Nyt mennään... Alastaroon, FHRA Kamasa Tools Nationals 2006

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Käkö, 9.6.2006.

  1. Käkö

    Käkö Gearhead

    :D YEEHAW!! :D
    Päästään taas kisoihin!! :D
     
  2. kinde

    kinde Gearhead

    Pitkäks meni toikin reissu. :D
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Olipa vauhdikas viikonloppu! :D

    Mehän alotettiin lähteminen taas torstaina eli papukaija hoitoon ja tavaroiden pakkausta, vähän oli kyllä orpo olo kun ei toi vasen handu toiminu kunnolla ja se oli paketissa joten noi pakkaustouhut ym. oli vähän vaikeeta...
    Muutenkin tiimi kutistu kauheeta vauhtia jonka lopputuloksena alastaroon lähti mä ja Kieku ja varikkovahti Kapu...
    Eipä tuo juurikaan haitannut, tuolla katuautovarikolla oli apua saatavissa ja sitä saatiinkin.
    Metka juttu oli taas sekin että Luigi ja kumppanit nähtiin jälleen kerran karkkilassa jossa Mukin johdolla vedettiin kahvit naamaan ja päätettiin lähtee peräkanaa alastaroon, meidän käskettiin ajaa edellä ettei näkyvyys huonone, ei sen takia että lepakkobussi olis iso vaan lähinnä savutuksen takia... :rotfl:
    Vaihtuhan se johtopaikka sitten ennen loimaata kun me pidettiin jalotustauko, olikin oikeen hyvä homma siinä vaiheessa kun lepakkobussista soittivat ja käskivät varoa peuroja jotka Kieku tosin tunnisti metsäkauriiksi, meinaan vaan sitä et jos ne kauriit olis lepakkobussin eteen hypänny niin ne oltais kaavittu siitä varikolla irti kun taas jos ne olis hypänny meidän vetovanin eteen niin eihän sitä kukaan olis tiennyt mitä siinä olis tapahtunut...
    Perillä oltiinkin suhtkoht ajoissa eli päästiin vielä varikkoportista sisään vaikka kello lähenteli yhtätoista illalla...

    Lauantai-aamuna herättiin ajoissa, ja mitä ihmettä, aurinko paistaa täysii ja pilvii ei näy missään, tuuli oli sentään kovaa...

    Pienet tsekkaukset Valianttiin ja kahvipannu tulille, katsastukseen vois lähtee sit ku on aamukahvit juotu.
    Niinhän me sitten tehtiinkin, Luigi puikkas camarolla edellä ja me perässä kohti katsastusta ja mitä ihmettä, ei oltu taaskaan ensimmäisiä...
    Kilvethän siellä lähti, SM-kisoissa kun ei kilvet päällä saa ajella...
    Takasin varikolle ja liimaamaan kauheeta nippuu tarroja Valianttiin, Kieku keksi et se tarrottaa sen niinku tyyninkiauton, tarroja pirusti päällekkäin niin "ostoslista" on valmis etulokarissa ... 8)
    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+2006 ... 06-310.jpg

    Eka startti saatiin yhdentoista jälkeen, lineupissa tuli pohjanmaan nopein camaro viereen, Kalliomäenhän se oli, se nyt oli tiedossa et ei me sille pärjätä mut yritetään kuitenkin vaikka aikaa vaan ajetaan.
    No, ei me sitten päästy ajamaan Kalliomäen kanssa, radalla oli pientä hässäkää kun huoltosopimus tuli täyteen yhdessä C-ryhmäläisessä joten Kalliomäki päästi Kiekun yksin radalle ja tuli seuraavassa lähdössä vasta ite perässä.
    Kieku otti .327 reaktion, ei mikään äkkilähtö mutta eipä tullu tomaattiakaan, muutenkin Valiantti tuntui kulkevan reippaasti, ainoa mikä ajamista tietysti sotki oli se kauhee vastatuuli, piti välillä pitää lätsästä kiinni lähtöalueella...
    Aika oli hyvä verrattuna pari viikkoa aikaisempaan, 13.49, 0.4 sekunttia parempi aika kuin Kauhajoen kisojen paras aika!
    Ja uusi 60 jalan ennätys tuli, 1.88, ei ikinä olla päästy alle 1.92sen... :D
    Loppari oli 160 km/h.
    Minkämoinen aika olis tullut jos olis ollut edes tyyni keli... Ja jos...ja jos...
    Kivahan se on joskus jossitellakin... :poff:

