FORD -39 Kori ja sen erot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Karva, 21.1.2003.

  1. Karva

    Karva Gearhead

    Nyt tarvittis vihjettä jotta kuinka noissa avo vehkeissä on koria vahvistettu jos yleensäkkään ...


    Seisoopi pihalla tommonen surullisen kuuluisa Suomi metsäraato josta olis tarkoitus ruveta vääntään, on ollut joskus 4d 91A DeLuxe x85 HP mallia, tarvittis tehdä 2d avo.

    Noista korityypeistä, koneista, varusteista yms, on netti täynnä sivuja, mutta kukas sen selvittää kummosia tukirakenteita avoon on tehty, periaatteessa tämähän on samaa mallisarjaa, joten muutos vois olla mahdollinen ilman turvakaarta ja lupaa, varsinkin jos ravistan jostain puusta varaosakorin jossa on tarvittavat osat ?? :???:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karva 2003-01-21 21:22 ]</font>
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  3. Karva

    Karva Gearhead

    Jee Baby Jee !!!!


    Kyllä näyttää hyvälle tarvittee kattella koko kuva satsi tarkemmin .... Kiitos
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Hemmetin hieno tuli ja mobilistit repii taas pussihousujaan :smile:
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Juma...joillakin on fyrkkaa, ja toisilla on FYRKKAA! On muuten sairaan hieno laite.
     
  6. Otto

    Otto Gearhead

    paljonkohan omistaja itse teki töitä tähän kiesiin... jos rahaa on niin parempi että laittaa rahansa rodiin kuin johonkin turhaan..!
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sen verran vaan että 30 luvun loppupuolen avoissa ja Woodyfarmeissa on käytetty omaa pohjalevyä jossa on ainakin tukevampi tuulilasin karmi kuin sedaneissa joissa vuoteen 39 asti oli aukeava tuulilasi. Avon tuulilasi on puolestaan kiinteä. Veikkaisin että hieman kannattaisi karmia vahvistaa, mutta noista miljoonabiilin projektikuvista on vissiin hyötyä. Nippelitietona voisi sanoa että 35-40 sedanin runko on prässätty 0.1" matskusta, mutta avojen runkomateriaalissa oli paksuutta 0.11". Tiedä sitten paljonko tuo runkoa vahvisti.
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Ja sen verran vielä, että ton verran kun meni peltiä ja osia (runko mukaanlukien) vaihtoon, niin olis voinut tehdä uusista osista koko auton, eikä turhaan silputa orkkista avoa :sad:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: pas2 2003-12-29 16:36 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep pisteosiltaan pistämätön, mutta mitänyt pohjaltaan pikkaisen huonosti korjaltu orgis 39 muutettiin mitäänsanomattomaksi tusina rodiksi.. Surullista.

    Kyllä sen tusinarodin voi vääntää vaikka uustuotanto korista ja rungosta tai ihan peltikasasta. Tuo nykymuodin mukainen rodi ei kestä aikaa, kuten siisti ja nykyään harvinainen (kiitos suurimman osan muuttamisen tusinarodeiksi) pisteosiltaan sähläämätön origis lättäpää avo..

    Miksi ei ottanut aihiokseen jo räplättyä tusinarodia.. En oikein ymmärrä mikä pointti tossa oikein on, että joka 30-lukulainen rakennetaan samankaavan mukaan toistensa klooneiksi?? Siis kromivanteet alle, samat alustamuutokset , anonyymi letukan pikkulohko keulille, sama choppaus , noin 5-vuotta freesinä silmissä säilyvä väri pintaan ja uustuonatamittari ja kahvat pois.. Tyylillisen kloonaamisen vuoksi roditapaamiset näyttävät osin tuuninkiautomeettingiltä 32, 33, 34, 35 etc. Ford klooneineen :sad:

    Mutta kaikki kiitos miehille joilla on munaa, ja jotka vääntävät vanhasta peltikasasta jotain poikkeavaa, kuten esim. V8:ssiskin takavuosina esitellyt 6-moottoriset 36/37 ja kantti 29 mallinen letukat..

