Part Corner, Us Parts vai South West Trade

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Aadee, 13.5.2005.

  1. Aadee

    Aadee 1st gear

    Menee nyt hiukan äänestyksen puolelle, mutta koitetaan pitää homma keskustelun asteella ;)

    Mikä on mielestänne palvelualttein ja edullisin varaosien hankkimis-mesta pääkaupunkiseudulla.
    Itse olen kaikkia käyttänyt, mutta part cornerista on parhaat kokemukset.
    Toki, jos on muitankin niin kannattaa kertoa..
     
  2. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Ei mikään noista :oops: vaan Racers Place

    http://www.racersplace.fi/home.php

    Sieltä mä ainakin tilaan kaikki osat mitä tarviin -> hinta on halvin ja palvelu hyvää! Ja pelaa tänne kehä kolmosen ulkopuolellekkin...
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Pääkaupunkiseudella oon asioinut Racers Placen, PartCornerin ja US Partsin kanssa eikä mistään noista oo mitään pahaa sanottavaa. Hyvin on hommat toimineet, mitä nyt hinnoissa on ollut eroa useimmiten kahden ensinmainitun eduks, mutta tuokin lie taas tasottunut. US Parts on myös ehkä vähän "jäykempi" kauppa asioida kuin nuo kaks muuta.
    Pääkaupunkiseudun ulkopuolisista omalle suosikkilistalle mahtuu vielä TradeParts, StarAmigo ja South West Trade.
    Ykskään yläolevista firmoista ei omalla kohdalla oo kertaakaan pettänyt siinä mitä on sovittu ja palvelu on ollut välillä todella hyvää, mm. kauppiaat Laakkonen (RacersP) ja Johansson (TradeP) ovat tarvittaessa selvitelleet mitä mun tarvis tai kannattais hommata jos en oo ite ollut varma ja ovat parhaimmillaan jopa soitelleet takasinpäin kun ovat keksinet ratkaisun mun tarpeisiin, enkä mä oo edes mikään suurkuluttaja vaan ihan tavallinen persaukinen harrastaja :D
    Ainoa miinus muille paitsi Racers Placelle tulee siitä etteivät oo lauantaisin auki, se kun on useimmiten työssäkäyvälle harrastajalle se paras ostospäivä, etenkin kun ykskään noista ei sijaitse omalla kotipaikkakunnalla. Ja varsinkin isommissa osahankinnoissa on kuitenkin mukavampi ja monasti helpompikin asioida käymällä myymälässä paikanpäällä. Eli siitä siis iso lisäpiste Racersille :wink:
     
  4. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu Laakkoselta olen kanssa saanut todella hyvää palvelua ja se soittaa todellakin takaspäin kun hommiin keksitään jotain. Viimekertaista konetta kasattaessa tuli neuvojakin aina kaupanpäälle riittävästi :) Ja samaan firmaan meinaan taas turvautua uudenkin koneen kohdalla!
     
  5. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Seppo Niemensivu on kans VARTEENOTETTAVA toimittaja (Porin
    tienoilla...tais olla Ulvilassa?)!
    Ford-osat löytyy ainakin niinko apteekin hyllyltä ja herra tietää mitä
    puhuu!
    Samoin on toimitusten laita ja informaation.Olen ollut kyllä TYYTYVÄINEN !
    Trade Partsista myöskin hyviä kokemuksia !
     
  6. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    RacersPlacesta Laakkosesta ja USPartsin Strömbergistä vain kehuja. Kaverit on jaksaneet selvitellä ei niin tavanomaisiakin osia ja yhteydenotto hoituu myös asiakkaaseen päin, jos kysyttävää on. USPartsissa en oikeastaan asioi tiskillä juuri koskaan, niin monta kertaa työnnetty mukaan sellaista, joka ei ole käynyt... onko osaamattomuutta vai naisasiakkaan aliarvioimista, sitä en tiedä. Soitto Strömbergille ja tavarat odottaa tiskillä noutajaa, näin toimii Pontiacin 389 & Roto Hydramatic -yhdistelmässä ;)

    Niemensivulta olen tilannut matot ja kaikki lasien tiivisteet, myös ovien tiivisteet olisi olleet sitä kautta edullisemmat kuin USPatsissa.

