Migin osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 28.11.2015.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla on itellä Esabin C151 ja hyvin on tollaki hitsannu melkoset määrät peltiä jo autoihin.
    Makso jotain 700€ luokkaa kun uutena ostin muutama vuos sitten, kerran käyny huollos kun palo lanka spiraaliin tai jotain sinne kaapelin sisälle, takuuhomma oli ja kone kunnossa taas muutamas päiväs.

    Muuta ei oo ollu, itellä on 7.5kg pullo mitä on tullu ehkä se kymmenisen kertaa täytettyä? Kai sillä on siis jotai hitsailtu.
     
  2. SnapOnFin

    SnapOnFin 1st gear

    Kempin Minarc mig EVO 200. piste.

    Mä olen muutaman kilometrin sulatanu lankaa elämäni aikana ja tuo rakkine veti kyllä jalat alta. Ihan kuin oikea hitsauskone, mut pieni ja helppo.

    Kaikki laitteet, logosta riippumatta, voivat hajota ja hajoavatkin joskus.
     
  3. meteor

    meteor Gearhead

    Nyt on testattu mig Telwin Technomig 210 Dual Synergic Inverter, todella helppo käytää. Automaatti asetuksella annetaan vaan ainepaksuus tai sitten käsisäädöllä. Mielestäni kone toimii todella hienosti, kuinkahan paljon parempi lienee kempin minarc evo 200.
     
  4. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Kemppi is all you need.
     
  5. 300

    300 2nd gear

    Itsellä koneen osto kanssa edessä, eli tollasella Minarcmic 200 pärjää auto hommissa ihan hyvin? Jos tarvii vaikka kannakkeita tai runkopalkkeja hitsailla?
     
  6. GBS

    GBS 3rd gear

    Minarc mig 150 riittää näis henkilöautohommis ihan hyvin ja niitä saa jo aika edukkaasti huollettuna. Jos hinta ei ole este niin 200 evoa kehiin.
    itellä keikka käytössä 180 samaa sarjaa ja on riittänyt moneen hommaan.
    Toki aina pitää olla "reservissä" tehua.
    Kohta on varmaan pikkukoneena 250 koneitakin.
    Oon Ahsellillä katellut noita Kempin pystymallin koneita.
    http://webshop.industriacenter.fi/produ ... istoolilla

    Sellainen vois olla melko jees tollai tallihommis.
    Kyllä on lankakoneiden kehitys ottanut tässä n.8v sisällä aika harppauksen.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ minulla on tollainen 150 minarc mig. Hyvä peli, helppo käyttää ja hhvin toimii.
    Varsinkin kun jaksaa vaihtaa lankaa eri hommiin. 0.6 ohut hommiin, 0.8 pari milliseen ja nyt ostin 1mm la gan ja hyvin palaa/ sulaa 3-4mm lootukin viel.
     
  8. Jukkaw

    Jukkaw 1st gear

    Itellä kanssa tuollainen 180 minarc mig ja ollut todella tyytyväinen siihen. Tuolla tälläinen aloittelijakin hitsaa hyvän näköistä saumaa kohtuullisen helpolla. En vaihtais mihinkään raskaaseen voimavirta koneeseen, kun sitä voimavirtaakaan ei aina ole saatavilla, tämä käy myös hyvänä keikkakoneena ja helppo siirrellä kun tekaisin siihen vielä tuollaisen telineen nokkakärryyn. Hitsannut tällä myös korjauksia traktorin tukkikärryyn ja ainakin vielä hitsaukset pitänyt, mutta yleensä käytössä näissä autohommissa.

    [​IMG]
     
  9. GBS

    GBS 3rd gear

    Helppo tehä kärry kun on hyvä hitauskone :lol: :lol:
     
    cdv70 tykkää tästä.
  10. kuokka

    kuokka 2nd gear

    Naapuri osti biltemasta halvan valovirta migin. Sen mihin käy kaasupullo. Kokeilin sitä. Herranpieksut! Sillähän hitsaa! Se on vähän helvetin hyvä kone! Eikä maksa hunajaa. Sai naapuri repiä sen minun käsistä.
     
