Releen kytkentä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 22.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten kytketään rele kun tarkoitus on käyttää relettä ikäänkuin toisena maadoituskatkaisimena tavallisen kytkimen rinnalla? Toimiiko tämä niin että kytken liittimet 30 ja 87 maadoituskytkimen rinnalle ja kytkimeen 85 ohjausvirran? Tarvitseeko jatkuvaa virtaa kytkeä ollenkaan? Jos tarvii niin se tulee ilmeisesti liittimeen 86? Tämä tulisi takaluukun avauskytkennän kauko-ohjaukseen.
     
  2. p.levonen

    p.levonen 1st gear

  3. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Ideahan tuossa releessä on semmonen, että kun kytket vaikkapas 85 napaan miinuksen ja 86 napaan plussan, niin navat 30 ja 87 kytkeytyvät.

    [​IMG]
     
  4. eemeli

    eemeli 1st gear

    Eli takaluukun solenoidi aktivoituu jenkeissä +12 voltilla.
    Tarvitset yhden releen.
    Nastoihin #86 ja #87 laitat +12 sulakkeen kautta.
    Jos ohjaavana laitteena on hälyttimen maadoittava lisäkanava, niin siitä suoraan piuha nastaan #85.
    Nastasta #30 vedät siihen solenoidin aktivoivaan +12V -johtoon piuhan.
     

Kerro tästä muillekin!