Astron ABS-koodit/Ongelma ratkaistu!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja autoilija, 27.7.2006.

  1. autoilija

    autoilija Gearhead

    Miten ja mistä saa luettua ABS-koodit 90-malliseen astroon vai tarvitaanko ihan omat laitteensa tuohon?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  3. WTF

    WTF Gearhead

  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tsekkasin koodit siitä normaalipistokkeesta muttei tullut mitään.Laitoin JAMANT.lle yksityisviestiä.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja vastasin!!
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kun koodin luku ei nyt ihan heti onnistu näköjään missään ja leimaa pitäisi saada autoon aattelin jos sen saisi elvytettyä.Huomattua että takajarruputki on vaihdettu ja luultavasti valot on jääneet palamaan siitä lukien,eli mittaristossa palaa ABS-ja BRAKE varoitusvalot sinnikkäästi.Jarrut on avattu pyörä kerrallaan ja mitään vikaa ei ole huomattu missään ja jarrut toimii ihan ok.Olisiko mahdollista että kun putki on katkennut niin jarrupaineventtiili olisi jäänyt johonkin tiettyyn asentoon ja se sytyttänyt brake-valon,sen palaessa myös ABS-valo herjaa että systeemissä on jokin vakava häiriö?Valot syttyy heti virrat päälle laitettaessa ja pysyvät päällä kokoajan,lueskelin jostain että kun valot ja varsinkin kun kummatkin palaa niin systeemissä on vakava häiriö,siis itse jarrujärjestelmässä,muunlaiset vilkkumiset kertoisi muunlaista vikaa.Onko tietoa mitä sille paineventtiililille pitää tehdä ja missä se sijaitsee että voi olettaa että vikaa ei ole siellä?
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Paikallistin venttiilin heti pääsylinterin vierestä.Se piuha mikä siihen menee mahtaa olla maadoittuva kun tulee häiriö,ja kun repäsee irti pitäis pelittää?Ei ollut mitään vaikutusta maassa tai ei...Mitä muuta vois kokeilla?
     
  8. 280471

    280471 1st gear

    eikö täällä joku kirjoittanut,et sen palikan sisällä ,mihin se johto menee on neula joka pitää keskittää ? ja samalla painaa jarrua.oliko vielä niin et kuskin puolen päästä sitä palikkkaa,työnnetään neulaa sisään päin ? kato täältä haulla,ei oo kauaa kun oli ohjeet em.hommaan!
     
  9. autoilija

    autoilija Gearhead

    Huomasin ohjeen mutta ajattelin et helpommalla pääseen kun huijaan sitä ja irrotan johdon,tai toistepäin maadoitan sen?
     
  10. autoilija

    autoilija Gearhead

    taas on viisastuttu,koodit on luettu ihan kotioloissa.Koodit 6 ja 2.Koodi 6 ei pidä varoitusvaloja kokoajan palamassa,koodi 2 on ecu-ongelma tai joku venttiilin piiri???Siinä toosassa on tosiaan myös reset-katkaisija jossain josta joku mainitsikin aikaisemmissa topiceissa.Sen pitäisi olla #brake control valve# laitteessa,mikä se on ja missä?#brake combination valve# eli se paineventtiili pitäisi keskittyä ihan itsestään kun paineet on kohdallaan??Eli ei tarvitse painella mitään.Näin minä sen ainakin käsitän.Kiinnostaa eritoten tuo reset-nappula,itseasiassa se ei luultavimmin ole nappula vaan joku neula jossain joka painamalla resetoidaan?En ainakaan usko että mitään vikaa on loppujen lopuksi vaan tiedon puutetta enemmänkin..Mielenkiintoinen vekotin koko ABS-laite loppujen lopuksi,tutkin sitä sen vertaa että on ihan ruuveilla kasattu että jos se tarvii irroittaa niin on kaiketi purettavissakin,ihminen tuonkin on tehnyt..
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    lisää opiskeltua.Punainen valo on hydrauliongelmaa ja keltainen valo sähkövikaa,noin kiteytettynä.hydraulivika sytyttää myös keltaisen valon.Luin laitteen ilmauksesta jotain että tarvitaan joku erikoistyökalu pitämään jotain venttileitä auki.Kaikki koskee nyt Kelsey-Hayes sydeemiä mikä on useimmiten astroissa.vikakoodit luetaan yhdistämällä aldl-liittimestä nastat a ja h.Vikakoodit tyhjennetään virta päällä nastat toisiinsa kahdeksi sekunniksi,irti kahdeksi ja taas kiinni kahdeksi sekunniksi.Jos autostasi palaa ecu-näillä ohjeilla en ota vastuuta itselleni..
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ongelma on ratkaistu!!Ongelma hävisi ja valot sammuivat muistin nollauksen jälkeen.Jos joku painii tämän saman sydeemin kanssa niin sen tarkistamiseen ei tarvita scanneria tai muutakaan ihmelaitetta,koko systeemi on rakennettu niin että sen voi jokainen kotioloissa tarkistaa ja ABS.än ecun muistinkin näköjään nollata.Muisti ei nollaannu akunkenkien irroituksella.
     