    Tuollainen isolla rahalla hyvästä aihiosta ostamalla muokattu kloonirodi on karseaa hukkaamista.. Olisi sitten edes teetättänyt villin ja persoonallisen kustomin..:wink:
     
  11. Karva

    Karva Gearhead

    Pikkasen tökkäs silmille tuo äskeinen nimettömän kommentti jotta tusina klooni ... no kuvissa esiintynyt autohan on kerrassaan upea ja sentään tekemällä tehty ja vieläpä pellistä, noita jenkkien aihioita kun ei nähin kotosuomen metsäraatoihin kun oikein voi verrata, se kun meneen tuolla muaalla järkevämmissä verotus maissa sihen malliin jotta tuollanen pariin kertaan hitsattu aihio alkaa olla keskiverto rakentelialle muuaalla päin muilmaa jo pikkasen kiikun-kaakun jotta viittiikö rakentaa vai tilataanko pajalta kori ja toiselta runko kolmannelle joka laittaa tekniikan ja kasaa valmiiksi ...

    Tuo iän ikuinen ininä tuosta pilatuista hyvistä org aihioista kun kuullostaa lähinnä typerältä ...

    :-o :-o :-o
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuo iän ikuinen ininä tuosta pilatuista hyvistä org aihioista kun kuullostaa lähinnä typerältä ...

    Joo äärimmäisen typeräähän tuo alkaa olla, kun kaikki vähänkin erikoisempikoriset 30-luvun Fordit alkavat olla "rodeja".

    Milloin muuten olet nähnyt edes suht orgistyylisen 30-luvun avo, tudor tai 3 - 5 window coupe voortin? Minä en enää edes muista..

    Ainoita orgis korisia ja choppaamattomia lienevät ne muutamat 30-luvun lopun fourdoor sedanit 60 tai 85 heppaisella lättiksellä..

    Eli eikun siitä vaan kaikki vielä hengissä orgiksina yli 60 selvinneet tipunkeltaisiksi chopatuiksi rodeiksi letukanpikkulohkoilla.. Silloin ne kaksi hengissä selvinnyttä pistävät silmään lopulta tosi "radikaaleina" verrattuna hajuttomaan ja mauttomaan kloonirodimassaan...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

  14. Karva

    Karva Gearhead

    No niin ... joopas, kyllä tuli taasen kommenttia perään, se kun tuppaa oleen jotta aina joku on eri mieltä, eli taas alko valitus siitä kun kaikki tehdään klooneiksi ja toistensa kopioiksi ... no, menkää ja rakentakaa älkää valittako.

    Eikos se vieläkään menny perille jotta, allekirjoittaneen mielestä tuo itku noista tusina tai muista rakentelu tyyleistä on täysin turhaa, Suomi-kotolandiassa kun kaikki pelastettavissa olevat aihiot on pyritty entisöimään, sitten ne toivottovimmat metsäraadot jotka kellekkään ei aikanaan ole kelvanneet on joskus joku saattanut saada valmiiksi ja rodin muotoon, niistä on sitten aina ja joka kerta joku aukonut jotta ompas menty pilaamaan hyvä auto, en muista yhtään autoa josta noin ei ole sanottu vaikka kaikki tietää kuinka toivottomista romukasoista niitä on tässä maassa väännetty, se tuollainen jälkiviisastelu kun alkaa vaikuttaan lähinnä vitt... rakentajaa kohtaan ...

    Nyt kun noita aihioita taas välillä saa tänne raahata ilman jotta pitää laittaa omat sekä varastetut pantiksi, on tilanne pikkasen muuttunut, mutta yhä vielä nämä suomeen raahattavat keskiverto aihiot on niin huonoja lähtökohtia, tai ainakin sen hintaluokan, jotta itku harvinaisten ja kalliiden autojen tuhosta rupiaa kuullostaan naurettavalta ....

