Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    tää on perseestä ku ei itellä oo osaamista alkaa laittaan..
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Uskallan väittää että ei kannata alkaa korjaamaan jos mitään isompaa pitää alkaa tekemään.

    Osia Suomessa ei ole eikä paljoa oikeaa tietotaitoa noihin koneisiin.

    Kone on kuitenkin jo aika sivistynyt ja monimutkainen ja valitettavan runsasosainen.

    Mut ei se vaihtokonekkaan ole mitenkään edullinen. Ellei sit löydä jotain kolariautoa mistä sen ottas. Mut niistäkään ei sit tiedä.
     
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyllä jenkkipalstat on niitä täyna, kaikenäköist versio. Peruskorjatuja ja kolariautoja ym. Myös vaihtomahdollisuusksia olemas. Mut tietenkiin mita maksa sellaisen n 350kg motin(ilman kansia ja muuta tilpehööri) lähetys sinne ja takais. Sielt saa sen vaik kontis tulema. Mut avaas nyt ehkkä see oma kone ja kato mita siel on tapahtunu. Saisit vaik syyn selville. Jos vaik see viimeinen korjaaja on tehny jotain sellaist, mista vois sen kans keskustel.
    "juhamannile" miten sa kuvitelisit sen swapin ja sen kannatavuuten. Ekana sen mootorin sovitelun, vaihdeston, gardaaaniakselin, toinen PCM, IDM, GEM moduli, johtosarjat, sit lopuksi käynti voortin diilerin luo tietokonen päähän, kuka sytytä siihen paketin taas valot. Ymmärtäksen ei oo tekemist harrasteauton kans. Tulis varma halvemmaks osta valmis 7.3 mootoril masina. :odroll:
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Voisin kokeil tietystel tost "etelähelsinkin" puolelt jos kiinosta. Tiedän 2 konetta, toinen on 04 vm eli ei käy sulle suoran, on jonkin verran erilaisuuksia. Toisest en oo varma vuosmallista, molemmasta on otetu varaosi, täyty kysel kavereilta missa tilanteessa ne on ja oisko myytäväna.
     
    Muokattu: 26.2.2016
  5. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    täs nyt viel mietitään mitä tehään..
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Juu ota rauhallisest vaan, selvitel va miten iso katastrofi on käyny. Kuitenkin on aika isoja satsauksia olnu.
     
  7. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Uuden vuoden aattona tuli sitten toteutettua pitkäaikainen haave ja hankittua Ford F250 käyttö- ja harrasteautoksi. Ja koska piti saada vähän haastetta, niin moottoriksi valikoitui 6.0 PSD ;-).

    Autoharrastus alkoi kuten monen muunkin Ford-miehen taival. Edellisten omistajien jäljiltä ajoneuvo oli siinä kunnossa, että sai tehdä ja teettää erilaisia hankintoja (renkaat), remppaa (mm. raidetangon päät, ylä- ja alapallonivelet, ohjaustangon pää oikealle, jarrusatulat taakse) ja huoltoja (iso huolto ml. kaikki nesteet ja suodattimet), joten kokonaisuudessaan ostohinnan lisäksi rahaa on palanut jo n. 6000 euroa.. ;-)

    Joten luulisi auton olevan kunnossa. Mutta ei. Jäähdytinnesteen runsas kuluminen ja leviäminen konetilaan ja siitä alaspäin näyttäisi tarkoittavan vesipumpun tahi öljynlauhduttimen vaihtoa/korjaamista seuraavaksi. Onneksi huomenna alkaa hiihtoloma, joten voi rauhassa viettää aikaa pajalla ja tutustua ihan käytännössä tähän dieselmoottorien helmen sielunelämään.
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No helvetti "hulluja" kun vaan lisänty 8) Kai oot lueskelny jo tätä topikia. Mut selvit toi nestenvuodon syy ensiks. Vaikuta vesipumpulta, jos see levia konentilan. Jos oilcoolerin päält rupee ne letkunliitimet vuoda, siis see valuu pitkin mootorinlohko taakse ja startin kohdalta alas. Noh mut hyvää valaistus ja kyllä see paikka löyty. Tarkast myös alavesiletku vääntel sitä, joskus on käyny että see on hiertonu päi syylärin kulma rikki.
     
  9. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Vesipumppu vaihdettu. Pumpun päällä oleva suojan/pyörän sisällä oleva neste paljasti purkamisen aikana, että siellähän se vuoto on. Lisäksi tietenkin laakeri oli jo melko väljä. Eniten kyllä ihmetytti pumpun reunasta irronnut jotakuin n. 4 x 2 millin palanen. Lieköhän irronnut paikallan ollessaan vai liekö edellinen asentaja saanut tuon kolhun aikaan.. Toivottavasti ei ole järjestelmässä tukkimassa paikkoja.

