Th350 teki temput

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja chevyjussi, 2.5.2016.

  1. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Auto toimi edelliskesän moitteettomasti jolloin vaihdettiin öljyt ja suodatin. Tänä keväänä auton otin ajoon niin tarkistin öljyt ja tasopinta oli ok. Noin 100-kilometriä toimi täysin, ei luistoa ym, töistä lähdettäessä toimi vieläkin normaalisti kunnes ei halunnut vaihtaa 3-vaihdetta enään.

    Sen jälkeen pysähdyin ja sammutin auton sekä tarkistin onko öljyt vuotanut ulos, eipä ollut niin jatkoin matkaa ja taas auto toimi normaalisti. Kotona autoa testailessa, pakki rupesi luistamaan ja hieman kierroksia lisätessä rytkäytti päälle, muuten toimi normaalisti.

    Seuraavana päivänä pääsin vain muutaman kilometrin kun hyytyi jo eteenpäin ajettaessa ja auto ei vain liikkunut, ei ollut väliä vaikka antoi kierroksiakin, ei vaan liiku muttei luistakkaan.

    Mutta heti kun sammutan auton ja käynnistän uudelleen se lähtee terhakasti liikkeelle eteenpäin, kunnes taas jonku ajan päästä tekee saman eli ei liiku eteen eikä taakse, mutta sammuttamalla pääsee taas jonkin matkaa.

    Öljyn pinta on ok, ehkä vähän liikaakin , kun tuli lisättyä nyt sinne.

    Jos vaihteiston öljypumpussa olisi vaurio niin eikai sammuttamisella ja uudelleen käynnistämisellä pumppu heräisi henkiin? Taas jos pakassa olisi luistoa niin eikö sitäkin olisi kokoajan? Sen kyllä uskon, että pakin pakassa voi olla sanomista, kun tuo rytkäytys voisi siihen viitata.

    Olisiko viisammilla vinkkejä tähän laittaa?
     
  2. ebalen

    ebalen Gearhead

    oothan kattonu et öljyn pinta on ok auto käynnissä?
     
  3. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Käynnissä tarkistin toki ja ensin selasin kaavion läpi.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lootalla tunnit täynnä, kumitiipparit muuttunu korpuksi ja vuotavat.
     
  5. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Hei,

    Niin se on, nappasin lootan aamulla syliin totesin saman öljyistä. Tilasin täyden korjaussarjan ja laittelen sen paikalleen.
     
  6. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Samaan aiheeseen vielä: Onko Mudracer pannut merkille että voiko laatikon seisottaminen eli vaikkapa kun loota on autossa kiinni vuosia eikä sillä ajeta pilata laatikon? Esim että nuo kumitiivisteet yms kuivavat?
     
  7. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Loota tuli teurastettua ja vahingot esille, muuntimesta päin etummainen pakka oli saanut lämpöä, muutama erotinlevy oli kierona kuin pesuvatin kansi. Vaihteiston takimmainen pakka oli tuhoutunut kokonaan, kitkalevyt oli kokonaan raudalla ja pakan kannesta oli levy syönyt 0.6mm, männäntiivisteet oli kokonaan riekaleina. Onko kellään tietoa käykö tähän lukkolaatikkoon perus 350:sen pakan kansi (kyseessä siis takimmainen)
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos tarkoitat ton näköistä käikälettä niin käy. Kaikki muutkin kovat ja pehmeet osat käy ristiin poislukien öölipumppu ja sisäänmenoaleksi.[​IMG]
     
  9. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    [​IMG]

    Mihin mahtaa tulla tuo muuntimen stefan oikealla puolella oleva paperitiiviste?
     
  10. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Olikohan lukkosolenoidin alle?
     
  11. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Joo siihenpä se tiiviste tuli. Laatikko tuli kasattua ja tuommonen kuvan setti siihen tuli. Heitin 100kilometrin lenkin ja toimi moitteettomasti (koputtaa puuta) . Jos olisi vielä uusi turbiini ja öljypumppu, mutta näillä mennään.
     

Kerro tästä muillekin!