'35sedan tudorin ja fordorin erot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja makke, 31.5.2005.

  1. makke

    makke 1st gear

    No, niin, keskustellaanpa projektien eteenpäin saattamisesta välillä.

    Miten on korin mitat... Onko '35 sedan tudor kokonaispituudeltaan lyhyempi kuin sedan fordor ja jos on, niin paljonko? Ja paljonko on fordorin etuovien ja tudorin ovien mitassa eroa originaalisti?
    Lähinnä tuon ovien mittaero kiinnostaa, sillä vois koittaa oman fordorin kopan sommitella tudorin ihka oikeisiin mittoihin.
     
  2. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    jos kiinnostaa, ni mulla ois vielä tallessa -39:n tudorin kylkipalat, et jos niistä ois apua. Voihan toki olla, et se kyljen pokkaus ei ookkaa enää sama...
     
  3. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Se yks sininen on Suomessakin muutettu kaksioviseksi en tiedä onko tehtaan mitoissa.
     
  4. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Fsra:n sivuilla oli kuva kahdestakin ´35 Tudorista. Kummatkin kaksioviseksi muutettuja? Omistajilla vois olla tietoa.
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Siis Fordorhan taitaa olla Suomessa jo harvinaisempi kuin (itsetehty) Tudor, (ex-) Mikkelin punainen (se alunperin mattamusta), Iisalmen sininen ja pohjois-savon siniset Tudorit ovat kaikki olleet Fordoreja. Kunnoiitettavaa siis että yksi (Kuopion) Fordor on jätetty Fordoriksi. Liekö yhtään tehtaan -35 Tudoria Suomessa, ainakin se kasissa esitelty musta originaali -36 löytyy? Ja tämä mitenkään kaksioviseksi muuttamista moittimatta, ihan vaan toteamuksena.
     
  6. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Sitäpaitsi 4d on mukavampi pikällä reissulla/isolla porukalla. 8)
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

  9. Liipo

    Liipo Gearhead

    Sika hieno toi neliovinen! Mä oon ehdottomasti noiden ovien säilyttämisen kannalla!
     
  10. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Four door, no waiting!
    Asian hienoutta nostaa vielä se, että kyseinen kaveri on tehnyt kaiken itse maalausta lukuun ottamatta. Mm 59ab motin perään on sovitettu transitin loikkari laatikko ja tuulilasin kehyksetkin on tehty metritavarasta. Myös verhoilut hän teki itse.
    Auto oli tallille tullessaan "pohjattoman hyvä" sanan varsinaisessa merkityksessa ja aikaa siihen on kulutettu hieman vajaata kolme vuotta.
    Monet tuntevatkin tämän Hoppa-ukkona tunnetun kerhomme vaarin joka nuortuu vaan. Erittäin hieno suoritus Eseltä :)
    Tämä auto tulee varmasti liikkumaan erinäisissä tapahtumissa kunhan motista valmistuu evo 2 versio.
     

Kerro tästä muillekin!