TH200 sähköinen ylivaihde?!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Camino'79, 12.12.2006.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    elikkäs kyseessä olisi normi farkun TH 200 loota jossa on siis ne sähköpiuhat siellä kuskinpuolella... nehän on vissiin sen sähköisen ylivaihteen? vai? eli miten toimii? jos tulee sähkö niin onko päällä vai ei ja jos jättää laittamatta kiinni niin kuinka käy? kun vaihdetaan tuossa isäukon kanssa moottori ja loota toiseen autoon ja siellä on ne kolme piuhaa ja ainakaan tähän mennessä ei ole löydetty vastaavia piuhoja toisesta autosta...(jossa ollut siis TH 350) joten mihin vedetään uudet piuhat vai uskaltaako jättää kokonaan pois? ja muita vinkkejä kyseiseen asiaan kuunnellaan myöskin.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Se TH200 tai TH200 -4R (siis se varsinainen loikariloota) ei ole varustettu "sähköisellä loikkarilla".. Ne johdot sekä TH200C.ssä ja TH200-4R:ssä ovat lukkoturbiinin sähköisen ohjauksen.

    Autossa pitää olla lukkoturbiinin ohjausyksikkö, ECM-tietokone /tietsikkaharnessa versioissa) tai sitten ihan teese itse piiri päällekytkemis nappeineen ja vapautuksineen jarruvalokytkimeltä.. Täälläkin oli linkki tee se itse kytkentäkaavioon..

    Loota toimii ihan luten perinteinenkin loota perinteisellä turbiinilla, jos lukkoturbiinen solenoidia ohjaavia johtoja ei kytketä.
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos siinä liittimessä on kolme liitinnastaa niin se on TH200 4R. Turbiinilukon voi kytkeä ilman tietsikkaa seuraavasti:

    Oikosulje kaksi reunimmaista (kauimmaista) liitintä johdolla (siis kolmiossa olevista liittinnastoista). Kytke keskimmäiseen nastaan 12V siten että se katkeaa:
    -jarrutettaessa (tietsikkamallin jarrukytkimessä on katkaisija)
    -painettaessa kaasua reilusti (Kick Down)
    -tyhjäkäynnissä (moottorijarrutus).

    Tällä tavalla systeemi on kytketty dieselissä, toimii yleensä STW-laatikoilla tällä johdotuksella. Joissain laatikoissa saattaa olla erilainen laatikon sisäinen kytkentä ja se ei toimi ehkä tällä kytkennällä, mutta itse en oli niitä nähnyt.

    Kun lukkoturbiini toimii, kuumenee laatikko vähemmän ja tekee vielä yhden "ylivaihteen lisää". Oikein hyvä asia.
     
  4. Piru

    Piru 1st gear

  5. chevrod

    chevrod 1st gear

    Mites toi nelosen painekytkin mulle vaihdettiin jos en väärin muista niin seiskasatasen kytkin kun loota laitettiin ilman tietsikkaa?
     
  6. Piru

    Piru 1st gear

    Joutuu varmaan vaihtaan,muutin bensan laatikon kytkennät dieseliin toimivaksi ja joudun vaihtaan painekytkimen.Toimi aluksi niin että kolmosen kytkeytyessä heti lukko päälle ja kun nelonen kytkeytyi niin se lähti pois päältä.
     
  7. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Mikähän on kun ton oman th200r4 lootan kytkin loppukesäksi juuri noin että kauimmaiset hyppyjohdolla yhteen ja keskimmäiseen virta katkaisijalta. Ei heitä loikkaria, eikä lukkoturbiini pelaa..?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi kytkentä ei toimi jos on alunperin tietsikka lukkoa ohjannu. Nelosen painekytkin on kiinni normaalisti ja aukeaa kun nelonen menee päälle eli maadotus poistuu nelosella mutta kakkosella ja kolosella lukon pitäis olla päällä. Loikkariin sähkö ei vaikuta mitenkään.
     
  9. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Ok. Eli kuinka helpoiten kytken lukkoturbiinin pelaamaan tuommoseen lootaan?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Viisnapasel releel.
     
  11. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    No mitenkähän sen kytkisin???
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No kun se plootan 4th anturi antaa jännän läpi muuten mutta ei silloin kun tarvii niin siitä on heleppo tehdä kytkentä.
    [​IMG]
     
  13. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Äh, no eipä oikeen nyt kuitenkaan aukea. Mitkä releen navat kytken mihinkin nastaan laatikolle, ja minkä maihin ja mihin virta..?
    Tosiaan pitäs tuolla rodilla keritä vielä ajamaan tänäsuvena, laatikko vaan laitettu paikalleen ilman sähköjä, eikä oikeen pitempää siivua niin mukava työntää noin...
     

Kerro tästä muillekin!