    Toisessa lähdössä olikin taas hässäkkää sekä radalla että meillä...
    Kalliomäki tuli taas rohkeena Kiekuu vastaan...
    Ennenkuin päästiin lähtemään niin taas oli tullut huoltoväli täyteen ennen meitä ajavalla joten pientä odotusta burniksen jälkeen, tosin täytyy kyllä sanoa että rataryhmä hoiti kyllä hommansa hienosti koko viikonlopun ajan, ei siinä kauaa nokat tuhissu kun rata oli taas vapaa...
    Kalliomäki lähti ensin .295 reaktiolla ja Kiekulla .665 eli ei taaskaan tullut tomaattia!
    Kalliomäki neppas chevyläisellä 9.10 ja Kieku 14.0...
    Jaahasjaahas, mitähän nyt tapahtu?
    Kieku tulee takas ja varikolla mä alan kyseleen et mikähän siinä nyt paukahti rikki, "juu ei mikään, tais olla käkkäri päällä..." ...
    Yep, me ollaan ennenkin nähty et Valiant kulkee 14.0 käsijarru päällä :wc:
    Kolmas startti olikin erikoinen tai siis lähtöä edeltävät tapahtumat, Kieku oli käynyt kuuluttajan luona jota virkaa muuten hoiti Kanasen Jami, sama kaveri joka iltapäivisin on äänessä sävelradiossa, kertomassa että edellisessä lähdössä oli ollut käsijarru päällä...
    No, radalla ennen meitä ollut kilpuri vähän savutti ja rataryhmä tarkisti rataa jos vaikka öljyä olis tippunut radalle...
    Kieku oli burniksen just tehnyt ja ei oikein tiennyt mitä seuraavaksi tapahtuu kun tornista alkaa tulee tekstiä "Kieku Salo ajoi edellisen lähdön käsijarru päällä ja tuo mies joka seisoo auton vieressä on Kiekun mekaanikkona toimiva Käkö joten Käkö, oletko tarkistanut onko käsijarru päällä?" justjust, mä repesin nauruun ja näytin peukkua ylöspäin johon Kananen "aha, onkos siinä autossa bensaa?" mä näytin taas peukkua ylöspäin, ja Kananen jatkaa "ja sitten tärkeä kysymys, onko pissapojassa nestettä?" yep, mä näytin taas peukkua ylöspäin, jonka jälkeen Kananen kysyy kolleegaltaan "mitäs olet Aulis mieltä?" johon Aulis "joo, kyllähän kaikki tuntuu olevan kunnossa joten kyllä vaimon uskaltaa päästää tuolla autolla radalle..." :rotfl: :rotfl:
    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+2006 ... 06-458.jpg
    Kieku kihisee Valiantissa kun ei tiedä mitä tapahtuu, lähettäjäkin alkoi nauraa ja rataryhmä loikkii pois radalta joten sitten ei muuta kuin rautaa radalle!
    Kieku paransi reaktioaikaa selvästi verrattuna edelliseen, .378 mut Kalliomäki teki äkkilähdön, .191 joten se paineli edellä menemään, Kieku ajoi 13.51 ja Kalliomäki 9.16...
    Kiekulle lopparia kertyi 159 km/h ja Kalliomäelle 236 km/h...
    Pikkasen nopee kupeeooppeli...

    Varikolla heitetään herjaa ja huulta, tiesittekö että MoParit on simcoja, chevyläiset on ooppeleita ja foordilaiset on anglioita... :eek:

    Neljäs lähtö meni ihan hyvin sekin, lineupissa Kalliomäki tuli Kiekun viereen ja Kieku kävikin sanomassa että "sä ootkin ainoa joka uskaltaa ajaa mua vastaan..." :rotfl:
    Olihan hauskaa ja niinhän se päivä meni et aina kun me mentiin ajamaan niin Kalliomäki oli vieressä...
    Kieku otti .656 reaktion joten tomaattipeikko tais olla jäänyt Kauhajoen kisoihin, hyvä homma.
    Aika oli 13.55 ja loppari 159...
    Tutun kuulosta vai mitä?
    Kalliomäki ajo 9.14...

