TH-700 r4 (siritys)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja matti163, 18.10.2006.

  1. matti163

    matti163 Gearhead

    Elikkä laatikko toimii helvetin hyvin, ei luista, vaihtaa hyvin ym. mutta kun pakin laittaa päälle niin kuuluu siritys, missä vika? öljyt pitäs vaihtaa (ei enää punaset muttei haise palaneelle)
     
  2. Mothertrucker

    Mothertrucker 3rd gear

    Mullon ihan samat oireet. kaks vuotta jo toiminut.
     
  3. HRTP

    HRTP Gearhead

    vaihda äkkiä öljyt ja suodatin laatikkoon, mulla oli samanlaiset oireet ja nyt ne oireet loppui sitten eilen yöllä kerta rysäyksellä...vaihdelaatikko paskana,hävis kaikki vedot,joten ei kannata ajaa yhtään enää kun siritys alkaa kuulumaan...

    ostetaan TH 700 laatikko jos jollain sattuu olemaan toimivaa ja kohtuu hintaista ylimääräisenä nurkissa
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Munkin on sirissyt jo useemman vuoden. Paha sanoa onko just samanlainen sirina.
     
  5. Karva

    Karva Gearhead

    Ylitäyttö, vettä, jäähdytyskierto tukossa, ikivanha suodatin eli tukossa, keskipakosäädin täynnä roskaa ....

    Nuo nyt voi ja täytyys oikeastaan tehdä joka huollossa, ne saa ilman irrootusta .... :lol:

    95% Lootista rikotaan väärällä tai puutteellisella huollolla, tai se kokonaan jättämisellä, eikö ???
     
  6. HRTP

    HRTP Gearhead

    karvan vika diagnoosissa on perää miten nuo laatikot saa hajalle, työkaveri sitä munkin auton laatikkoa ihmetteli että miten hel..tti kuorma-auton laatikko saadaan paskaksi.
    No järkevänä pystyi sanomaan takaisin että mistäpä minä sitä tietäisin kun en ole ollut auton omistaja vasta kun puoli vuotta :lol:

    Seuraavan kerran kun ostan jotain automaattilaatikkollista autoa niin jätän semmoiset ostamatta jossei löydy kuitteja tehdyistä rempoista laatikon puolelle
     
  7. mätkä

    mätkä Gearhead

    Turbiini melko varmasti menossa rikki. Ne hajoo hitaasti. Mun auto siristi alusta asti kun ostin eli varmaan jo hetken ennenkin sitä, itse ajettu 70tkm ja sitten kerran rupes pakilla rohisemaan ja loota täyteen turpaanin lastua!
     
  8. Karva

    Karva Gearhead

    No... Laatikon korjaajat on sitten erikseen, mutta yleensä kun on noita himmelitä tullut hankittua, siis näitä halpa americanoja, pakut, farmit jne, niiden huolto on yleensä niin ja näin tai sitten ei mitenkään, lootiin ei ole vaihdettu suodatinta saati öljyä ...

    Eikös eka toimen pide ole aina vanhaa tai käytettyä ostaessa heti ensin kattoa huolto, ja jos siihen ei ole luottamista, kaikki liemet uusiksi koko autoon, tulpat, putsarit ja hihnat, sittempähän on takuulla huollettu, toinen vanha kikka on se pesu ajo, lootalle ja koneelle uudet suodattimet, liemet jne, koko hoito parin viikon tai päivän välein muutamaan kertaan jotta järjestelmä puhdistuu, sillä konstilla on moni tuomion saanut lootkin saatu pelittään, no jos ei kuin uusi, niin joka tapauksessa hyvin, tai ainakin siksi aikaa kun on saatu korjattu tilalle.

    Autot pitää pitää huollettuna ... eikö ???