    Laakkosen eduksi on sanottava tuo jo yllämainittu lauantaiaukioloaika ja tarvittaessa myös arki-iltana myyntipalvelu pelaa sovittaessa luvatun ajan ulkopuolella. Sen lisäksi Laakkosen kautta on mahdollista tuottaa Jenkkilästä osia (mm. Ponchoon Amesilta), niin tulevat kuormien mukana Keravalle.
     
  7. jukka63

    jukka63 1st gear

    laakkoselle pisteet,homma toimii ok,tietoa löytyy ja hinnoittelu on mun mielestä kohdallaan.kokeilin aikoinaan hintavertailua uspartsin ,part cornerin ja racers placen välillä.usparts kallein,part corner ja racers place samaa tasoa.(jotkut sälät oli kyllä aavistuksen verran halvempia laakkosella)nyt oon niin laiska,etten viitti enää soittaa minnekkään muualle.kaikki järjestyy sitä kautta helpointen.suosittelen.
     
  8. Ezzy

    Ezzy 1st gear

    Racers Placesta ei ole kyllä kuulunut kuin huonoa. Väärää osaa tuodaan jenkeistä asti kun ei jakseta tarkistaa mitä tilataan ja toimitusajat venyvät 3-4kk mittaisiksi järjestään. En kyllä sieltä hakis kuin hyllytavaraa.
    Suurin juttu mikä harmittaa on se, että kuulee laakkosen vaan lupailevan "ens viikolla" eikä voi kertoa asioiden oikeata laitaa, että kamat eivät ole vielä edes kontissa asti.
    Toivottavasti hommat paranee, kun sinne tuli kuulemma lisäjamppa hommiin.

    South West Trade avas muuten liikkeen just Vantaallekin. Ihan varteenotettava paikka kaiketi.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Aika yllättävää, omat kokemukset on ihan päinvastaisia :eek: Viitisen kertaa on tullut tilailtua tavaraa Racersilta ja aina on homma pelannut hienosti. Ainoa kerta kun joutui odottelemaan tavaraa (reilut 2 kk) oli kun tilattiin mittojen mukaan tehdyt teräsvetarit Ameriikasta Racersin kautta. Mut esimerkiks "vaikeammatkin" tavarat niinkuin J.W. Productionsin speciaali lootankuoretkin tuli kahdessa viikossa ja kaikki tavallisemmat kilkkeet on ollut aina viikon päästä kotona. Toimitusten suhteen myös TradeParts on ollut hyvä, tavaraa on yllättävänkin hyvin hyllyssä ja muutkin oon saanut aika nopeasti :D
     
  10. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    No tähän voi kyllä sanoa, että mun kokemukset sieltä on ihan toista luokkaa. Viimetteeks eilen hain perjantaina tilaamani jarruvermeet, jotka tuli just luvattuna aikana.

    Neljään eri ikäiseen autoon olen hakenut sieltä osat ja haen edelleenkin, kun saan tilaamani osat ja sovittuun aikaan sovittuun hintaan.
     
  11. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    No jos mää ny vähän purnaan.
    Aikoinani kävin lähes kaikki osat ostamassa joko niittykummun tai hertsikann uspartsista ja en nyt haluu valittaa tai herättää paheksuntaa mutta oma henk. koht. mielipide on että kyllä siellä on/oli aika ylimielistä porukkaa kummassakin. No ajattelin että ehkä se nyt oli vaan huonoo sattumaa ja shöyssä kävin kyselee osien hintoja heidän ständiltä sitä herraa en ollui aikasemmin nähny mutta kyllä oli niin perse asenne suoraan sanottuna silläkin ettei meno ollu yhtään muuttunut jonka jälkeen olen päättänyt että kyseiseen lafkaan eläissäni enää astu.
    Mä olen tosinn huomattavasti ikääni nuoremman näköinen ja ilmeisesti sen takia ei siellä oteta mua tosissaan, mutta Rp on ihan toisella planeetalla(vaikkei ollukkaan tilannu vielä 2viikon kuluttakaan mun osia) ja part corner myös.


