ford -37

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja coronetti, 14.12.2005.

  1. coronetti

    coronetti 1st gear

    pari kysymystä asiantunteville liittyen fordin runkoon, eli rodia kun rakennetaan niin onko rungon boxaus ehdoton ja miksi niin tehdään,johtuuko tekniikan vaihdosta kasiksi?

    millä sivuilla olisi kuvia siitä miten tuollaista runkoa rakennellaan.





    autoon on aikoinaan haettu erilaisia lupia mm. 350cid tekniikka mutta luvat ovat vanhentuneet, saako niitä enää ollenkaan??
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  3. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mie en ainakaa boxaa tota mun -39:ä, nimim. pussihousu. Tosin koneeks tulee vaan kesy V... No empä julistakkaan vielä - näätte sitte 8)
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

  5. jorke

    jorke Gearhead

    Kiitoksia linkistä, hyviä kuvia ja muutenkin saa paljon ajatuksia omaan projektiin.
     
  6. hot wheels

    hot wheels 1st gear

    hyvä linkki juu.... eh eh .... se on lähettävä kohta kaivelemaan.... :lol: "wessaa" esiin tuolt näreestä... :rotfl:
     
  7. coronetti

    coronetti 1st gear

    eli vain jäykistämisen takia boksaavat... eli ei ole tekemisissä tekniikan kanssa mitenkään...


    joo kiitos linkeistä, yksi kuva kertoo enempi..........


    mitenkä 37 keulan laskeminen tulisi toteuttaa? droppi akselillako vai? ja myydäänkö suomessa niitä? entä hinta,noin..
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    On se sikäli tekniikan kanssa tekemisissä että kun tehot kasvaa, niin olis sitä runkoakin hyvä hiukan päivittää.

    Droppiakseli ja käännetty norra. Radikaalimmat madallukset vaatii runkomuutoksen ja/tai korin laskun.

    Droppiakselin hinta tällä hetkellä Suomessa kotiovella taitaa olla reilut 300 euroa. Nimim. BBC taitaa tietää parhaiten?
     
  9. lake ender

    lake ender Gearhead

    Ei tarvii välttämättä droppiakselia. Mulla on pikkiksessä 5" channelointi, jousi käännetyillä norrilla ja 4-linkit. Maskin kohalle jäi maavaraa 10 cm...
    Tietysti jos ei channeloi niin 4" droppiakselilla pääsee samaan, noita nyt on tehty maailman sivu.
     
  10. coronetti

    coronetti 1st gear

    no eipä se akselin hinta pahalta kuulosta. tällä hetkellä kori on hyvän rungon päällä, hitsailin juuri 5 tuntia takimmaisia katto pilareita ja ette usko kuinka hyvälta tuntuu kun se pelti todellakin tänään taipui ja mukautui siihen mihin piti.. en ole mikään ammattilainen noissa hommissa ja se sen tunteen juuri tuopi...


    olisi paljon kysyttävää mutta näin kirjottamalla se on pirun hankala selittää........................

    yksi kysymys on että, kun ovi on kiinni niin oven keskellä ala osassa on oven ja lattian välissä pirun reilu rako ja reunoilla taasen sellainen silmälle hyvä, eli keskellä oveä noin 3cm, kummallakin puolella, eihän se nyt käy!! eikö sen pidä mennä tasaisesti pienellä raolla...??? joku hitsannut pohjan kait jotenkin väärin, vai ovatko ovet mutkalla... ei tiedä...?

    ja se asia ihmetyttää, miten helvetissä te ford rakentajat olette saaneet keulan kaikki pellit istumaan koriin ja maskiin asiallisesti kun ei se tunnu onnistuvan.. mulla on lähes ruosteetomat loksut ja ne ala pellit ja yläpellit missä on ne säleikot. alkuperäiset kaikki pultin reijät ovat hyvät, mistä runkoon pultataan.. eli millä kohtaa lokasuojan takareunan täytyy olla oveen nähden ja siihen korin etuosan sivupeltiin kun en uskalla ruveta tekeen astinlautoi jos ne onkin aivan päin mäntyi............... huhhuh







    ostetaan -37 tudoriin droppi akseli. 040-5509077
    ja vaikka hyviä kuvia etupään peltien oikeaoppisesta asennuksesta.



    kaikille projek´tista kiinnostuneille laitan kuvia vaikka mistä jos pyydetään........
     
