Car Culture Online

Overdrive.fi


jarrujen ilmaus

Alustaan liityvää keskustelua.

33 viestiä

1, 2, 3 Seur.

Sivu 1/3

 

mikko69 06.06.2006 13:14 (jarrujen ilmaus)
Vakiokävijäjostain, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 510

kyse on niistä -69 fairlanen jarruista, alkuperäiset palikat, pääsylkkyyn korjaussatsi laitettu, ja uudet jarruputket tietysti.
mutta kun säiliöön laittaa nestettä ja polkee niin ei nestettä mee mihinkään, vaikka minkä ilmaus ruuvin aukasis?? :o miksi?

Harri 06.06.2006 13:22
Satunnainen kävijä, Kotka, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 406

Otappa ne ilmausruuvit kokonaan pois ja katso josko ne olis tukkeessa, mulla ei Jeepissä meinannu lähteä nesteet liikkeelle mutta kun otin ruuvin pois ja hoonasin paskat pois sieltä rööristä niin johan rupes liikkuun... 8)

GMC 6000 06.06.2006 13:43
Aktiivijäsen, Lakeurella, Rekisteröitynyt: 28.11.2003 01:00, Viestit: 1837

Pääsylinteri kannattaisi ilmata ensimmäiseksi. Irrallisena se on helpointa, laitat sen kiinni ruuvipuristimeen rungosta ja sormilla tukit yhteet. Sitten vain painelemaan mäntää, jolloin nesteen pitäisi tulla sormien ohi jotka toimivat takaiskuventtiileinä. Myös putket voisi tehdä jotka kierrättävät yhteistä nesteen takaisin säiliöön, mutta harvalla on tallilla tarvikkeita ja vehkeitä niiden tekemiseen.

Myös sylinterin ollessa kiinni autossa tuon voi tehdä, mielellään vain iso astia jossa on riittävästi imukykyistä paperia sylinterin alle ja kaveri hitaasti polkemaan jarrua. Nopea polkaisu saa nesteet roiskumaan kaikkialle konehuoneeseen ja lokasuojankin päälle.

nyffikaakoo 06.06.2006 13:48
Yliaktiivinen jäsen, Pori, Rekisteröitynyt: 19.10.2004 21:57, Viestit: 4229

Ota mamman pölynimuri. Pieni suulake. Jeesusteippiä. Läpinäkyvää muoviputkea metri, oliko 6mm halkaisija joka menee ilmaruuvin nippaan. Teippaa letku tiiviiksi suulakkeeseen. muoviletkun pää nippaan.

Sitten vain se ilmaruuvi auki, jossa letku on, sylkkyyn jarrunestettä ja imuri käyntiin, lisää jarrunestettä sylinteriin ettei lopu. Kun läpinäkyvässä letkussa alkaa näkyä (pidä letkua "ylämäessä" jarrunestettä, ilmaruuvi kiinni. Tällä viisiin sama uusiksi jokaisesta jarrusta enimmät ilmat pois. Tämän jälkeen pitää tehdä tavallinen ilmaus usein vielä, mutta ei sieltä sitten enää paljon ilmaa tule, pikku kupla vaan.

Ite keksin... :D

AteV8 06.06.2006 14:50
Aktiivijäsen, Korpilahti, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 3087

En tiedä käsitinkö oikein, mutta oletko siis yrittänyt yksin tuota jarrujen ilmausta? Ei meinaaan onnistu ilman "viritelmiä".

Kun en tiedä mitä tiedät, niin kerrompas tämmösen jutun:

Ensin siis pumppaillaan jarrua, jätetään poljin pohjaan, huudetaan kaverille että avaa ilmaus ruuvin. Sit taas ilmausruuvi kiinni, ja tässä vaiheessa vasta saa nostaa jarrupolkimen. Lisää polkimen potkimista, jätetään pohjaan, ja taas ilmaus ruuvi auki, ilmaus ruuvi kiinni, jne...

Voi kyllä tälläkin tavalla kestää jonkin aikaa, että lähtee nesteet liikkumaan, mutta kyllä se siitä...


Yks tuttu helpottaa tuota hommaa niin, että se pistä illalla säiliön täyteen ja jättää ilmausruuvit auki. Aamulla on kuulemma jarrut ilmaantunut itsestään... En tiiä toimiiko oikeasti, mutta se onkin auto asennus puolen opettaja. :poff:


JKL Raggars ry 06.06.2006 14:57
Vakiokävijä, Jyväskylän Maalaiskunta, Rekisteröitynyt: 25.10.2001 00:00, Viestit: 860

paineilmaa pikku paineella säiliöö ja sit käy letku ja pullon kans nippoja aukoo. toimii

Rubberduck 06.06.2006 14:58
Vakiokävijä, Koti, Rekisteröitynyt: 12.10.2001 00:00, Viestit: 619

AteV8 kirjoitti:Yks tuttu helpottaa tuota hommaa niin, että se pistä illalla säiliön täyteen ja jättää ilmausruuvit auki. Aamulla on kuulemma jarrut ilmaantunut itsestään... En tiiä toimiiko oikeasti, mutta se onkin auto asennus puolen opettaja. :poff:

Ainakin helpottaa ilmausta. Kerran vaihdoin KorkeaÄssään takajarruille tulevan pitkän putken ja jotain jarrupainesäätimen putkia. Nestesäiliö täyteen, pyöräsylinterin ilmaruuvi auki ja kaffelle. Kahvilta tullessa ruuvin alla oli jo lätäkkö. Kaveri avuksi ja muutamalla polkaisulla homma oli redi. Jos ruuvit jättää yöksi auki, on aamulla säiliö tyhjä, kaikki nesteet auton alla ja jarruissa edelleen ilmaa...

