V8 audi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja LonelyRider, 7.7.2005.

  1. LonelyRider

    LonelyRider 1st gear

    onkos kellään kokemusta v8 audeista..? olisi kiinnostuksen kohteena vm -91 audi eikä minkäänlaista kosketusta asiaan entuudesta...
     
  2. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Kannattaa konsultoida suht huolella ko autoja tuntevan kanssa. Ovat aika kaukana teeseitse misten vehkeistä jos alkaa temppuilu.Jos tosiaan alkaa innostaa saat multa yhteystiedon eräälle todelliselle ässälle joka tuntee noi huolella.
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itse ajoin vm '89 3.6l / aut. kolmisen vuotta, hain itse yksityiseltä, oli ajettu 204tkm, erit. siisti, täyd. huoltokirja ja saksan audi oli myöntänyt vuoden takuun sinä vuonna. Eli km ovat todellisia. Itse ajoin sillä n. 50tkm ja sen voin sanoa että erittäin asiallinen auto.

    Huollot ovat kalliita(halusin täydentää huoltokirjaa) mutta ainoastaan lamba ja etujarrupalat tarvitsi vaihtaa...

    Hyvällä ystävälleni haimme '95 S6 4.2 + manu, siihen kaverini vaihtoi itse jakohihnan ja venttiilinvarrenkumit, ei niin helppo homma.

    Varaosia saa toki halvemmalla esim. Virosta jos on yhtään sinne suhteita..Kaverilla siellä '98 S4 tt mtm 404hv

    Jos jotain ongelmia tulee on ne sitten mekaanisia tai sähköisiä niin yleensä tarvitaan ammattimies, erikoistyökaluja ja paksua lompakkoa..

    Olen katsellut nykyjäänkin vaihtoehtoja saksasta, 4.2l maluaalilla (ja koneenseen välijäähdytetty Whipple + haltec) :p manuaali kiinnostaa edelleen...TIEDETÄÄN, AUTO ON VÄHÄPÄÄSTÖINEN. Eli ahtimen laitto ei onnistu helposti/halvalla laillisesti, mitä sitten?
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Heh, joskus kattelin että mikälisikäli jos vaihtais 100-audiin 307 oldsin moottorin, niin sain tietooni että V8-audin jarrut maksaa tuhansia euroja. Siinä kun oli jotkut kummalliset jarrut.

    [​IMG]
     
  6. Smith

    Smith 3rd gear

    Sanotaanko näin käytettyjen Audi/Vw:n myyjänä , että kyllähän tollasen A8:sin tai vanhemman V8 pystyy ostaan melkein kuka tahansa , mutta kova jätkä ja rahamies on se , joka pystyy YLLÄPITÄÄN sitä...
    A8:ja tyrkytetään meille vaihdossa vähän väliä ku äijät on katki...
    Ensin ne käy tossa huoltopuolella kyselemässä hintoja ja sit ne tulee vaihdattaan niitä :odroll: halvempiin autoihin !!
    Tuotehan on hieno ja laadukas,siitä ei pääse mihinkään.
    Joo osta vaan , jälkimarkkinointi hymyilee...
     
  7. HEPAC

    HEPAC 1st gear

    Ei ne nyt tonneja maksa nuo ufot, mutta kalliit ne kylläkin on. Tilalle menee hp2:set jotka ns. normaali levyllä.
     
  8. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Levyjarrut on sisäpuolisilla satuloilla. Ennen V8 Audia kyseinen systeemi otettiin käyttöön neuvostoliittolaisessa Tauria pikkuautossa. Tauria taitaa nykyään olla ukrainalainen automerkki?
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    No 2003 maksoi.
     
  10. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Voin luottamuksella teille kertoa että markka-aikaan ne maksoi VAIHTO-OSANA muistaakseni about 3500.-FIM per kpl. Ai miten muistan??

    Tää on vaan jäänyt jotenkin mieleen hintansa takia tai sen älyttömyyden...
    Euroaikaan hinnat on pudonnu, en nyt muista päivän hintaa mut voin maanantaina katsoo jos jotain kiinnostaa...

    Mielenkiintoisena pointtina tulee mieleen että vanhempaan A8 audiin tuulilasi maksoi 270000.-FIM markkaa, enkä puhu nyt paskaa vaan kyse oli/on panssaroidusta mallista jonka pitäisi kestää rynnäkkökivääri yms. "käsiase"tuli...
    Ja tietenkin muistettakoon ETTÄ V8 ja A8 ovat täysin eri autoja, joten hintoja ei voi suoraan rinnastaa.

    "Pitkään" organisaatiossa mukana olleena voin tosiaan yhtyä siihen kun joku edellä sanoi että ovat rahamiesten autoja, niin sitä ne tosiaan ovat. Hyvin hoidettuna ei juuri vikoja ole, mutta sit kun tulee jotain, niin tosissaan tarvii olla massia jos meinaa kuntoon oikeasti saada.
     
  11. HEPAC

    HEPAC 1st gear

    2003 hinta ufoille 299,98 euroa. Tarvikkeenahan noita ei saa. Itellä moiset ässässä.

    Ideahan noissa on se, että saadaan mahd. suuri levy vanteen sisälle.
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ufo-jarruilla Audi lupasi jopa 30% paremman jarrutusteho. :eek:

    Mielestäni ne ovat sitä. Ja aivan sika painavat.. :cry:
     

Kerro tästä muillekin!