Street rod vai hot rod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja nash, 19.6.2006.

  1. nash

    nash 3rd gear

    kertokaahan nyt oma mielipide siitä mistä erottaa street rodin ja hot rodin. Olis ihan kiva meinaan tietää, että kumpaan kategoriaan sijoittuu mun turska...... eli tudori
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Street rod: kirkas väri -- Hot rod: matta
    Street rod: 2 poljinta -- Hot rod: 3 poljinta
    Street rod: lokasuojat -- Hot rod: ei lokareita
    Street rod: IFS -- Hot rod: jäykkä etuakseli
    Street rod: alumiinivanteet -- Hot rod: peltivanteet
    Street rod: vyörenkaat -- Hot rod: rättirenkaat
    Street rod: billettiä -- Hot rod: ei bilettiä
    Street rod: kuitua -- Hot rod: ei kuitua
    Street rod: levyjarrut -- Hot rod: rumpujarrut
    Street rod: pääsylinteri tulipellissä -- Hot rod: pääsylinteri lattian alla

    :poff:

    Oliko hyvä pohjustus aiheeseen? Väittely alkakoon. Voittaja saa jäätelöä! Niin ja Tudorihan on ilmiselvä Str... eiku hotrod... Mut oikeesti: Who cares?
     
  3. nash

    nash 3rd gear

    no mut kumpi mulla on?????? :odroll: :odroll:
     
  4. nash

    nash 3rd gear

    mulla on kiiltävä väri, pelti vanteet, rätti renkaat, hieman kuitua ja ME CARES :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No tossa tapauksessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin heittää kuidut kaatopaikalle ja hioa maali mataksi. Saat sitten mielenrauhan ja yleisen hyväksynnän... Paitsi mobilisteilta, ja pitäähän nekin ottaa huomioon kun omaa autoa laittelee! :x
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Niin ja tohon kun vielä sekoitetaan RAT ROD niin johan on soppa valmis! Entäs alle -48 auto fenderskirtseillä??? Lowrider?
     
  7. nash

    nash 3rd gear

    kiitos :cry: :cry:
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tää on paha homma nyt kyllä!
     
  9. nash

    nash 3rd gear

    joo tän kyselyn voi sit ylläpito poistaa, halusin vaan tietää :cry:
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ei kun antaa olla vaan, saadaan keskustelua Rod&Custom-osastoon. Kumpi on muuten nopeampi kadulla - auto vai moottoripyörä?
     
  11. nash

    nash 3rd gear

    joo halusin vaan tietää kumpaan "luokkaan" mun turska kuuluu. Ei siitä tarvii herneillä, sorry etten itse tiedä. En ole mikään rodi guru
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Joo ei mitään, tää on vaan semmonen kestoaihe joka aina ponnahtaa esille uudelleen ja uudelleen eikä kukaan ole vielä keksinyt yleispätevää vastausta.

    Mutta ainahan voi puhua REAL HOT ROD:eista. Vähän niinkuin Auliksen hemikuuppa tai jotain! Ameriikassa ne vetää herneen nenään kun on joku vintage-tin aito patina fifties-rodi ja annas olla kun joku sanoo sitä Rat Rodiksi. :rotfl:
     
  13. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Minäpäs tiiänkin mikä se on! Se on harraste auto, ja thats it!

    Mutta jos siitä hioo maalin pois kokonaan tai osittain, ja ajelee sellasenaan, niin tuleeko siitä sit RUST ROD vai ROTTEN RODDI??? :eek:
     
  14. nash

    nash 3rd gear

    no mutta kerrohan sitten, että mikä mun turska on? Lupaan etten suutu
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Helppoa! Se on HOT ROD! Tuskinpa kukaan väittää vastaan.

    Street rod ja myös Rat rod on vähän niin kuin kirosanoja jos ne niin ottaa. Suomessa nyt ei ole näitä "ongelmia", mutta ameriikan mantereen tapahtumissa kyllä näkee semmosia hirvityksiä että huhhuh. Ymmärtää paremmin miksi Hot rodien omistajat haluaa pysyä erossa Street rod- ja Rat rod -nimityksistä!

    Mutta niin kuin me kaikki niin hyvin tiedämme, rakennetaan niitä rodeja eikä mietitä näitä netissä. Niin ei saa kuulemma tehdä. Tuolla vähän lisää tuoretta juttua käsitteistä ja muusta jos lontoo taipuu. Tosin vähän omituisin lähtökohdin...
    http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=115894
     
  16. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Suomessa ei taida paljoo olla vaaraa noista Street Rodeissa. Viimevuonnakaan ei tainnu DD:ssä olla yhtään. Uddevallassa oli yks, mut sekin oli kiltisti jääny/jätetty sinne yleisöparkkiin.

    Anteeksi maalaisuuteni, mutta edelleen oon sitä mieltä, et sr on hyvän aihion pilaamista - tosin onneks suurin osa jo tehdään siitä lasikuidusta.

    Täytyy tosin todeta, et uusista, ns. hitech-osista saa myös komeeta jälkeä, kun on vaan tekijällä tyylitaju tallella.
     
  17. nash

    nash 3rd gear

    Luin vaan eilen tollasta rodi kirjaa ja siitä noita roddaus tyylejä löyty useempi: hot rod, street rod, rag rod, rat rod, repro rod, resto rod, retro rod, roach rod, rusto rod ja shot rod. Siitä sitten vaan kukin valitsemaan mihin ryhmään oma rodi kuuluu :rotfl: :odroll:
     
  18. platuart

    platuart Gearhead

    :argue:
    :eek:
    Siel on hieno ilma, menkää ulos ja lopettakaa jo! :poff:
     
  19. lintta81

    lintta81 1st gear

    HOT STREET ROD ja se on siinä!! mielestäni aika turha alkaa täällä suomen maassa kiisteleen mikä on mikä... sillä rodeja on kuitenkin niin vähän.

    Mistä sitten taas ei voi syyttää ketään muuta kun tätä suomen todella hyvää rakentelu säännöstöä..
     
  20. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Rod

    Miksei vaan rodi ilman turhia jaotteluja?
    Muutamaa vuotta ja useampaa ennen 1949 mallia tärvänneenä uskon värien, pyörien, asennon ym. olevan aikajaksottaisia muoti-ilmiöitä. Samoja autoja tehdään uedelleen eri tyyleillä. Roddaus on aina ollut parempaan pyrkimistä. Toisen "oikea" osa voi olla toisen "väärä". Menikö esimerkiksi Nissisen '32 pilalle uusilla muutoksilla? Mielestäni ei, joku toinen voi ja saa olla eri mieltä.
    Ns. oldies-tyylisiin autoihin ei välttämättä kuulu matta, sillä arvelen kundien aikojen alussa pyrkineen virtaviivaistamaan ja nykyaikaistamaan autojaan uudempien mallien osilla. Useimmat ovat pyrkineet myös tekemään autostaan hienon? Ei joka autossa aina tarvitse rajata jonkun tietyn vuoden osiin. Toinen pyrkii autenttiseen 40's -henkeen, toinen 50's, kolmas 60's jne. Minulle iskevät hyvin hippityyliset ja kiiltävät restorodit sekä isotehorodit korimateriaalista ja väristä riippumatta.
    Käykää joskus L.A.:ssa Petersenin ja Wally Parksin museoissa, niin huomaatte vanhojen ns. kulttirodien hienouden ja työn laadun. Ovat meinaan varmasti "period correct", koska ovat aidosti vanhoja, mutta silti valmiita, kiiltäviä ja siistejä.
     

Kerro tästä muillekin!