    Pitänee vielä huomenna jatkaa testailua ja tarkistaa, että mikään muu paikka ei vuoda. Ehkäpä nyt helpompaa kun vesimpumppu ei kastele kaikkia paikkoja koko ajan..

    Pumpun lisäksi vaihdettiin hihnat ja kun sattui innokas kaveri olemaan mukana, niin käytiin prässäämässä hihnapyöriin uudet laakerit kaverin työpaikalla. Säästyi jokunen euro kun ei tarvinnut ostaa pyöriä edulliseen hintaan rockautosta tms. paikasta..
     
  10. v80

    v80 Gearhead

  11. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Terve vaan, pitkästä aikaa!

    Meillä on ollut hienoista "hajupulmaa" Cursionin oikeassa takasessa.
    Mamma kertoilee että käryttää. :eek:

    Remmiveto tuumaili taannoin, että nää on niin painavia, ettet voi aistia kun vahinko on jo tapahtunut kun puhutaan etulaakerista.
    Vai yleensä?

    pimeroolis, what the nyt taas? o_O
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tonto75,

    10 vetoa ni takajarru jumittaa..

    Eskobastion,

    Uskotko jos sanon että tulet huomaamaan että laakereiden vaihdolla et voita mitään.

    Kokeiltu monta kertaa, ei kestä samalla tavalla kuin uusi pyörä.

    Laakereissa on joku pieni ero et ei kestä.
     
  13. Tonto75

    Tonto75 2nd gear


    Jees, sitähän tässä pohdittiin että onko kyseessä ns. "pelkkä" jumittaminen. pimeroolis tuumaili että jarrumäntä on bakeliittia ja sen purkaminen saati sitten kasaaminen voipi päätyä murentumiseen.
    Katellaan ens viikolla kun otetaan pyörä irti, kai sieltäkin jotain näkee purkamatta koko systeemiä.
     
  14. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Jumissa se on, mun Fordis oli sama homma pari vuotta sitten. Ite vaihdoin uudet puristimet kun vanhat mureni heti purkaes.
    Uudet jarrusatulat täydellisenä takapäähän makso vain reilut sata euroo kpl ebaystä...
     
    Muokattu: 4.3.2016
  15. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Saatan uskoakin. Kysehän on tässä tapauksessa siitä, että kauanko kestää. Jos sais vaikka kesälle venytettyä, niin olis aikaa lomalla vaihdella vaikka kiristimien vaihdon yhteydessä.

    Kauanko sulla on kestänyt laakerit vaihdon jälkeen?
     
  16. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Kyllä tässä Ford-miestä koetellaan. Aamulla huomasin tullessa takaisin pihaan, että auton alle on tippunut punaista nestettä.. Lieköhän ohjaustehostimesta vai vaihdelaatikosta. No, auto puhtaalle lumelle seisomaan ja kohta katsomaan. Epäilen jälkimmäistä. Harmillista, koska auto oli kuukausi sitten huollossa ja vaihdeöljyjen ja suodattimien vaihdossa. Olisi siinä yhteydessä varmaan huomattu huono tiivistekin..
     
  17. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Tämä selvä, kiitos tiedosta!
     
  18. Crea

    Crea 1st gear

    Jos haluaa vanhat kunnostaa niin rokkiautosta noin 4$/mäntä ja tiiviste satsi noin 3$ per puoli. Just kunnostin vanhat ku tuli uudet satulat laitettua aikanaan. Hyllyssä varalla nyt sit toiset ehyet...
     
    Janne76 tykkää tästä.
  19. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Mitenkähän lie noita laatueroja noissa?

    Toi on rouvan työauto myös, että muilta osin tässä on siirrytty paloviinaan.
    Tuon kulkineen kans ei sitä ihan halvinta viiti etsiä, toimivuus on se juttu.
    Ei sillä että tässä helvetin Pohjois-Koreankin sosialistisuudessaan peittoavassa maassa jäis yhtään ylimääräisiä pennejä..;)
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Vaihdeston pohjan tiiviste saata vuoda, munkin autos vuosi pikkaisen huollon jälkeen, noh sellaiset tipat oli siinna öljynpohjassa ja tuli lumellekin jokunen tippa. Mut jossakiin välis loppui see vuodo. Ei olnu loppunu öljyt laatikosta [​IMG] Ja noh oli see öljyn hukka aika olematon. Ei olnu syytä panikin. Kato mittatikust toimival mootoril, ooks nesteeta menny hukka laatikosta. Muist öljyä lisaessä et ei kaata liika sinne, ei oo kovin terveelist laatikolle. Kai on oikeat öljyt laatikos?
    Jos on punaiset jäähdytin nesteet, sit kato startin kohdalta altapäin, jos sielt valuu pitkin starttimootorin kylkeä nesteeta alas(rikkoo muuten aika nopiast starttimootorinkin ) sit vuoda noi EGR coolerin tulevat putkiliitokset.
     
    Muokattu: 5.3.2016

Kerro tästä muillekin!