30 lukuisen HT muunnos

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Karva, 6.5.2003.

  1. Karva

    Karva Gearhead

    Tuli äkkiseltään mieleen jotta eipäs taida olla Suomen kilvissä ensimmäistäkään 30 - 50 lukulaista jossa olisi tehty 4 ovisesta 2d HT. ???

    Kuinkas onnistuu, ton ovi temppuilun nyt voi tehdä liki mille tahansa, ainahan niistä on 2d malli olemassa, mutta entä kuin on tarviiko rungollinen erilliset luvat tolle HT muunnokselle vai riittääkö jotta autoon tehdään tukikehikko katto rakenteille turvakaari tyyliin ..

    :-o :-o :-o
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Se mallisarjan sisäinen muutos, sepä se. Muuten luvat... :grin:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mallisarjan sisäiset muutokset ovat sallituja eivätkä vaikuta prosentteihin

    Mikäli kyseisestä autosta on saatavilla avomalli sen saa tehdä vastaavilla vahvistuksilla ilman turvakaarta

    Tämän muutoksen jälkeen autoon voidaan liittää kattorakenne kiinteästi koriin jolloin syntyy ns, HT malli vaikka sitä ei valmistajan puolesta ole saatavilla
     
  4. hagle

    hagle Gearhead

    Onhan noita muutettuja.Äkkiä tulee mieleen Kolden Pakara ja eräs sämpylä Merc. Ainakin yksi rodi on muutettu HT-malliksi, tosin lähtökohtana on tainnut olla 2-ovi malli.
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Onhan niitä tosiaan useita, rodeista tuli mieleen se koskivirran? vääntämä 34 fjoord
     
  6. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Mercury -51 on tehty 4 ovisesta 2 oviseksi HT:ksi ja seuraava omistaja leimasi sen ilman mitää lupia sun muita ihmettelyjä.Se rodi on myös leimattu.
     
  7. mercuryblues

    mercuryblues 1st gear

    Samoin mun 56 merkkuri 4d sedan on katsastettu avoksi ilman ongelmia turhista turvakaarista. Runko ja kori vastaa avomallista vahvistuksineen, pikkuisen vahvempana versiona.
     
  8. late

    late Gearhead

    Eikös hyvinkäällä oo se 50 chopattu buick tehty 4d tolpasta, korjatkaa jos olen väärässä.
     
  9. mercuryblues

    mercuryblues 1st gear

    Eikö se Koskivirran Paten 51 lervosetti ole myös muuntunut 4 d:stä 2d ht:ksi?

    Kaasisen Jone muutti 10 vuotta sitten yhden 51 - 53 Käkkylän 4 d sedanista 4 d ht:ksi. Se jäi vähän vaiheeseen ja myytiin projektina eteenpäin.
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Onhan noita tehty, siis näitä uudempia josta nyt jengi puhuu... mutta 30-lukuiset?

    Itsellänikin on noita 50's - 60's jokunen jotka on tehty 4d sedanista joko 2dht:ksi tai 2d avoksi. Ja käyttäen 4d:n ovia niitä jatkamalla yms.

    Mutta 30-lukuiset? Liekkö ainuttakaan, ei nyt ainakaan tule mieleeni.
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Totta Makke! Kertokaapa 30-luvun mallisarja jossa on HT...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2003-05-07 12:42 ]</font>
     
  12. makke

    makke 1st gear

    Niin... tuo mun Pikku Vihtori on laillisesti katsastettu chopattuna ja 2d ht:na. Auto alunperin 4d sedan ja ei niitä muita ole koskaan tehtykään. Ja vuosimalli on 1957.

    Mitään kattovahvistuksia ei ole. Koria olen tukenut helmoista ja tehnyt kolmiopalat nurkkiin yms yms.
    Tunkilla voi nostaa mistä kulmasta vaan, niin kori ei kierry ja ovet toimii.

    Sit vähän vastaava on tuo mun Wet Drean avo. Edelleenkin tehty 4d sedanista ja muina tuota koria ei olekkaan. Nyt siis 2d.
    Vahvistuksia taas lähes vastaavasti kuin Pikku Vihtorissa, mutta enemmän. Sitäkin voi tunkata mistä vaan ylös ja aina ovet pelaa yms. Mutta tämähän on liian uusi tämän otsikon alle ja ei toistaiseksi edes leimattu. Kelpaisi kyllä, sen olen tiedustellut. Katsastus on jäänyt tekemättä koska autoja niin monia ja ei rahat riitä kaikkiin veroihin ja vakuutuksiin yms. turhaan.

    Ja kolmantena on tuo Squeezer joka projektivaiheessa vielä. Taas lähtökohta 4d sedan ja nyt 2d ht. Choppaamatta vielä ja katsastamatta. No, sekin hiukan uusi, koska 60's auto.
    Saas nähdä kuinkas leiman saan... jos edes haen?

    Nämä britti GM tuotteet ovat siitä kinkkisiä rakennettavia, että kaikki ovat itsekantavia ja yhtä pikkumallia lukuunottamatta kaikki 4d sedaneita.