  11. tzei

    tzei Gearhead

    Itsellä on -39 voorti projekti menossa ja itselleni ostamassa joululahjakasassa on mm. 4" droppiakseli. Ajattelin käyttää alkuperäisiä tukivarsia. Jenkeissä (kuten mm. tuossa em. projektilinkissäkin) porukka tykkää katkaista nuo tukivarret (split wishbones, juunou). Kuitenkin kuulin tuossa, että AKE tai joku vastaava instanssi on kieltänyt -30 luvun foortien tukivarsien katkaisemisen? Onkohan näin? Ohjeistettu kuulema konttoreita näin? Kaikissa kuvissa homma on toteutettu kahdella pallonivelellä ja TCI:llä näkyy olevan valmistakin sarjaa. Mutta jos nyt selviää, että kyseisen homman saa tehdä niin onko jollakin tietoa mistä kävis pallonivelet ko. hommaan halvemmalla kuin tilaamalla tuollainen bolt-on setti. Ja voisko homman myös toteuttaa sellaisilla uniballeilla vai mitä rod endejä ne on. Siis sellaisilla mitä nelilinkkien päissä on. Vai pitääkö liikkumavaraa olla myös sivusuunnassa, että vaatii pallonivelen. Entä jos ei saa jakaa kahteen osaan, niin entä jos laittais vain yhden pallonivelen sen alkuperäisen pallukan tilalle. Vai onko kaikki turhaa, notta laitan vaan alkuperäisellä kiinnityksellä. Mahtuukohan seiskasatanen loota sinne väliin jos ei jaa niitä...?

    Ajatuksia, kokemuksia, tietoa ja tuntemuksia...??
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Periaatteessa on Suomessa kielletty tuo splittaaminen mutta tehtaantekoisella sarjalla ja kunnon hitseillä ei pitäis tulla ongelmia, onhan noita tehty. Itse tein toiseen projektiini uniballeilla, mutta on niin jäykkä että taitaa pallonivel olla parempi, sellaiset laitan ainakin seuraavaan projektiin. Ei taida seiskasatanen mahtua edes sen niveladapterin kanssa splitatun V-tuen kanssa, joutuu leventämään niin että tuo takapäät aisojen ulkopuolelle. On tehty niinkin että ei katkaistu tukivartta vaan pallon tilalle laitettiin nivel, sit pitää leventää V-tukea että mahtuu laatikko väliin. Jos jättää tukivarren laatikon öljypohjan alle, niin huolto on hankalaa ja maavara jää pieneksi, ainakin droppiakselilla. Suosittelen tilaamaan Speedwayltä tms. hairpinit tai nelilinkin suoraan!
     
  13. tzei

    tzei Gearhead

    Tarkennatko? En käsittäny mitä tarkoitat tuolla niveladapterilla? Jos tukivarret jakaa kahtia ja levittää niin että ne kulkee jotakuinkin x-runkopalkkien mukaisesti niin eikö mahdu? Eli pitääkö rungon x-palkkejakin levittää? Tossa em. linkissäkin oli levitetty tukivarsia ja sit oikaistu lämmittämällä jousen kiinnikeet mikäli oikein tulkitsin? Taitaa speedwaylläkin olla nelilinkit yli 400 taalaa mikäli en väärin muista... 500 euroo säästyis jos tästä selvitään parilla pallonivelellä...
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Eli tuo on se adapteri: http://www.speedwaymotors.com/xq/aspx/d ... roduct.htm

    Sitten on myös tuollainen joka käy ainakin 350:een:
    http://www.speedwaymotors.com/xq/aspx/d ... roduct.htm

    Tässä hitsattavat päät niihin kokonaan erillisiksi runkoaisojen ulkopuolelle splitattuihin tukivarsiin:
    http://www.speedwaymotors.com/SearchRes ... =910-02970

