Ford -36 akselien jakovaihtoehdot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja jorke, 28.10.2005.

  1. jorke

    jorke Gearhead

    Antakaa tietävämmät pikku vinkkiä tai ajatuksia noista jakovaihtoehdoista ym....

    Jos pitää orkkis perän:
    Tällä hetkellä on perässä se -36:n iso jako ja ois ehkä tarkoitus laittaa semmonen mihin sais vanteitakin. Käykö esim. -35:n jarrurummut keskiöillä tuohon akseliin? Siis ne missä on se pienempi jako, onko se nyt 5,5"? Noista vois jo vaihtaa jaon tuohon Fordin 4,5" tai Chevyn 4,75" niin alkais löytymään vanteita.
    Pystyykö etuakseliin vaihtamaan alkuperäisiin spindleihin nuo toisenlaiset navat?
    Kiinnostais orkkisperän käyttö rekisteröintikatsastuksessa... Tiedän että ei oikein ole kyllä nykyisessä liikenteessä kovin hyvä vaihtoehto alkuperäinen perä ja laatikko mut kuitenkin yks vaihtoehto.

    Sit jos vaihtaa perän:
    On käytetty esim. Volvon periä noissa vehkeissä. Mistä Volvoista niitä on laitettu? Tiedän et Amazoneissa sekä PV:ssäkin vissiin on 4,5" jako ja uudemmissa 4,25". Jaon varmaan voi vaihtaa. Ois vaan yks 244 ajokuntoinen, ilmainen auto tuossa jos vois hyödyntää jarrut kaikineen pääsylinterineen ym. rojut.

    Tarkoitus hommata droppi-akseli. Missä noissa on samanlaiset spindlet? Mitä eroa vuosimallien välillä on? Siis tiedän akselien erot suurin piirtein keskenään mut siis jousien ja kiinnityksien erot? Kyselen nyt kun on tarvetta droppi-akselille ja sit kun tuo jako pitäs nyt päättää...
    Mihin kaikkiin spindleihin käy pienellä sovittamisella Amazon/PV Volvon etunavat?

    Näissä eroissa nyt tarkoitan 28-40 vuosien eroja ja juttuja. Itse auto on se -36.

    Aloittelijan kysymyksiä mut jostain se aina pitää lähtä :odroll: ...
     
  2. Kuinka kiire asialla on?

    Aion nimittäin tehdä muutaman sarjan pyörän napoja 36-39 (tai mitkä ne iso jakoiset vuodet olikaan) voortin taka-akselille. Täydellinen "pulttaa kiinni" sarja levyjarruin ja käsijarruin olis tarkoitus valmistaa.. Niitä sais ehkä joulun aikaan ostaa jos kiinnostaa..
     
  3. jorke

    jorke Gearhead

    Ei kai tässä niin kiire ole. Pitää nyt vaan saada suunnitelmat selväksi ensin päässään :) ...

    Mut heittäkää nyt jotain tietoo tietäjät tuosta jutusta....
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Spindleistä: 28-34 varustettu pitkittäisohjauksen kiinteällä varrella (kuskin puolen spindlessä) 35-36 poikittaisohjaukseen tarkoitettu ts. repsikan puolella "silmät" kahdelle kartiolle (raidet. pää ja ohjausvarsi) Näissä kaikissa sama kiinnitys jarrukilpeen. 37-48 kuten 35-36 mutta jarrukilven jako isompi ja käyvät kaikki ns. mehujarrujen kanssa (ford 40-48). Jos säilytät poikittaisohjauksen ja laitat Amatsonin jarrut on ihan sama mitä 35-48 napoja käytät kunhan satulan adapterissa on oikea jako.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    ...keleen hymiö: 40-48
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    35 rummut (5 x 5,5) käy suoraan 36:een. Rumpuja lukuunottamatta täysin sama akseli.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kukaan tehnyt/teettänyt Fordin 46-48 etunapoja?
     

Kerro tästä muillekin!