    Toivon ettei tästä synny riitaa niinkun näköjään täällä usein käy tälläsissä mielipide jutuissa.
     
  12. Ezzy

    Ezzy 1st gear

    Eipä tää mun mielestä ole kovin mielipideasia, koska toiset saa erilaista palvelua ja joskus toki toimittajallakin on huono päivä/viikko/kuukausi ja sitten tietty itse kaupassa saattaa olla "tilannetta".

    Nuo kokemukset tosiaan viimeisen vuoden ajalta kaveripiiristä. Part Cornerista on tullut parempaa palautetta kyllä.

    Itse ostelen lähinnä käytettyä osaa läjääni, joten omakohtaista kokemusta ei ole.
     
  13. Swine

    Swine Gearhead

    Välillä käy kyllä niinkin ettei osienmyyjällä ole mitään osuutta näihin töppäyksiin.En tarkoita että aina,mutta joissakin tapauksissa ameerikan päässä ryssitään ja todella pahasti.Tässä hyvä esimerkki:

    Tilailin osia eräältä varaosien toimittajalta.Aikaisemmin olin saanut luettelon jossa oli joka romppeelle nimike,tilauskoodi ja hinta.
    Rustasin sitten sähköpostia tuon luettelon pohjalta.Kirjoitin kaikkien tilattavien osien nimet ja tilauskoodit englanniksi,on sitten tämän varaosa toimittajan helpompi pistää tilausta eteenpäin.Tilaus venähti hiukan,ei siinä mitään sillä mulla ei muuta olekaan kuin aikaa.Harrastustahan tämä vaan on..
    No paketti tuli aikanaan ja eikös osa romuista puuttunut ja oli pari väärääkin tuotetta samassa paketissa.
    Jos kauppias lähettää noin selkeän ostoslistan eteenpäin ameriikan mantereelle ja homma kusee,niin ei se kauppiaan vika ole.
    Enempi taipuu se syyttävä sormi tuonne uudemman mantereen puolelle.Joku läskiperseinen toimistorotta lukee e-mailejaan liiallisen donitsien syönnin aiheuttaman sokerihumalan vaikutuksen alaisena ja arpoo mitä niille eurooppalaisille ali-ihmisille tänään lähettäisi.Näin se homma etenee,tai sitten ei...

    Mitä kotimaisiin putkiin tulee niin Southwest trade on hyvä pulju.
    Mitä noihin muihin tulee,niin kyllä homma varmaan toimii niissäkin.
    On vaan tullut asioitua sen verran harvoin niissä,niin on paha sanoa yhtään mitään.
     
  14. PPPLinkWR

    PPPLinkWR 1st gear

    Ehdottomasta Part Corner! Kaikki pisteet tälle firmalle. Monesti olen tiedostellut joitakin osia US-Partsista ja sanoneet suoraa, että soita Part Corneriin...
     
  15. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    South West Trade on ehdoton ykkönen, ainakin täällä Pirkkalassa. Asiantuntemusta löytyy ja urakalla kunhan vain kysyy ja tieto jaetaan.
    Osia löytyy ja toimitukset nopeita. ja useimmiten ollu heti hyllyssä.

    Racers Placesta olen tilannu ohjaustehostimen tiivisteet ja kaasarin ja toimitus pelas ja asiakaspalvelu hyvää.
    Ohjaustehostimen tiivisteistä jopa sanottiin heti että ei ole saatavilla ainakaan n. 1-2kk:een, kun ei ollu valmistajankaan hyllyssä yhtään.

    hieman offtopic:
    Tuning puolella on sitten ollutkin ongelmia Prostreetin suhteen kun alustasarjan tilasin. Toimitus kesti melkein 2kk ja piti kestää vain 2-4 viikkoa. Kukaan ei tiennyt niiden kohtalosta mitään joten otin itse yhteyttä Saksan päähän valmistajaan jonka kautta selvisi Suomeen tulo aika.Kuulemma ei ole hylly tavaraa tuo alustasarja. Valmistetaan tilauksesta.
     
