uusittu oodee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja Jokeri, 24.2.2016.

  1. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Vanhan rompetorin ilmoituksia voi vielä lukea ja kommetoida, mutta uudet ilmoitukset pitäisi laittaa Rompetorin sijaan V8 Marketiin, jonne pääsee jättämään ilmoituksia yläreunan pudotusvalikosta tai V8 Market osion etusivun linkistä.
     
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Pois nuo tykkäykset. [/QUOTE]
    tykkään siitä että pyydät poistamaan tykkäykset
    :rolleyes::)

    :)
     
    xarper ja Vuokralainen tykkäävät tästä.
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    joo ja kirjoittajan nimen tuohon avatarin yläpuolelle niin olis kyllä mahtavan ihku.
    varsinki tuo päivämäärä ku jos on joku kilometrin pitkä viesti niin näkis heti että luinko mä nämä joskus vuosi takaperin vai ei
     
  4. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    Huomasin "tee ohitus" näppäimen,ei oo sattunu ennen silmään.Sillä voi poistaa halutun nimimerkin kirjoitukset. 1 ohitus tehty,verenpaine pysyy nyt kurissa.:p
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    mun mielestä ei kommentointia ilmoituksiin... yv:nä/puhelimella kysyminen on itestä viksumpaa?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jää kysymättä, ihan tosi!!
     
  7. sectoid

    sectoid Gearhead


    Ite olen naamakirjassakin. Testasin tykkäystoimintoa.
     
  8. G20

    G20 Gearhead

    Ymmärsinkö oikein siis vanhoja rompetori viestejä ei voi mitenkään nostaa vaan pitäisi aloittaa uudet V8-marketin puolelle?
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Toi aina uudelleen kirjautuminen nyppii.Firefoxia käytän ja välimuisti on siivottu mutta ei auta.
     
    xarper tykkää tästä.
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ja kuka per#ele on alkanut tykkäämään minusta?
     
    umpio tykkää tästä.
  11. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Selvitellään ongelmia ja korjataan kun löydetään. Palautteesta päätellen osalla tuntuu olevan vaikeuksia pysyä kirjautuneena, syytä ei ole vielä paikallistettu.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ai se olit sinä. Toimii näköjään.:)
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Joskus on ollut muualla myynnissä jotain asioita ja ilmoittajalta jäänyt jotain laittamatta ilmoitukseen, niin tein sit testin ja en kysynyt sitä
    Olipahan parikin samaa kysynyt ja vastauskin oli tullut

    Monesti on myynnissä esim. peräkärryjä
    "Jarrullinen telikärry, ajosillat, valot ja sähköt uusittu, kahdet renkaat, kokonaispaino 2200kg."

    Kaikki tarpeellinenhan tuossa on ja jopa tiedetään tarvittavan maasturin kiskomiseen, mutta mitä sillä saa kiskoa
    Firmalla on autotraileri 3500kg kokonaismassaltaan, niitä on kevyimmät 500kg omamassalta, firman traikku vaan on +800kg. Eli jos ilmoituksen traileri painaa vaikka 600kg, niin 1800kg lankkukylkeä ei saa lastata

    Ja olipahan muuten lavan mitatkin ilmoituksesta puutteessa, vaikka ite mielestäni tein sellaisen esimerkin mistä ei mitään pitäisi puuttua, kuin vain tarkoituksellisesti omapaino


    Eli joko ilmoituksiin pitää panostaa kunnolla tai pitäkööt tunkkinsa

    Esim. ostetaan aspenin kone.
    Ytimekäs ilmoitus johon vois kirjoittaa suoraan, et mulla on sellanen ilman apulaitteita
    Ostaja vastaa, et tarttee apulaitteineen
    Noh kolmasosapuoli kirjoittaa hällä ois apulaitteet hyllyssä ylimääräisenä kun kone meni veneeseen

