääsee poraamaan.

poraa ensin pienellä terällä, ja sitten hiukan isommalla kasvattaen terän halkaisijaa lähelle pultin jenkan pohjan halkaisijaa...tajusitko?
poraus on syytä tehdä varovasti ja keskelle katkennutta pulttia.
kun olet porannut ns. pultin pois, mutta jenkaosa on vielä ehjää, viilaa esim. moottorisahan viilalla reikää siten että jenkoissa on hiuksenhieno osa rautaa joka pitää "jenkat"nipussa. tässä vaiheessa metalli on niin höttöä,että jenkat saa kaiveltua esim. hammaslääkärin piikillä tai teroteulla ja taivutetulla pikkuruuvarilla pois, yleensä jenkanpalat lähtee varttikierroksina pois.

tällä tavalla olen onkinut katkenneita pultteja useista pakosarjoista, joissa pakoputkisto pultataan suoraan valussa olevaan jenkaan....ja yleensä viisi kuudesta pultista on poikki.
kannattaa pakata ne pakosarjan jenkat kuparitahnalla, niin lähtee auki sitten kun on tarvis.....ellei ole mopari :rotfl:

6 viestiä
   

Sivu 1/1

Jos haluat mainostaa tässä, soita 0405773939
tai meilaa marika(a)overdrive.fi