    Tossa on valmis nelilinkki bat wingseillä ja kaikella muullakin tarvittavalla varustuksella tuonikäiseen lokarilliseen autoon. Panhardtankoa suositellaan nelilinkkiin ja/tai ristiohjaukseen jos ei käytä V-tukea.
    http://www.speedwaymotors.com/xq/aspx/d ... roduct.htm
    Itte meinaan tuollaiseen sijoittaa, tosin vanhempaan autoon tarkoitettuun malliin. Ajo-omituisuudet paranee takuulla ja on täysin laillinen, hyvin suunniteltu ja kunnon osista valmistettu.

    Speedwayltä ilmestyi viikko sitten uusi entistä paksumpi luettelo, oivaa vessalukemista!!! Toki kunnon suomiroddari tekee nuo kaikki itse, onhan se hölmöä maksaa liikaa. :rotfl:
     
  15. lake ender

    lake ender Gearhead

    Just tohon speedwayn 4-linkkiin mäkin sijoitin, samoten panhard tuli speedwayltä. Maksaahan ne, mutta ei pitäis olla leimalla selittelemistä.
    En ole muuten suomessa nänyt kellään 4-linkkejä edessä "uudemmissa" Fordeissa, kai nyt jollain toisellakin tollaset on?
    Etujousi menee tietty uusiks, kun tollaset linkit laittaa. Omani tilasin suoraan posiesilta. Taas makso, mutta ei paljon enempää kun punkka olis tehny. Ja on oikein teflon palat lehtien välissä 8)
     
  16. tzei

    tzei Gearhead

    kiitoksia vaan tiedoista... Kyllähän rahalla saa, mutta toisaalta herää kysymys mitä järkee on ostaa droppiakseli, uudet jarrut, nelilinkit, panhard tangot, uudet jouset + kaikki muut tarvittavat himmelit kun hinta nousee jo ihan samaan kun ottais täydellisen mustang II setin?

    Mutta jos ottaa vain droppiakselin ja duunailee muut itse niin sit voi säästää vähän, toivottavasti... Ja onpahan vähän jotain tekemistäkin...

    Boksauksesta senverran vielä, että omaani en aio boksata. Tiedän yhden kolkytluvun puolenvälin foortin sen verran kiukkuisella tekniikalla varustettuna poistuvan paikalta kuin hauki rannasta ilman boxattua runkoa... Ei väänny eikä käänny, tuntuu olevan tarpeeks jäykkä ilman mitään boksauksiakin... Mut ei siitä varmaan haittaakaan ole, varsinkin jos runkoa joutuu muutenkin korjailemaan paljon niin samallahan sen boksaa...

    Pitänee soitella konttoreille mielipiteitä tosta jaetusta tukivarresta...
     
  17. jorke

    jorke Gearhead

    Mites ne tukivarret takapäässä? Nehän saa varmaan kiinnittää esim pallonivelillä runkoon? Nehän on pultattu pulteilla alunperin kardaaniputkeen jolloin niitä ei tarvii jakaa niinkun edessä. Pillillä kääntää vaan jousien kiinnikkeet oikeaan kulmaan.
     
  18. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Saa ne varmaan sinnekkin laittaa jos tahtoo.Mutta jos meinasit käyttää alkuperäistä putkikardaani hässäkkää niin unohda koko juttu..
     
  19. TATU

    TATU Gearhead

    Mä oon rakennellut -39 etupään osista 28:siin akselistoa.V-tuki jaettuna omilla teflon nivelillä,omatekoinen panhard,hiacen pakasta työstetty jousi,el caminon iskarit omilla kiinnikeillä,amazon levyt,euro ford satulat.Ei droppi akselia ja jousi akselin etupuolella.Linkistä löytyy muutama foto kyhäelmästä.http://pg.photos.yahoo.com/ph/tuunaset/my_photos Ps.millä helvetillä ton linkin saa sellaseks että siitä pääsee suoraan,nimimerkki tietokoneguru....
     
  20. Fireball

    Fireball Gearhead

Kerro tästä muillekin!