V8 pickup ilman 80-lätkää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kampi8, 17.8.2004.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kyllähän se on edelleen päivänselvää ettei tälläsillä vehkeillä sais ajaa yli 80, saati 100 :rotfl:

    Hengenvaarallista on ihan oikeasti se jos tonne Interstatelle menee körötteleen 80 kmh, rekat tulee päälle niskaan 120-130 kmh lasissa. Taitaa olla miniminopeuksiakin jenkeissä jossain minkä alle tuo menee.

    Onneksi suomessa tiedetään tämäkin asia paremmin.
     
  2. RedFormula

    RedFormula 1st gear

    Minulla oli Fleetside -89 lyhytlavainen, 350tbi+th700. Paino rek.otteessa 1790 kg. Ei lätkää. ihan perusmalli: sohva, veivi-ikkunat, ei ilmastointia...Ohjaustehostin oli ainut "herkku" :wink:
     
  3. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Asia tympii sinänsä kun olin siinä luulossa että ainoastaan kutoskoneiset lyhytlavaset takatuupparit on satasen autoja. Ja justihin sen takia sellasen ostin työmatka-autoksi. Ja nyt vasta huomasin että se onkin kaheksankympin vehjes. Perkeles kun olis tienny hakia niin olis ehkä löytäny kasilla satasen auton, ilmastoinnista en kyllä luovu.

    Muistan kun aikoinaan yks ukko vaihto kasin kutoseen ihan sillä että sai satasen auton. Sillon katastusmiehet vielä uskalsi katastaa.
     
  4. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Kyllä itteäkin kiinostais tiputtaa ton -91 Sportsiden (5,7) paino alle 1800kg että sais sen lätkän pois ja ajaa satasta. Pistäkää tänne jos jossain sellainen jossain onnistuu. :D
     
  5. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    en tiedä mikä homma oli, mutta mun entisessä fleetsidessä oli omamassa otteessa tasan 1800kg ja mitään lätkää ei perässä ollu eikä siitä leimalla itketty. 5.7tbi ja takaveto + kaikki mahdolliset lisävarusteet paitsi lukkoperä, keskikonsoli ja sumuvalot + lisäksi mark industriessin ulkonäkö-paketti. varmasti painaisi vaakalla yli 1800.....

    kuvakin löyty tampere ruisingista http://umeet.kuvat.fi/kuvat/Autot+-+Car ... C_1212.jpg
     
  6. Maria

    Maria 1st gear


    btw, tuli mieleen että ei mullakaan oo ikinä ollut 80 lätkää missään lava-autossa, ei edes katsastuksessa ja kukaan ei oo sanonut mitään.
    Mutta ei niitten kans tullut edes ajeltua kuin moottoriteiden nopeuksia, että kai sitä ylitystä sitten tuli enemmän kuin laki sallii.

    Ja leppäjeepin takaa "hävis" tarra laivamatkalla Ruotsiin... :eek:
     
  7. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  8. hapi

    hapi Gearhead

    Onko joku lähiaikoina onnistunut korjauttamaan tuon omapainon alle 1800kg autoa keventämällä ? Katsuri ei uskaltanut sitä muuttaa, vaikka se on otteessa ihan mettässä. Auto on pitkälavanen -88 Chevy 4,3:lla. Otteessa omapaino 1950kg, punnittu 1988 maahantuojan toimesta iso lavakate päällä. Eilen käytin itse autoa vaakassa. Paino 1900kg tankki täynnä (130 ltr) + vetokoukku ja lavapressu, joten ei pitäis olla mahdoton päästä alle 1800kg ?
     
  9. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Jos alkaa painoja muuttelemaan kannattaa varmistua enne muutosta että alennetun veron ehdot vielä täyttyy muutoksen jälkeen niin ei sitten tarvii niitä veroja maksella.
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Onko siinä kuskin paino jo mukana? Omapainohan punnitaan tankki täynnä kuskin kanssa, siis viimeiset 15v? on punnittu näin.
     
  11. hapi

    hapi Gearhead

    Ei ole kuskinpainoa. Ennen vuotta 1995 tyyppikatsastettujen omapaino punnitaan ilman kuskia. Perustuu EU direktiiviin, sanoi katsastaja. Myös tankin täyttöasteelle on jokin määrä, ei kuitenkaan tarvi olla ihan täynnä.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei itsellä kanssa mitään tarraa ole ton -87 C20 perseessä. Haalistunut jälki on puskurissa, mutta ei noi mitään sanonu katsastuksessa.
     
  13. Camembert

    Camembert 1st gear

    Mistä te noin painavia pikkiksiä olette löytäneet? Minulla on pitkälavainen '87 GMC Sierra jonka omapaino on 1640 kg. Alunperin 4,3 kutosella, nykyään 350 kasilla. Muutoskatsastuksessa ei painoa muutettu, muttei se varmaan yli 1800:n kilon olisi mennyt.
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Lasketaanko Ranchero pikapiksi.... otteen mukaan omamassa 1870 kilua. (-79)

    Jaa mutta tässä olikin puheena 80 lätkättömät, se on kyllä voortin puskurissa.
     
  15. Camembert

    Camembert 1st gear

  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Katsastimme -90 luvun alkuaikoina lyhytlavaisen v 8 pikkiksen ilman lätkää, vaihtoon meni varapyörä, pissapojan säiliö, jotan pikkuhilppeitä, eli pienestä oli kiinni, mutta onnistui.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Ilmeisesti noin, koska kundilla on Metro-Auton tuoma 88- lyhyt lavainen Fleetside, missä ei ole kasikympin lätkää...
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    :odbiggrin::odbiggrin::odbiggrin:

    Muistuu mieleen, kun ekalla reissulla rantatie muuttui isoksi väyläksi ennen San Franciscoa.

    Oikeesti pelottavan näköistä, kun pikkuauton ratissa vilkaiset taustapeiliin ja metrin päässä takapuskurista häämöttää Kenworthin helvetin iso maski!!!
     
  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mulla oli juuri tuollainen Metroauton tuoma -88 vuosimallin lyhyt fleetside ilman 80 lätkää joskus vuonna 1995.
    Köyhänmiehen silverrado tbi kutoskoneella.
     

Kerro tästä muillekin!