Mitä öljyä sammakkoiskareihin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja eekoo, 18.6.2006.

  1. eekoo

    eekoo Gearhead

    Kyseessä nelkytluvun Oldssi, joka nurkassa " vääntövarsi-iskarit ". Laitetaanko säiliö täyteen, ja mitä öljyä?, Perä- , tai vaihteisto öljyä...?
     
  2. Chrome

    Chrome 1st gear

    Hydrauliöljyä olen tunkenut
     
  3. Fireball

    Fireball Gearhead

    Iskunvaimentimiin laitetaan ISKUNVAIMENNINÖLJYÄ, oliko yllättävä tieto? Eli mars mopokauppaan ja moottoripyörien haarukkaoilia sammakoille. ja muista ilmata, eli raaauhallisia ylös-alas pumppailuja korkki auki, niin, samoin mistä se rouvakin tykkää 8)
     
  4. alarace

    alarace 1st gear

    Halvimmalla selviät kun laitat hydrauliöljyä. Itse käytän sitä kisa-iskareissa, cross hommissa, visko on lähes sama. Olen rakentanut iskareita jo yli 10 vuotta joten tiedän mistä puhun. Mut jos haluat tehä viimesen päälle niin osta iskariöljyä. Halvinta Huom! laatu öljyä saat kun ostat fox merkkistä. Kaikenlaisia kura öljyjä on tullut testattua, niistä monikaan ei tahdo pysyä lämmetessä sisällä. Siksi hydrauliöljy on mun mielestä paras vaihtoehto hinta laatusuhteeltaan.
     
  5. Dr.Kustom

    Dr.Kustom 1st gear

    Ja sitten, kun kyse on vanhoista "sammakkoiskareista", niin vois olla viisaampaa laittaa moottoriöljyä, joka on jäykempää, kuin iskariöljyt, ym. litkut. Tulee edes hiukan vaimennusta vanhaan lullaan. Kestää lämpöjä ja toimii todella hienosti. kannattaa tietenkin tarkistaa, että stefat on ok, ettei tule liemet pihalle, kun alkaa vaimennin pumppaamaan. Voin kertoa, että kokemusta on. Olen nimittäin itse ajellut kyseisen tyyppisillä iskareilla ajoittain kahdenkymmenen vuoden verran ja isäni viimeiset viisikymmentä vuotta. hyvin pelaa moottoriöljyillä ja jäykkyyden voi "säätää" mieleisekseen viskositeetilla, joissa löytyy hyvin vaihtoehtoja. Yksiasteinenkin pelaa mainiosti, koska lämpötilat ei nouse niin korkeiksi, että alkaisi notkistua liikaa.
     
  6. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Vähän ohi aiheen, tietoaHoudaille-iskarien kunnostuksesta. Niitähän löytyy mm. fordeista.

    Ei sielläkään tosin öljystä paljoa puhuttu. :-?
     

Kerro tästä muillekin!