Fordin vanhasta (35-40 tai jotain) perästä ja sen käytöstä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja jorke, 9.11.2006.

  1. jorke

    jorke Gearhead

    Mites tuollainen vanha 35-40 vuosimallin, tai jotain sinnepäin, Fordin orkkis perä?

    Jos meinaa ajaa laitteella suunnilleen jokapäiväisessä ajossa tässä kylillä kesäisin tai vähän pitempiäkin reissuja sillon tällön, niin onko sellasta järkeä laittaa? Kiinnostais toisaalta laittaa eteen ne isolla jaolla olevat rummut ja taakse se orkkis perä leveillä takavanteilla, sillä samalla jaolla. Ois silleen hyvän näkönen. Taakse leveet semmoset peltivanteet.

    Mikäs sen välitys olikaan suunnilleen? Tai mitä on saatavissa?
    Pitääkö hirveetä mekkalaa ajossa?
    Kestääkö yhtään SBC:n ja 350:n laatikon kanssa? Kattelin vaan esim. noita kiiloja joilla vetoakseleista siirtyy voima jarrurumpuihin...

    Millasia mielipiteitä, kun teillä kuitenkin kokemusta.

    Tai sit alan lyödä Volvon rojuja kiinne, perä, etunavat, levyjarrut joka nurkkaan ym. joita alkaa myös olla nurkissa tarvittavat osat. On myös noi Fordin osat... Ainakin jonkun kuntoset :eek:
     
  2. dirty

    dirty 1st gear

    Kyllä se hopan perä käyttöä kestää eikä pidä sen kummempaa meteliä kuin nykyperätkään jos on kunnossa. Suurin ongelma lienee löytää sellainen mikä on vielä kunnossa. Laakeripinnat akseliputkissa tuppaavat syöpymään, sakkelikiinnikkeet kulumaan/syöpymään. Välitykset ovat useimmiten 4,11 mutta 3,78 ja 3,54 löytyy Onpa tiheämpiäkin olleet yleensä 60 heppaisten perässä. Kolmosella alkavat antavat ihan hyvän matkakyydin. 350 + th350 riittää kyllä rikkomaan perän mutta se on kyllä ihan kaasujalasta kiinni. Kestihän sellainen erään Hemikuupankin jatkona ennenkuin vanha kisakuski liikaa intoutui sudittelemaan....Uusia laakereita, kiiloja, tiivisteitä, välityksiä (3,54) yms saa helposti. Tosin jos käytät kyseistä tekniikkaa joudut muuttamaan avokardaanille mutta siihenkin löytyy satseja ja olipa tuossa cubic inchin ilmoituksessa sellainen mukana osana läjää....
     
  3. jorke

    jorke Gearhead

    Kiitti tiedoista taas kerran.

    Toi antaa uutta valoa ideoille. Pitääpi katella saisko noista etujarrurummuista kalua. Siis sorvais lastun pois jarrupinnoista ym. Olihan tuolla kyl myynnissäkin samanlaiset jarrut. Kunhan nyt pääsee oikein rakentelun makuun ja hommiin.

    Nyt jos laittaa orkkis perän niin harmittaa kun tuli myytyä toi yks -35 perä pois :eek: . Aattelin silloin etten kuitenkaan tule koskaan sellasta laittamaan. Ois saattanut olla jossain vaiheessa käyttöä jos päätyy tohon ratkasuun. No tää on tätä.
     
  4. jorke

    jorke Gearhead

    Millainen osa tuo on toteutukseltaan? Tuossa mietiskelin, et miten se on toteutettu mut ei oikein auennut mulle.
     
  5. dirty

    dirty 1st gear

  6. jorke

    jorke Gearhead

    Ahaa, eli se on kiinne ainoastaan samalla lailla kun alkuperänenkin. Siis tuolla tapilla. Ajattelin tota mut tuntuu vähän hepposelta ratkasulta. Mut kai se pelaa.

    Alkuperäisestä putkikardaanin osistahan saa tehtyä ehkä tuommoisen vastaavan. Pitääpi suunnitella
     

Kerro tästä muillekin!