    :-o :-o :-o
     
  15. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Niimpä, varsinkin, kun tiedetään, että suomessakin on alkuperäisiä ja entisöityjä autoja ihan kohtuullisesti.

    Ihan esimerkkinä Fordin A malli, josta olen ollut viime vuosina kiinnostunut. Autoja, aihioita ja osia tuntuu olevan yllättävän monella tyypillä Suomessa, mutta montako niistä näkyy harrastetapahtumissa? Ei entisöitynä montaa (heti tulee mieleen 2-3 kpl) . Muutettuja on alkanut viime vuosina näkymään yllättävän monta (5-7 kpl?), vau autoja käytetään! Se vielä, tuntuu olevan osalla romunkerääjillä, alkuperäisen omistavilla tapana, että osia on kerätty jopa toisen auton verran varastoon, mutta niitä ei myydä. No, en sano tätä siksi, että olisin katkera, onhan sekin tapa harrastaa. Tärkeintä on mielestäni, että kukin saa tehdä omalle omaisuudelleen ihan mitä haluaa: sahata matalemmaksi, säilöä vajassaan tai pihalla ruostumassa ja hekumoida tulevasta, eläkepäivillä tehtävästä NOS-ylientisöinnistä tai jopa myydä kerskahinnalla ulkomaan eläville.
     
  16. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Meneepä jo vielä enemmän reilusti ohi alkuperäisen aiheen kuin edelliset, mutta kuitenkin.
    Oli pyhän Turun Sanomissa rodiaihio myynnissä. -29 Ford (mahtoiko vielä olla avo, en ihan varmaks muista) museoauto 20000€.
     
  17. Karva

    Karva Gearhead

    Joo no nyt päästiin asiaan ... eli tuli kommenttia noista raatojen haalimisesta ja niiden säilyttämisestä piruuttaan ruostumassa ...

    Niinhän se just menee jotta autot ostetaan toisten harrastajien edestä ihan vaan piruuttaan säilöön ja ruostutetaan tahallaan pilalle ja sitten joskus vanhana pappana entisöidään tallin nurkkaan seisomaan, eikä ikinä näytetä tai käydä missään ...

    Wake up Bitch ???
    Noita metsäraatoja kun on yhä tuolla pitkin poikin suomea odottamassa ja jo alkaa itku noista talteen otetuista raadoista, no ollaan tännekkin jokunen raahattu kun eivät ole joko kelvanneet kellekkään tai on tallista toiseen kierreltyään tullu jonkun sortin autokaupan kylkiäisenä ...

    Se kun nyt vaan menee siten jotta toisille noita kertyy, kun kaikki ei ala rahtaan koinsyömiä rojuja pihalle, se ei ole mistään muusta kuin omasta viitseliäisyydestä kiinni, aina jostain löytyy se muutama sata euroa ja paikka jonne noita voi kasata, ytuo itku jotta autoja tai raatoja kerätään jonnekkin väärin perustei on täysin typerää...

    Tossa on nyt toi yksi esimerkki jotta tollanen Ford -39 raato seiso erään maajussin pihalla vuosia ja hän laitto KVL kerhotallin seinälle kuvat siitä, siellä ne valokuvat oli kolme vuotta ja aina joku kävi kattomassa ja repimässä osaa, kun se olis pitäny viedä koko laite kerralla, sen verran oli vaatimuksia, mentiin lopun perin porukalla kattomaan kun se ei kellekkään kelvannut, sahattiin vesakot pois ja paikan omistaja nosti traktorilla kyytiin hoiti paperit, anto tarvittavat sähöt jne, vein sille jouluksi konjamiinia, ja suolasta, hän kun oli sitä mieltä jotta siitä kannnattas tehdä jotain kun on noita harrastajia, nyt se on tossa pikkuhiljaa tulossa työn alle, kustannukset jotta se on täällä ja tossa jotta hommat voi alkaa on olleet noin 2-300 E kokonaisuudessaan ...