  13. lake ender

    lake ender Gearhead

    Mistä se reset nappula löytyy? Vai oliko se just tuo vikamuistin tyhjennys?
    Itsellä palaa kanssa satunnaisesti brake valo ja jatkuvasti abs valo. Vikaa ei tunnu ainakaan missään olevan.
     
  14. Jasse

    Jasse 1st gear

    juu kerroppas kuinka tuon abs:n saa nollattua?
     
  15. autoilija

    autoilija Gearhead

    Virta päälle,nastat a ja h siitä aldl-liittimestä yhteen kahdeksi sekunniksi-irti kahdeksi sekunniksi ja taas yhteen kahdeksi sekunniksi ja irti.Paperiklemmari käy tuohon.Jos homma onnistui ne varoitusvalot pimenee hetkeksi ja abs-valo vilahtaa sen jälkeen kerran ja valot jää pois,tai ainakin mun autossa jäi.Se on ajasta aika tarkka eli vaatii suhtnopeita refleksejä.Aldl-liitin on se diagnostiikkaliitin kuljettajan jalkatilassa joka on kuin tyrkyllä siinä.Nää ohjeet koskee vain ja ainoastaan sitä kelsey-hayes abs.ää.Valmistajan nimi lukee konehuoneessa siinä abs-lootan päällä tms.
     
  16. autoilija

    autoilija Gearhead

    Sitä reset nappulaa en ikinä löytänyt mistään..tosin abs-boxin alapäässä on jotain nastoja 2kpl.joita painelin,ne liikahti kummatkin millin tai kaksi ja palautui samaan asentoonsa.Sen jarrupaineventtiilin siellä tehostajan kupeessa tsekkaa helpolla yleimittarilla.Piuha irti ja tarkistus makaako venttiilin nasta maassa,siis jos yhteys maahan siitä ecu-sytyttää häiriövalot.Putkirikon tms. sattuessa kyseinen venttiili maadoittuu kun paineet häviää systeemistä,sen pitäisi palautua itsestään normaaliasentoonsa kun paineet on saatu takas.Vikakoodi taasen jää ecun muistiin ja olin lukevinani jostain että tiettyjä vikoja ecu ei ymmärrä korjatuksi itse vaan vaatii sen resetoinnin/muistin tyhjennyksen.Omituista oli että sain vikakoodeja jotka liittyivät kaikki tavalla tai toisella ecuun ja sen toimintahäiriöön...ja mitä kauemmin lueskeli koodeja sitä enemmän se alkoi niiitä syytämään.Hetken olin jo siinä uskossa että se on rikki sitten..Muistin tyhjennyksen tietää tapahtuneen juuri sillä viimeisellä vilkahduksella,ecu kertoo että muisti on tyhjennetty.
     
  17. rakma

    rakma 1st gear

    astro abs

    Autoilija Kiitos neuvosta. nyt abs ja brake valot sammu kun tein niikun neuvoit. viikkojen piina loppu ja oli kiva ajella,kun mittaristossa ei ollu turhia valoja ja abs toimi.
     
  18. M1@

    M1@ 1st gear

    :lol: kiitokset vaan neuvoista, näillä ohjeilla saatiin harmaita hiuksia tuottanut brake- ja abs valo sammumaan. Rupesi herjaamaan kun vaihdettiin jarruputki... (lue: isäntä vaihtoi ja mä vaan olin hengessä mukana :pinup: :D )
     
  19. autoilija

    autoilija Gearhead

    Olkaa hyvät.On muuten sellainen vika ettei suomessa ole korjaajia sille ja testereitäkin vain kovan rahan takana.Mitään ei kuulemma kotioloissa pysty tekemään...ja erikoiskorjaamossakaan ei anneta juurikaan toivoa,saatika takuuta..korjaus maksoi aikoinaan monta tuntia tutkimustyötä ja paperiklemmarin.Ajelin autolla ilman mitään ongelmia aikani,häiriövalot syttyivät aina silloin tällöin,harjoiteltuna vian korjaamiseen meni alle 30 sekuntia,vika poistui lopullisesti kun etujarrulevyjen vaihdon yhteydessä huomattiin kiven palanen joka oli pyörinyt ties kuinka monta vuotta jarrulevyn sisällä...aina se muuten herjasi tietokoneen vikaa tai kaikkia mahdollisia vikoja.Aina häiriövalot kuitattua sammuivat ja abs-jarrut toimivat moitteetta,aina häiriön tapahduttua oli muka tietokone-ongelma johon kehoitan siis suhtautumaan varauksellisesti.
     
  20. Markolainen

    Markolainen 1st gear

    kiitos hyvistä neuvoista sain ABS.it itsekkin vihdoin pelaamaan jarruputki rempan jälkeen
     

Kerro tästä muillekin!