    Tässä yhdistyy kolme henkilöä ja kaikki on tyytyväisiä

    Mutta ei kukaan lähde soittelemaan jollekkin joka haluaa konetta, et ostaisitko apulaitteet ja jos soittaa, niin millä todennäköisyydellä muistaa kuukauden päästä jotain apulaitteiden soittelijaa siinä vaiheessa kun tulee tarjous slant-6 rengastettu ja laakeroitu 120e apulaitteet puuttuu ja ois vielä 30km päässä


    En ainakaan ole huomannut jos ilmoituksessa on kirjoitettu, ettei kommentteja ilmoitukseen, että siihen ois kukaan alkanut runoilemaan


    Eli kuten monet kirjoittaa, niin kommentointi sais olla mahdollinen.
     
    Marklin tykkää tästä.
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mulla on alkanut jo toimii tuo että pysyy kirjautuneena vaikka käytän vuoronperään tablettia ja puhelinta. Mitään en varsinaisesti asialle tehnyt..
    Mihis noin allekirjoitukset laitellaan vai saadaanko niitä enää ollenkaan käyttöön? :eek:
     
  15. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Kiitos hyvin perustellusta vastauksesta ja esimerkistä. Kuten aiemmin jo JAMANTille kommentoitiin niin tämä ilmoitusten kommentointi ja/tai kysymysten esittäminen varmasti nousee esille kun jatkokehitystä pohditaan.

    Täällä foorumilla ei Rompetorin ilmoituksissa ole juuri "ei kommentteja" -pyyntöjä ole ollut, mutta syksyllä teimme kehitystoiveista kyselyä käyttäjille ja siellä tuo nousi esiin, että enemmistö halusi ilmoituksensa ilman kommentointia.

    Sellainen versio, jossa kommentoinnin voisi ilmoittaja joko sallia tai estää voisi olla mahdollisesti toimiva kompromissi? Otetaan asia pohdintaan.
     
    käkkyläjuntti ja Marklin tykkäävät tästä.
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mulla näkyy kirjautuminen toimivan automaattisesti

    Mutta lie siihen vaikuttaa firefox selain se kun muistaa edellisen istunnon ja avaa kaikki ~30 ikkunaa :p (ja hymiöt on surkeita [​IMG])
    Tosin ne sivut latautuu vasta avatessa


    Sitten oisko mahdollista saada taustan väriä muutetavaksi, tää valkonen ottaa ihan tosissaan silmiin vaikka taustavalon kirkkautta oon laskenu

    Lisää harmaata sekaan, kuten opel-palstalla
    Sekin helpottaisi, jos ton mainosten alla olevan sais vaikka entisen od;n "pikkuauto" taustan malliseksi
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Vastaus JAMANT;ille meni ohi
    Kannatan ainakin ite tota mahdollisuutta, et vois ruksia kommentointi mahdollisuuden pois

    Piti tykätä vastauksesta,
    mutta tökkäsin väärään kohtaa ja samalla huomasin, ettei pääse enää palaamaan takaisin, jos on aloittanut vastaamaan viestiin, entisellä softalla se onnistui ja oli hyödyllinen jos piti tarkistaa mitä olikaan kysytty. Nyt herjaa, että lomake on vanhentunut
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nyt olen tätä uutta ODta kattellut ja sanotaan nyt ensin kiitokset tosta V8 marketista joka sinällään on todella hyvä uudistus noitten rompetori myyntitopiccien korvaajaksi. Olen ihmetellyt että miksei tollasta ole aijemmin tehty, onhan motot.netissäkin ollut vastaava jo ties kuinka kauan "nettimoton tukena".

