rodiin etujousitusta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja tzei, 3.12.2006.

  1. tzei

    tzei Gearhead

    Jos ei halua tilata ameriikasta hienoa valmista mustang II tai vastaavaa erillisjousitettua sydeemiä, vaan haluaa askarrella ja säästää rahojaan, niin laittakaas mahdollista vinkkiä, mistä helposti ja halvalla löydettävästä euro tai japsi autosta löytyisi asiaan käypä ripustus? Jostain volvon 140/160 sarjasta olen kuullut, tietäneekö kukaan? Vinkkejä otetaan vastaan.

    niin, unohtu vielä laittaa, että -39 foortiin tätä suunnittelen, ehkä...
     
  2. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Myös Opel Commodoren akselistoa ovat käyttäneet parisssa fat fender fordissa. Tzei katso tallin toisesta kulmasta akseliston mallia.
     
  3. tzei

    tzei Gearhead

    Pitääpä kohta vilkaista... siinä kyllä taitaa olla simpukka ohjaus, sais olla hammastanko jo valmiina.
     
  4. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No volvossa tuli hammastanko vasta 200-sarjaan, mut siinä onkin sit jo McPhersson-tuenta. Ts. päällekkäisin tukivarsin olevat 140-/160-sarjalaiset ovat simpukkaohjauksella.

    eipä taida noita kolmiotukivarsituentoja - joissa on hammastanko vakiona - olla kuin Saabissa ja Wartburgissa, mut niiden liittäminen -39 Fordiin onkin sit jo :eek:
     
  5. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Granadassa on hammastanko ja kolmiotukivarsi etupää, mutta sen ulkonäkö on vähän kömpelö...
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

  7. Karva

    Karva Gearhead

    Fireball, teki sen ihan itte, mikä on pitänny tehdä täälläkin jo jonkin aikaa, Kossu´s kustom Elimäki on noita Volvo perustaisia sitten viljellyt vuosien aikana enemmänkin.

    Niin notta miksi ihmeessä mustangia, kun noita hyviä volvon palikoita on saatavilla joka kylällä ... :lol:

    Omakohtainen versio, ohessa kuvissa ja työn alla :

    http://rides.webshots.com/album/3999489 ... x?start=12

    Sieltä kuvia ja sivuja eteen ja taakse, tiedetään ei ole kauhian hyviä nuo kuvat mutta oli noita ekoja digi kameroita, myöhemmät on parempia, mutta se iden kuitenkin selvinnee, kait ???

    Eli siinä se volvo 140 / 160 sarjan eturipustus on sovitettu moparin aisojen väliin johon on tehty ko, etuselle sovitus ja volvon tapainen kiinnitys. Helpompa tapa olis ollut leikata koko etu palkisto ja sovittaa volvon apurunko. Tässä on nyt levitetty palkkia ja tehty näin, seuraava edistys askel on muuttaa se Fireball kuvien mukaisesti, ehkä joskus.

    Ko, ohjauksessa on viel volvon oma simpukka, joka vaihtuu kuitenkin ford mondeo :n tehostettuun hammastankoon, tehostus ja nyky-ohjaus se on se päivän mantra ....
     
  8. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Eräässä commandore akselistossa muistelisin käytetyn volkkari kolopallon tehostettua tankoa, näyttäs tuo tiellä kestäneen.
     
  9. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    ei asconasta kävis?siinä hammastanko vakiona.
     
  10. tzei

    tzei Gearhead

    Kiitos hyvistä vinkeistä, pitänee katsella tuota asconaakin sillä silmällä? Hyviä oivalluksia saa laittaa edelleen tulemaan.
     

Kerro tästä muillekin!