30 luvun fordin etujarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 1.9.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    onko kenelläkään kokemusta laittaa 37 fordin etuakseliin 50 luvun alun letukan olka-akseleita. olkatappilinja näyttäs olevan aika saman oloinen.sivukallistuma onkin sitten asia erikseen :odroll: entäpä mitä napoja saisi sattumaan fordin alkuperäiselle olka-akselille?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    samanlaisia pohdintoja moparin (38) kanssa eli laitetaan tähän samaan tääkin kysely eli mistä sopis kohtuuvääntämisellä
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin piti olla 38
    jatkakaa
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tuollaisesta swapista ei ole kokemuksia, mutta vois varmaan saadakin sopimaan ja miksei muistakin.

    Olkatapin pituus on ensimmäinen rajoittava juttu, mutta jos käyttää olka-akseliin sopivaa tappia niin pituus riittää. Sitten on tapin paksuus, holkeilla ja niitten protsauksilla saa pelattua jonkin verran. Akselin korkeudella ei ole paljon väliä suhteessa olka-akselin "koloon" kun sinne väliin voi muutaman shimmilevyn pistää painelaakerin seuraksi.

    Jarrut voikin sovittaa melkein mistä vaan kun sorvaa/sorvauttaa laakereille sopivat holkit tai koneistaa olka-akselin muuten navalle sopivaksi. Pituus pitää kattoa, jotta saa mutterin vielä päähän...

    Sitten vaan ohjausvarsia miettimään. Näitä kaikkia tosin saa myös "kaupasta valmiina".
    Lisätkää muut mitä minä unohdin!
     
  5. kapa

    kapa 3rd gear

    jos näitä on saatavana valmiina ni linkkejä näytille
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin mutta mopariin :cry:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    eiku fordiin tää ketju
     
  9. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Jos haluu tehdä halvemmat niin mulla on kuvat joilla voi laserleikata itselleen sovitusosat. Kuva on Volvon jarruja varten, mutta jos cad taipuu niin äkkiäkös ne muuttaa letukan jarruille...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mopariin on helppo tehdä levyjarru swäp, pientä raapimista päähän ni vot. Siinähän voi käyttää alkuperästä napaa, sopivaa 4½ jaollista levyä ,esim vordista käy . Ja niitten mukaan sit satulalle adapteri alkuperäsen kilven kiinnityskohdista kiinni. esim mopar tai GM satuat helppo laittaa ,vordin satuloista ei kokemusta. Mut ,jos ei älypiisaa niin esim Plydo putiikki myy valmiita sarjoja lätäkön takana $$$$$$ vastaan. Mutta tottahan maaseppäsuomalainen tommoset sorvaa vaik männystä.
     
  11. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No ainaki 28-dodgessa on vielä T-fordin malliin "ulkopuolinen" etuakseli, eli akselipalkkiin on taottu haarukka, jonka sisään spindeli tulee. Tätä samaa ratkasua on siis Moparin lisäksi käyttäny myös ainakin Hudson ja Citroen ja Hudson ainakin 30-luvun lopulle asti. Sen tarkempia mittoja en oo tutkinu, mut Mopareissa ja Hudsonissa on molemmissa 5x4,5" pulttijako, joten siinä swapissa ei liene järkeä. Muutenkin tolle pulttijaolle löytyy vanteita ja jarruja ehkä eniten maailmassa...
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    levyjarrut suunnitteilla konevaihdon takia.
    on sitten helpompi katsurille esittää jarrutehojen riittämistä ja onhan ne käyttövarmemmat ja "huoltovapaat"
    ajatukset edenny toisen vieraan kirjottaman esityksen suuntaan.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja jatkokysymyksenä: missä nykyautoissa on toi sama pulttijako? pääsis hakeen uudet mallia motonet jarrulaikat ja jarrusylkät. mikä jako on esim 200 srj. volvo?
     
  14. pas2

    pas2 Gearhead

  15. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    100/200 sarjan volvoissa pulttijako 5x4,25" kun PV/amazonissa se on 5x 4,5"
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Speewayn kamoja myy ainakin uspartsi.
     
  17. Chopper

    Chopper 1st gear

  18. Anonymous

    Anonymous Guest

  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    sivujen valmistumista odotellaan kyllä :odroll:
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lontoonkielisillä sivuilla jo tavaraa.
     

Kerro tästä muillekin!