    Meneekö turbiini muuten rikki jos sitä käytetään väärin, kun on kahta ilmaa ja koko ajan väittelyä siitä kannattaako 700 lootalla ajaa pikku-d:llä kaupungissa vai ei, kuka nyt selittääs koko homman niin kuin se jossain tehtaan plakaatissa seisoo !!! :oops: :lol:
     
  9. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Ja kuitithan eivät voi olla mistään muusta kuin ostattelemasi auton remonteista :rotfl: Itse jätän nämä myyntipuheet "kaikista remonteista/osista löytyy kuitit" ihan omaan arvoonsa.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead


    No noh, kylla munkin siriseva laatikko on huollettu aina ajallaan ja jaahdytinkin on uusi, tosin keskipakosaadinta en ole koskaan avannut kun en ole sellaista tajunnut ajatellakaan. Veikkaan etta jos se olis hajoamaisillaan, se olisi hajonnut viime kesana kun tuli vedettya "vahan" isoa kuormaa melkosiin ylamakiin ja aikas kuumalla kelilla. Lampoa se tais hieman ottaa kun oljyt alkoi tuoksahtamaan. Noh, huolto ja kaikki ok.
    Pikku-D:n kaytto-ohje muuten loytyy ihan omistajan kasikirjasta tai tehtaan korjausoppaasta, missa sanotaan etta "D-Drive position (pikku-D) is used for city traffic, hilly terrain, and trailer towing", piste. Eli silloin kun se muuten alkaa vatkaamaan D:n ja OD:n valilla.
    Toivotaan ettei se huomenna levahda kun tuli tassa retosteltua.
     
  11. Mothertrucker

    Mothertrucker 3rd gear

    Onks turbaanit laukeillu?
    Vielä sirisee, eikä o muuttunu mikskään? Ei passaa kehua, huomenna kajahtaa varmaan.
     
  12. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Mulla oma alkoi tärisyttämään, kun pisti vapaalle... :eek: mitäs taikaa se tietää...?
     
  13. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Nopeahko ja helppo kohde tarkastaa on turbiinin kiinnityspultit joilla se tulee vetolevyyn kiinni.. Meinaan tuossa tärräys ongelmassa. Saattaa myös aiheuttaa muita epämääräisiä ääniä... :wink:
     
  14. sedandeville

    sedandeville 1st gear

    öljypumpun ylipaine venttiilikin voi aiheuttaa sirinää, ainakin shift-kitin asennus ohjeessa oli mainintaa moisesta ja korjaus ohje äänenpoistamiseen.
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Siitä miten se "seisoo" ohjekirjassa tai miten se turbiinin rikkoisi en selitä, mutta syy ISO D/pikku d ajamisiin on se, että:

    -Ajettaessa sifterin ollessa 1,2,3 (=pikku d) asennoissa on spragin (vapaakytkin) tukena kytkin pakka. Tämä siis kaikilla vaihteilla 1-3.

    -Ajettaessa sifterin ollessa OD (se ISO D) ei spragia tueta pakalla millään vaihteella, vaan kaikki voima on spragin varassa.

    Mielestäni kaupunkiajo ei ole erityisesti sen tuhoisampaa turbiinille kuin muukaan VASTAAVAN kuormituksen aiheuttava ajo. Sifterin asento ei sitten vaikuta kuormitukseen kuin tuon spragin osalta.

    Syy miksi pakkaa ei suljeta sifterin ollessa 4:lla (tai ODlla) on se, että vaihteiston vaihtaessa 3->4 pitää spragin alkaa toimimaan siihen vapaaseen suuntaan. Toisaalta hienommalla venttiilikoneistollahan toi olis ollut mahdollista toteuttaa.

    Näin olen asian oppinut.
     
  16. willalande

    willalande 2nd gear

    turbiini vika oli täällä kun alkoi vaihdepäällä kuulua sirkutus.vähän kun anto kaasua ja paino jarrua ääni koveni. myös tärinää ajettaessa 80-90kmh.
    vaivat katosi kun vaihtoi uuden turbiinin. ajettu siihen mennessä 420000.
    ja kaikesta päätellen oli alkuperäinen osa,ja lootaa ei ole avattu vieläkään.
     

Kerro tästä muillekin!