  11. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Minkä kokonen tuo pullo?
    Mitä kaasua porukka nykyään käyttää, kun vaihtoehtojakin tuntuu olevan Misonin lisäksi?
     
  12. GBS

    GBS 3rd gear

    Yleensä itellä Mison 25 ja joskus kokeillut Mison 18 mutta mun mielestä 25 sopivampi mulle.
    Joskus oli Woikkarin SK-18 tallilla kun oli yks omistuspullo.
    Oli ihan ok noihin tallihommiin.
    Onhan sitä joskus ihan hiilarillakin räitty kun oli vika femma menos.
    Tuli muuten mieleen... se pullo taitaa olla vieläkin jossain :-?
    Aga:n kaasuja olen nyt käytelly kun saa niin helposti aina vaiheltua.
    Onhan noita kaikenmoisia kaasuja ja varmaan halpojakin mutta kannattaa miettiä varmaa et maksaako sen muutaman kympin aina enemmän jos on vaihtopiste lähellä.
     
  13. Jukkaw

    Jukkaw 1st gear

    En tiedä noita virallisia pullokokoja, tuo on tuollainen "normi" kokoinen (vähän vyötärön yli) Kaasuna mulla toi Mison 25.
     
  14. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Itse en ostaisi toista C151:stä. Langansyöttö on tökkinyt alusta lähtien, lopulta oli pakko vaihtaa eurokaapeliin kun kaasuletku katkesi kaapelin sisältä. Ja koneen sisältä alkoi kerran kuulua suhinaa kun pullolta tulevan letkun "klemmarina" oli pieni nippuside!
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Ainut ongelma mikä itellä ollut ton kanssa ni lanka palo kerran spiraaliin kiinni sieltä matkalta jostain, takuuhan sen hoiti pois.
    Muuten toiminut vallan hienosti kyllä.
     
  16. food 8

    food 8 1st gear

    onko kellään kokemusta walliuksen uusistakoneista?wameta minimig+mma185.. 690e??
     
  17. jarona

    jarona Gearhead

    Tämän kevään tavoitteena hommata valovirtamiggi,
    vaatimuksena n. 200 ampeeria, euroliittimellä varustettu kaapeli,
    Sekun olisi mukava kun saa laitettua vaikka 4,5 metrin kaapelin
    jotta yltäis kauemmas liikuttamatta koko helahoitoa..
    Kallistuuko hankinta esabbiin vai telwiniin?
    Taitaa kempin kohdalla lompsa laihtua reilusti jos kaapeli särkyy?
    Metallimies olen joten tunnen kyllä voimavirtakoneet joista
    parhaimmat käyttämäni ovat Kemppejä mutta kun
    kotio pitäis oma kone hommata niin parhaimman haluan...
    Mites Meteor sinulla Telwin toimii?
     
  18. jarona

    jarona Gearhead

    Ja se lanka ei pala spiraaliin matkalle kun vaihtaa teflon lankakuilun sen
    "vaijerikuoren" tilalle, vain 25 senttiä loppupäähän ruuvaa spiraalia teflonin
    jatkoksi.
    Luistaa lanka hyvin ja helppo puhdistaa kuparipölystä paineilmalla.
     
  19. meteor

    meteor Gearhead

    Telwin on toiminut erittäin hyvin, kooltaan sama kuin kemppi ja lisäksi euroliitin.
    Nyt näytti olevan saksan ebayssa sama
    TECHNOMIG 210 DUAL SYNERGIC 230V TELWIN 669e ja postit 19,50
    ilmeisesti sama italialainen myyjä josta tilasin.
     
  20. jarona

    jarona Gearhead

    300 euroa halvempi kuin halvin suomessa,
    taijan antaa italian pojalle hommaksi toimittaa
    tollaisen mulle..
    Eihän tässä ole järkee että suomimyyjä vetää
    nuin paljon välistä...
    Kahen vuojen takuu antaa aikaa opiskella italiaa
    ja sillä kolmellasadalla ostan jallua pari koria
    puhumattakaan kempin hinnasta..
    Tuolla hintaerolla saa joskus vituttaakin jos nyt niinku aihetta....
     

Kerro tästä muillekin!