    Kun noihin sitten tulee haalittua osaa saa samalla väkisin muita saman laisia raatoja mukaan, ja kaikki ylimääräinen menee omakustanne hintaan myyntiin tai tilalle tulee jotain muuta roinaa, se kun on pikkasen omituista jotta se itku alkaa siinä vaiheessa kun noita ylijäämiä myydään pois jos tollasesta projektista joka sitten jää yli huutelee suht kaikilla osilla tollasta vajaata 1000 E alkaa kauhia itku jotta kalliita ovat, en tiedä ketään joka tällä olis rikastunut, lopputuloksena on tarvittavat osat ja jokseenkin täydellinen projekti kohtuuhinnlla jonka voi myydä jos löytyy parempaa ...

    Noita autoja tai projekteja tulee kokoajan konttitolkulla lisää, eli tuossa pikkasen ajan kuluttua niitä keskeneräisiä on myynnissä taas lisää, noita kun jää aina syystä tai toisesta kesken, ja kohtuu hinnalla, ei ne mihinkään lopu ...
    :-o :-o :-o
     
  18. Micky

    Micky Gearhead

    ei tainnut niitä myynnissä olevia Karva:n aihioitakaan pelastaa hra/rva Nimetön vai ostiko??Jos on varaa valittaa silppuamisista niin eikun pankkiin lainaa tinkaamaan ja "pelastamaan" aihiot niiltä ketkä ne on pelastanut sentään jo talliinsa asti...kaikista laitteista ei vain yksinkertaisesti saa alkuperäistä...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Micky 2003-12-30 20:54 ]</font>
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    eri nimetön kuin noi edelleiset nimettömät. hämennän miekiin soppaa jonkin verran, viimeaikoina on ns rodatut vehkeet olleet liikenteessä enemmän kuin "entistetyt" itse luovuin jo ma-kulkineesta ja rodin tapaista oon suunnitellu kun jo osiakin on pihan perällä ruostumassa.miks sitten luovuin ma-kulkineestä? ihan siksi vain että jos jotain ois vähän muuttannut niin heti ois juku nyrpistänny nenäänsa ei se uutenakaan ollut tuolleesti,kysynpähän vaan miks ma-vehkeiden tulee olla just tehtaalta tulleen kuntoisia, eihän ne olleet uusia kuin ekan vuoden.paranneltiin ennenkin autoja niinkuin nyt ja ma tarkastajat suorastaan repivät pelihousunsa ja on joku lisäosa erivuosikymmenelta vaikkakin reilusti yli ma iän ylittänyt. minusta koko ma systeemi on ihan syvältä, ois vain yks harraste auto luokka jossa ois otettu huomioon muutamia käyttöä rajoittavavia asiota vaikka esimerkiksi käyttä aika , huhtikuun puolesta välistä lokakuun alkuun. käyttömaksu sen mukaan samoin vakuutus toki harraste-autoille pitäs saada vähäedullisempi, koska niillä yleensä ajellaan varovasti,mielestäni harraste ajoneuvot on liikenteessä vastaan ottavana osapuolena kuin aiheuttajana. jos joku järjestö talläiset edut ajais niin varmaan ois liikenteessä enemmän vanhaa kulkinetta.
    no tää ei liipannu sitten millään tätä aihetta mutta ainahan välillä lipsuu.
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

    Nimetön viittaa varmaan tähän aiheeseen:
    http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... tart=60&66

    Karva!
    Oon huomannut ettei kannata välittää nimettömistä jotka haluaa pysyä nimettöminä. Ne valittaa aina kaikesta mistä vaan voi!
    (Edellinen nimetön tosin vaikutti asialliselta vaikka olikin nimetön)

    Keskisormea nimettömille!

    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!