A-Ford tietoa kellään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja AFTERBURNER, 24.4.2006.

  1. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Eli tarvis tietää mikä on taka-akselissa jousen sakkeleiden kiinnitys pisteiden välinen mitta?
     
  2. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Yleensähän näitä tietäjiä löytyy vaikka kuin! :eek: :eek:
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Sori, osat on niin kaukana ettei saa mitattua.
     
  4. pequli

    pequli Gearhead

    Timpurimitalla mitattuna hyvinkin tarkasti noin 49,5 tuumaa suunnilleen.
     
  5. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Mittasin 38 perästä ja siinä oli 48.5 suunnilleen.olen kuitenkin antanut itselleni ymmärtää et noissa uudemmissa on pidempi tuo väli!? Alkuperäinen norra minulla on mutta pitäisi tehdä modernimpaan perään kiinnikkeet sakkeleille! meinaa vaan tulla ahdasta ton leveyden kanssa :odroll:
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

  7. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Jep! on rakennettu jo! tosin siten että norra tulee akselin takapuolelle!On vaa niin kaponen perä että tulee vanteet vastaan! Tai ei tiedä kun ei sitä mittaa varmaksi kukaan ole varmistanu!
     
  8. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Jeps. Vuonna -37 leveni tuo perse. Siitä ei sit mulla ookkaan tietoa, et oliko vielä vuonna -36 sama leveys, kuin -31.
     
  9. pequli

    pequli Gearhead

    Kahdesta eri aakkosen taka-akselista tarkistin mittoja ja sakkelien 'kiinnitysputkien' keskikohtien väli oli 49.125".

    Omassa mäkiautoprojektissa on aakkosen takajousi ja Malibun perän takapuolelle tehdyt kiinnikkeet joiden väli on 48.5". Hyvin sopi tälläkin mitalla.
     
  10. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Kiitos! Otan kolvin käteen!
     
  11. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Mittasin yhdestä irtoperästä 1265 mm, eli toista tuumaa enämpi ku Pequli oli tuupannut. Mites muuten, kun ennen vanhaan roddarit laittoivat T:n takajousia A:han saadakseen pehmeämmän peräpään autoonsa, muuttivatko nuo sakkelin kiinnityspaikkoja akselista?
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Kolvi jäähtymässä! ei ole mikään noista mitoista mutta uskon sen toimivan ja pakko toimia on meinaan kiinni niin että pysyy 8) koputan puuta!
     
  13. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Heh! Pitikin kaivaa syvältä, ennenkuin löyty sopivan oloinen keskustelu.

    Eli oisko kellään laittaa mittaa A-Fordin kardaaniputkesta. Eli perän laipasta siihen V-tukitankojen kiinnityspultin keskelle. Pitäs tehä T-Hoppaan uus putki A-kkosen perälle ja pitäs saada A:n omat V-tangot sopimaan.

    Sit jos jollain ois ne A:n taka V-tuet, niin niistä oisin kans kiinnostunu.
     
  14. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Mulla on täys paketti irrallaan ja voin mitata ku meen tänään tallille... Ehkä jopa myydä. Kyseessä ei ole mikään ruosteläjä vaan siistissä maalissa ja hyvässä kunnossa jarruineen...
     
  15. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tän otsikon alla kun on hyvä kysellä kaikennäköstä A-kkosen tekniikasta, niin semmosta vielä, että onko A:n takajarrurumpu ja takanapa yhtäpuuta niinkun noissa uudemmissa 30-lukusissa, vai lähteekö ne erikseen?

    Ja mikä ois hyvä konsti irrottaa se rumpu. Mulla on jo vetoakselit pois, kun en saanu perää muuten purettua, niin piti halkasta koko paska. Ne jarrut on ihan yhtä puuta vuosikymmenten metsäsäilytyksen jälkeen... :odroll:
     
  16. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Takanapa ja rumpu ovat erilliset palikat. Jos ovat kovasti jumissa prässi voisi olla näppärä. Rummusta ei kannata vetää.

    Rumpu ja napa: http://www.partsformodelafords.com/stor ... ct_ID=3587

    Rumpu: http://www.mikes-afordable.com/miva/mer ... _Code=1039

    Napa: http://www.snydersantiqueauto.com/60

    Pyörännavasta vetäviä: http://www.snydersantiqueauto.com/4582
    Aikansa hitekkiä, K.R. Wilson -ulosvetäjä http://www.snydersantiqueauto.com/57

    Tässä pyöränpultteiihin kiinnitettävä ulosvetäjäversio. Tämmöisen virittelee kotitallissakin.
    http://www.partsformodelafords.com/stor ... uct_ID=187
     
  17. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kovasti kiitoksia! 8)
     
  18. jzl

    jzl 1st gear

    IKH laakeri ulosvetäjä toimii aika hyvin pyörän navan irroittamisessa. Jos on oikein lujassa niin pitää lyödä lekalla oikein vitun lujaa sitä navan kartiosan kylkeen ja joku alasin tietty alle samalla. Sen jälkeen ulosvetoa ja iskua akselin päähän kun vedin kireellä. Kaikki rummut oon irti saanu mitää oon yrittäny.

    IKH ulosvedin: IKH7096.
    tai Kukko tyyppi 15.
     
  19. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Jeps. Ei mulla sen vetoakselin ja navan irrotus oo ollu ongelma. Rumpu ei vaan tahdo irrota jarrukengistä. Mulla on purettuna trumpetit irti, eli tasauspyörästö/vetaripaketti on irti, mut napa/rumpuhässäkkä on ja pysyy paikoillaan. Eilen tappelin tunnin tuloksetta toisen kalikan kanssa - ei inahdakkaan.

    Täytyy rakentaa iso liukuvasara, jonka saa pultattua pyöränpultteihin.
    Pakkohan sen on lähtee, koska aina fiksumpi antaa periks! :wink:
     
  20. jzl

    jzl 1st gear

    voi olla ettei ehjänä irti rumpuja saa. mutta rumpujahan saa uusia, muita jarrukilpiä ym ei niinkään taida. pitää antaa rummun kylkeen vasaraa niin mä oon nuota uudemman mallin valurautarumpuja irrottanu jarrupaloista, sitten kun on jo veto akseli irti niin se hässäkkähän jo liikkuu niiden jousien varas jolla palat kiinni jonku verran. niin ei muuta kun ruuvimesselillä välistä oon kangotellu ja heiluttanu ja koputellu taas vasaralla niin jotenki on irti lähteny. joskus on joku rumpu tuhoutunut niin että reunasta on pieni pala lentäny.
     

Kerro tästä muillekin!