    Siinä ajassa kun duunaa yhden tuollaisen itsekantavan 4d sedanin 2d ht:ksi, niin tekis pari kolme 4d sedan jenkkiä 2dht:ksi käyttämällä 2d:n ovia ja tukirakenteet runkoonkin olis minimaalisia. Tässä pointti jota ei monikaan ymmärrä kun väheksyy noita euro-rakennelmia.

    Tuosta '51 mallista mun on tarkoitus rakentaa rodi. Auton vuosimalli on '51. mutta muutta käytännössä 30-luvun auto. Siis, malli tuli toisen maailmansodan jälkeen myyntiin ja oli siis vain hoiukan uudistettu 30's auto. Niin, ja siitä on tulossa mahdollisesti se ht, joko 4d tai 2d.
    Mutta, mutta vielä en ole varma koska pitää ensin skissata miltä näyttää.
     
  13. Karva

    Karva Gearhead

    Harrastus se vasta hauskaa onkin, joka jätkällä tai donalla on tietenkin rahaa ja aikaa sekä kymmeniä projekteja nurkissa ...


    Mutta entä ne 30 lukuiset HT versiot eipäs taida paljon olla, veikkaan jotta kun noista on noita avoja olemassa saa siitä tehdä avon ja sitten irroitettavan ja nätin katon, mutta kun menet ja teet kattorakenteen kiinteäksi avon pohjalta kuten joku jo ehdotti on tasan tarkkaan keskiverto katsastus hlö sekaisin, vaikka pariaatteessa sille ei tarvittis edes lupaa mallisarjan sisästen takia ...


    Onko kukaan tehny on nimittäin noloa ruveta vääntään jos sitä ei kilpiin saa, vaikka nyt äkkiseltän tuntuu jotta ei ongelmaa edes ole, onko joku tehnyt. ???
    :-o :-o :-o
     
  14. makke

    makke 1st gear

    No mä ainakin tunnustaudun noin noloksi tyypiksi. :oops:

    Menee jo "vähän" ohi otsikon aiheen, mutta...

    Kun inspis iskee ja visio on päässä, niin ei kun rakentamaan vaan. Mä siis ainakin toimin hyvin pitkälti fiilis pohjalta ja sit nikotellaan jos ei onnistukkaan leimaaminen.

    Toistaiseksi on ollut mahdollisuus ihan laillisesti noita rakennelmia joskus tuulettaakkin, mutta se siitä aiheesta tässä yhteydessä.

    Olen tehnyt ja teen noita autojani koska nautin suunnattomasti uuden luomisesta. Peltihommat on mulle vähän kuin maalaaminen taiteilijalle, kompromissit hiiteen.
    Mutta toki lähdetään aina siitä liikkeelle, että auton voisi mahdollisesti kilvittääkkin.

    Mutta, mutta... edelleenkin täällä armaassa kotimaassamme tulee turhia kuluja jos omistaa useamman auton. Se, että on paljon autoja ei aina tarkoita, että on fyrkkaa kuin roskaa. Kaikissa vehkeissä ei se hankintahinnan tarvitse aina olla mikään kummoinen ja siten kaluston määrä "luisuu käsistä". Lisäksi optimaaliset säilytys- ja työtilat entisestään paisuttavat määrää, siis mopo lähtee todella helposti käsistä ja niin mulle on käynyt ajat sitten.

    Kun noita vielä leimaamattomia olen tehnyt, niin olen ajatellut positiivisesti. Joko sitä, että tuo adressi vaikka saisi aikaan ajoneuvoveron pois. Se olisi jo paljon se.
    Toisekseen toivon, että jonain päivänä rakentelusäännökset helpottuu ja sit voi mennä esittelemään tuotoksiaan konttorille.
    Kolmanneksi tiedä vaikka joskus muuttais maahan jossa nuo autot olis laillisia. Ei kun ajamalla sinne ja kilpiin...

    Olen siis toivoton romantikko ja optimisti. Noloahan se on kuten Karva tuossa heitti, mutta onpahan mulla pokaa tunnustaa tuo älyttömyyteni.


    _________________
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2003-05-07 14:56 ]</font>
     
  15. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Koskivirta on tehnyt -34 fordin 2d ht.ksi,jonka seuraava omistaja on myös leimannut tietääkseni.Sitä paitsi joitain autoja itsekkin tehneenä sanoisin että tehdään ne vehkeet asiallisesti kuntoon ja ihmetellään niitä kilpiä sit konttorilla.Itse en ole joutunut koskaan ratkaisemattomiin ongelmiin toimiessani näin.
     
  16. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

     
  17. makke

    makke 1st gear

    Sorry se, että sanoin nuo osin typerät sanat. En tarkoita että vähättelisin jenkkiautoja ja niiden tekijöitä; päinvastoin.
    Moni vaan ei huomaa noiden eurojen kummallisuuksia.

    Ja totta, ei noihin vanhempiin jenkkeihin juuri ovia Suomesta löydy, mut runko niis sit kuiteskin yleensä on.
     

Kerro tästä muillekin!