    Itse tän foorumin käytettävyys ja selkeys on kyllä todella uhono verrattuna vanhaan. Se vanhakin oli kohtalaisen huono verrattuna sitä edeltäneeseen(Miten selkeä on sivu joskus voinut olla?https://web.archive.org/web/20120228225555/http://www.overdrive.fi/forum/). Toi palkki yläreunassa (missä lukee etusivu,keskustelu,miljoonalaatikko") on silmittömän raivostuttava ja vie näytöltä ihan turhaa tilaa. Noi kaikki voisi olla tuolla ylhäällä. Yks täysin sietämätön ominaisuus on se kun painaa omat viestit painiketta, tulee samassa topicissa olevat viestit moneen kertaan vaikka ennen ne meni topiceittain. Erillinen vastaussivu oli myös kiva vanhassa, ei sitä pikavastausta tullut käytettyä kun johonkin "ok" tyyliseen. LAinaus on tuolla yhden napin takana piilossa, ennen noi tägitkin oli tossa esillä. Toi punanen auton kuvakin tossa etusivulla on aika liian iso mun mielestä.

    Vielä lisää ärsyttävyyttä luo noi tykkäykset ja jotkut ihme palkinnot mitä tulee. Avataritkin on raivostuttavia. Allekirjotuksetkin vois olla. HYmiöt on huonompia mitä edellisellä. Nää on pikkujuttuja jotka sinällään ei haittaa, mutta on noitten isompien asioiden lisäksi. En kyllä ymmärrä sitä miksi siittä pitää tulla joku ilmotus jos joku tykkää mun viestistä..

    Sekin ihmetyttää, että olen täällä ODlla ollut joku 5 tai 6 vuotta ja sinä aikana tämä on uudistunut kahteen kertaan. Hyvin harva muu foorumi on tehnyt tälläsiä ulkoasumullistuksia, varsinkin amerikkalaiset foorumit tuntuu olevan samanlais avuodesta toiseen. Ei vaan yksinkertaisesti jaksa hakea kaikkia namiskoja uudelleen kun on yhtä foorumisoftaa opetellut käyttämään joten kuten ja tottunut siihen. Tämä siis näin käyttäjän kannalta, mulla ei ole tietoa paljonko tietoturva ja muu nyt parani tai ei ole tietoa mistään muustakaan ylläpidon asioista.

    Jos täällä yleisessä keskustelussakaan ei politiikka yms. aiheita pidetä suotavana niin eipä kauheesti ole syitä jatkaa täällä vaan voi suoraan siirtyä amerikkalaisille foorumeille. Tää yleinen keskustelu on sinällään ainut jonka vuoksi OD on parempi mitä amerikkalaiset foorumit, täällä kun voi puhua yleisistä asioista toisin kun amerikkalaisilla foorumeilla. MUlla ei ole kantaa kuka sais voittaa amerikan pressan vaalit, mitä politiikkaa tulis tehdä, onko obamacare (mihin kaikki keskustelut tuntuu siellä menevän) hyvä yms....
     
    Muokattu: 26.2.2016
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Olin tuolla omissa asetuksissa niin tekstitys muuttui englannin kielelle,samoin nyt on eglannin kieli myös täällä keskustelu osiossa paikoitellen??!!

    Eihän kukaan perkele korjaa ehjää käyttöautookaan!
     
  20. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Oisko mitään senssiä semmoselle, että ilmon kommentit jäis ilmoittajan moderoitavaksi?

    Meinaan vaan, että ois kiva että asialliset kommentit/kysymykset sais jäämään tarvittaessa julkisiksi ja muiden iloksi, ettei 10 jampan tartte kysyy samaa (jolloin tietty herää kysymys, että onko oleellinen tieto ollut ilmoituksessa eli onko ilmoittaja täysin käsi) ... mutta samalla ilmoittaja vois moderoida pois tommoset tyhjänpäiväiset "Repa myy puolet halvemmalla" -sössötykset...

    Ai niin, edittiä sen verran, että onhan V8 Marketissa nyt sitten pakko pistää romuilleen hinta näkyviin, ONHAN?!?

    -JJ-
     

Kerro tästä muillekin!