Wäiski 06.06.2006 15:22
Satunnainen kävijä, Muutama kilometri mualiman navasta..., Rekisteröitynyt: 04.12.2001 01:00, Viestit: 440


Quid? Modo sex sellae in latrina?
Mitä? Vain kuusi pyttyä käymälässä?
23,3 litraa, 1088 hevosvoimaa, 32 sylinteriä + mopo

nyffikaakoo 06.06.2006 17:23
Yliaktiivinen jäsen, Pori, Rekisteröitynyt: 19.10.2004 21:57, Viestit: 4229

Korjaamollahan noita käytetään, kun ei niillä oo pölynimuria... :D

Pitää toi kompuraan kytkettävä kauheeta suhinaa eikä oo sen tehokkaampi. Imuria voi suht hyvin käyttää yksin ilmatessa, potkasee vaan sammuksiin jalkakytkimestä kun on tarvis. Tosi helppo ja halpa laites.

Takaan että kukaan eri kokeile. :lol:

mikko69 07.06.2006 00:19
Vakiokävijäjostain, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 510

no kiitoksia neuvoista, täytyy koittaa näillä 8)

veekasi 08.06.2006 09:23
Satunnainen kävijä, Kultahammasrannikko, Rekisteröitynyt: 09.10.2002 00:00, Viestit: 369

Kuten ylempänä neuvottiin kannattaa pääsylkky ilmata erikseen. Loppu onnistuu yksinkin halvimmalla ostamalla apteekista joku 50cc(=iso) ruisku(maksaa ehkä euron) ja pätkä kumiletkuu(pari euroo), ja imee ruiskulla, ruiskun läpi näkee kun alkaa tuleen puhdasta kamaa! On toiminu jo vuosia! Ja puhumattakaan et ei roisku nesteet pitkin ja poikin, ruisku helppo tyhjätä suoraan purkkiin. Ja ruiskulla saa myös tyhjättyä säiliöstä vanhat nesteet+skeidat pois ekana, turha niitä skeidoja on vetää koko järjestelmän läpi!

mikko69 09.06.2006 12:01
Vakiokävijäjostain, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 510

tarkoitetaanko noilla yhteillä ihan niitä kahta erikokoista lähtöä, joista sitä nestettä olis sit tarkotus tulla? kun käskettiin ne tukkia, ja kyllä mää voin siihen putkenkin välillle tehdä :) mikä se ruuvi muuten siellä pääsylinterin pohjassa on? en keksi sille mitään tarkotusta :o

GMC 6000 09.06.2006 13:14
Aktiivijäsen, Lakeurella, Rekisteröitynyt: 28.11.2003 01:00, Viestit: 1837

Olen aika varma, ettet kykene sormilla estämään nesteen tulemista niistä yhteistä, siis juuri ne kaksi lähtöä jotka ovat kaksipiirisessä pääsylinterissä ja joista putket lähtevät etu- ja takapiireihin, kun painat mäntää sylinterin sisään jollain tangolla tai pääsylinterin paikallaan ollessa jarrupolkimella. Sormien käytön tarkoitus on estää nesteen roiskuminen ympäriinsä, sekä ilman pääsyn takaisin sylinteriin. Jos teet putket ilmausta varten pääsylinterille, tee molempiin lähtöihin omat, jotka siirtävät nesteen takaisin säiliön omille puolille.

Se ruuvi siellä pohjassa pitää männät sylinterin sisällä, koska jousivoima painaa mäntää ulospäin.

mikko69 11.06.2006 22:41
Vakiokävijäjostain, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 510

mutta eikös se sokka siinä sylinterin päässä pidä ne männät siellä sisällä?

Aako 12.06.2006 00:05
Aktiivijäsen, Haukipudas, Rekisteröitynyt: 16.09.2004 21:45, Viestit: 1901

jarrujen ilmaus yksin: ilmaruuvi auki, letku ilmaruuvista pulloon,jossa on jarrunestettä sillai että letkun pää on upoksissa, pumppaa jarrua muutamia kertoja ,ruuvi kiinni. Tämä toimenpide joka pyörälle aloittaen kauimmaisesta
pääsylinteriin nähden helppoa vai mitä...

33 viestiä
  1, 2, 3   Seur.

Sivu 1/3

Jos haluat mainostaa tässä, soita 0405773939
tai meilaa marika(a)overdrive.fi