    Ja sillävälin muut parhaassa D-ryhmässä paiskoo huimia aikoja myöskin, Luigi parhaallaan 9.17, Kiteeläiset paukutti Dusterilla 11.1, Vellamo nykäs chevyläisellään huiman 8.8 :eek: ja sitä rataa!

    Lauantai-ilta sujui vallan mainiosti, ei tullu yhtään tylsää hetkeä, taitaa olla C-Ja D-ryhmän porukka olla tavallista huumorintajusempaa, tuli sen verran naurettua jutuille että vatsalihakset on pikkasen kovilla...
    Tulihan sitä illalla sitten pohdittua kynttilöiden sielunelämää eli mietittiin sitä että missähän kunnossa mahtaa olla Kiekun 383:sen tulpat?
    Sanoista tekoihin, mä sain yksikätisenä kuskin puolen tulpat pois ja lepakkobussin eli Luigin mekaanikko, Jaffa, tuli auttamaan apparin puolen tulpissa, olihan ne vähän niinkui tasaseen eri kärkiväleillä ja Jaffa vielä putsas ne ja pienensi kärkivälit kaikki samaan ja kaupan päälle laitto ne vielä paikoilleen!!
    Kiitos erittäin paljon avusta!!

    Red Black Racigin junioritiimille muuten kiitokset lettukesteistä, saadanko me tulla toistekkin kesteihin mukaan? :D

    Sunnuntaina reippaana :eek: ylös ja yes, aurinko paistaa edelleen...

    Ajot aloitettiin suoraan pudotuksella ja Kieku sai Tea Turpeisen vastaan joka ajaa Red Black Racing-tiimin chevyläistä, naiset radalle ja menoksi...
    Kieku otti .428 reaktion eli ei hyvä mutta ei tullut punaistakaan, Tea lähti varovasti .991 reaktiolla Kiekun perään...
    Ei mahdettu mitään, Tea ajo 10.7 ja Kieku 13.42!
    Kiekun aika on vain 7 sadasosaa ennätyksestä ja lisäksi tuli vielä uusi loppunopeus ennätys 162.8!!! :D
    Eli Kieku teki parhaansa pudotus lähdössä joten ei voi kuin olla tyytyväinen! :D
    Pudotukset meni jännäksi noin muutenkin, Luigi sai vastaansa Vellamon ja siinä riittikin haastetta, homma tosin ratkes viivalla kun Luigi lähti kuin annikki tähti ja Vellamo perään tosin .400 huonommalla reaktiolla ja maalissa oli eroa Luigin hyväksi 2 sadasosaa, ei muuten pystynyt sanomaan kumpi oli ennemmin maalissa...
    Luigi 9.24 ja Vellamo 9.26...
    Heh, mean while at the jungle, Kalliomäki kiihdytteli itsensä myöskin jatkoon ja loppujen lopuksi parhaan D-ryhmän finaalissa oli Kalliomäki 9.10 ja Luigi 9.17...
    Taitaa tulla pikkasen kiree finaali.
    Parhaan D-ryhmän finaalista meinas tulla jännä mutta se menikin sitten niin sanotusti munille...
    Kaksi kupeeooppelia eli uudempi, tosin ei niin kauheen uusi camaro vastaan vanha camaro.
    Kalliomäki menee ensin stageen ja Luigi perässä, Luigi ottaa syvää stagee ja panee transbraken päälle ja camaro nytkähti just punavalon puolelle, Kalliomäki menee lapa lattiassa kohti maalia ja Luigi ajaa köröttää pelin menettäneenä noin 200 kilsaa tunnissa hiljempaa perässä...