  16. suburban95

    suburban95 Gearhead

    Ainoastaan hyviä kokemuksia kaikista em. putiikeista.
    Part-corner saa erikoiskiitoksen,siellä jäätiin ylitöihin perjantaina jotta saisin haettua laturini(oli ensimmäinen kerta kun olin asiakkaana heillä,mutta ei varmasti viimeinen)
     
  17. URPO

    URPO 1st gear

    Oon asioinu pelkästään SWT:n kanssa eikä oikein ole pahaa sanottavaa. Jakajaan kun tilailin sitä pirun hall-anturia (kiitokset taas KajSlle 8) ) tuli ensin väärä niistä kahdesta mahdollisesta mutta palautus ja uuden lähetys sujuivat niin hyvin kun ne nyt vaan voivat sujua. Olen ollut tyytyväinen.
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kaikista muista alan liikkeistä olen saanut asiallisella palvelulla haluamani osat, paitsi konkassa olevaa Au*****ä ei muistella enää.
     
  19. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Racersplacen toiminta on minun kokemuksien perusteella syvältä PERSEESTÄ!!!!!Kaksi ensimmäistä tilausta kesti n.2kk kumpainenkin eikä todellakaan ollut vaikeasti saatavia osia,niistäkin useampia osia oli vääriä ja kolmas tilaus (koneremppapaketti)oli 4kk sisässä eikä perkeleen polonen saanut edes hintoja selvitettyä,tyhjiä lupauksia viikosta toiseen,"nyt on ollu vähä kiirettä mutta ensviikolla kyllä asia on kunnossa" Mitä sitä vittua.Pitäköön romunsa minun puolesta,onneksi on muitakin osakauppiaita.
     
  20. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    olen itse tuonut/tuottanut kavereiden kyydissä osia jenkeistä ja olen huomannut, että ongelmat johtuvat AINA ameriikan poikien asenteesta. Vaikka sieltä luvattaisiin osa esim.viikossa tiettyyn paikkaan niin ei ole ollenkaan harvinaista, että toimitus kestää kolme viikkoa(jenkkien sisällä).

    Minusta nämä topicit ovat hyviä siinä mielessä, että tätä kautta harrastaja löytää luotettavia kauppiaita, joitten kautta on saanut tavaraa sopivasti ja oikein. Silti niin kauan kuin jotain tekee niin aina tulee myös virheitä. Siksi minusta ei ole järkevää lähteä haukkumaan suoraan kovin sanoin jotain yrittäjää, jonka toimeentulo on riippuvainen maineesta.
    eikö voitaisi sanoa vaikka vain, että minun kohdallani kaikki ei mennyt hyvin tai jättää mainitsematta "huono" kauppa kokonaan kun ymmärtääkseni kysyttiin missä homma on toiminut.

    Kuitenkin ihmiset äänestävät jaloillaan niinkuin pitääkin ja menevät siihen paikkaan missä saavat mielestään parasta palvelua. By the way minä en ole varaosakauppias, enkä sellaisen kaveri. Arvostan vain yrittäjiä ja yritteliäisyyttä ja toivon kaikille työtä tekeville ihmisille pelkkää hyvää. Sos.pummit eivät sympatioita saa.

    Joo myönnän avautuneeni :argue: ehkä vähän liikaakin, mutta varovainen ainakin pitäisi minusta olla ennenkuin haukkuu jonkun lyttyyn. onneksi nyt esim. rp:lle on tullut paljon kehujakin. Tosin siinä vaiheessa kun monella alkaa mennä homma pieleen pitäisi olla keino varoittaa kavereita. Vaikea asia...? Luulisin kuitenkin yrittäjälle olevan tärkeä ja tavoittelemisen arvoinen asia saada oma asiakkaansa tyytyväiseksi. Ala kuin ala. tsemiä ja kiitos kaikille osakaupoille 8)
     

Kerro tästä muillekin!