    Huikeet oli kisat kaiken puolin, Haapanen nykäs TF-sukkapuikolla 5.21 ja sai TF-lisenssin,
    Suojanen voitti C-ryhmän ja Mylläri tuli toiseksi, Luigin Vaimoke, Sari, pääsi taksin kyytiin ja on nyt niitten perheen ainoa kasin puolelle mennyt... Tarkalleen 8.13... :poff:

    Drag Racing on tosiaan parasta paikan päällä !!!

    Paluumatkalla olikin sitten vauhtia ja vaaratilanteita...
    Käännyttiin Loimaan tieltä Forssaan päin ja pötköteltiin menemään kaheksaakymppiä traileri vetovanin hanurissa kiinni, on se ihme miten tommonen yhdistelmä saa tyypit kaahaamaan, ohi pitää päästä hinnalla millä hyvänsä...
    Joltain pikkutieltä sitten kampes semmonen vanha 507 mersun paku eteen ja se siinä rauhallisesti kiihdytteli kaheksaankymppiin ja ei menny kauaa kun meidän ja sen mersun välissä oli jo viisi autoa.
    Noh, tältä landsjoordguupparilta oli varmaan viinat loppu, sen verta huonosti se kulki suoraan ja sit se päätti vetää lossit kiinni ja kääntyy vasemmalle, eihän siinä rysässä palanut ensimmäistäkään valoa ja vielä vähemmän jarruvalot saatika vilkut... :mad:
    Voi sun saatana, mä kerkesin kirkasta Kiekulle et "jarruta" kun vani jo liuku renkaat lukossa kohti autoja, traileri vääntää ittensä vasemmalle, vasemmalla kaistalla on kaksi meitä ohittamaan lähtenyttä pikkuautoo, mersun perseessä on melkein neljä autoo ja kaiken huipuksi vastaankin on tulossa autoja...
    Kieku päästää jarrun , ohjaa vasemmalle, siellä oli rako, painaa jarrut lukkoon, päästää ja ohjaa oikealle, siellä oli rako, jarruttaa, päästää jarrun ja vasemmalle, ja vielä kerran oikealle siellä oli rako, Kieku ajatteli ajaa ulos tieltä mutta huomasi pudotuksen olevan ison joten jarruttaa vielä kerran ja ohjaa vähän vasemmalle ja mä huomaan olevan nenä kiinni vanin lasissa ja kattovani berlingon takapuskuria et kohta osuu ja huolella, ei mahtunut edes maanantain hesaria väliin...
    Hitto että sydän hakkas, Kieku kysyy et ei kai Valiantti osunu mihkään...
    Pysähdyttiin heti seuraavalle pysäkille rauhottumaan...
    Mä tarkistin vetovanin, trailerin, Valiantin, liinat, renkaat, Kapun, ja Kiekun, hengissä säilyttiin kaikki!
    Onneksi me jälleen kerran sidottiin Valiant traileriin kunnolla!
    Ja sydän hakkas ihan sikana.
    Ei muuten enään tarvii lähtee lottoomaan!


    Isot Kiitokset:
    Kieku
    Joni ja Jenny
    Högis
    Keke

    Mopoilija, mestarikuvaaja, sinulle myös iso kiitos loistavista kuvista!

    Isot kiitokset myös meitä tukeneille yrityksille:

    Esso Tikkurila, www.essotikkurila.fi
    APH-Racing, www.aphracing.com
    Rolmeco Oy

    Nitrokisoissa nähdään viimeistään!
     
  4. kinde

    kinde Gearhead

    HUH , mitä juttuu ja yhdellä sormella. :lol:

    Pistelet sitte txt tulemaan kun keula sojottaa tallille , tuun jos en ole landella.
     
  5. always bb

    always bb Gearhead

    kyllähän noita käkön juttuja lukee, mutta aina töistä myöhästyy :rotfl:. mutta onni on että ei ole kellokorttia.
     
  6. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Mukavaa luettavaa! 8)
     
  7. Cuda

    Cuda 1st gear

     
  8. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Kivaa tekstiä taas kerran :)
    Ei olisi kuvia jos ei olisi autoja/kuskeja :D
    Kiitos Kiekulle vaan kivasta juttu tuokiosta,yritän omalta osaltani jatkaa kuvaamista jos vaan rahkeet riittää!
    Keep up a good work 8) 8)
     

Kerro tästä muillekin!