Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. laakkius

    laakkius Gearhead

    http://www.v8import.com/SWE/?page=desc&group=5&product=285

    tosta autosta tuli mulle sivuovet ja ne oli ainakin pirun hienossa kunnossa. Tosta vois saada paljon muutakin hyvää osaa. Ovet tuotiin kotiin asti 40€ lisämaksusta.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Hieno purkukohde, demonteringsobjekt. Nuo Ruåzalaiset on niin hienoja med 4 kaptenstolar.

    Unohdin googlettaa Ruotsin markkinat ennen kuin rupesin aiemmin kommentoimaan. Siellä on hyvää tavaraa. Mulle tuli efidodgeen sieltä vetokoukku.

    laakkius, sun Dodge näyttää tosi hienolta.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Parin vuoden jälkeen vois taas 318tbi dotke maistua, kunhan ei oo ylivaihdelootaa. Max kolmella tonnilla jos ylimääräisiä...
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Miksi?
    Sillä 3,54 perällä kun lähtee reissun päälle ilman ylivaihdetta, niin voi vähän hörpätä.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pari kertaa oon a500 kanssa itkenyt itseni uneen. Toinen oli vielä tehdasuus eikä kovin vanha kun laukes. Joo huonos tuuria ja sattumaa mutta ei kuitenkaan ikinä enää. Vähän ku cädin northstar.

    Mulla ollu aina 2. alkavat perät ja maantiekulutukset 14-15. Kolmilovisissa siis. Kierroksiakin maltillisesti ja hyvä vaste kokoajan.
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Mulla oli neljä vuotta 318tbi+A500. Ajoin enimmäkseen OD-Off-nappi alhaalla. Jopa Lappiin ja takas saaristoon. Laukeshan se sitte, pakkipanta oli soossina. Lootankorjaaja Mudracer sanoi, ettei ollut muuten alkuperäinen sekään loota. Eli ei se ylivaihde rantasaunassa ole hyvä.

    Siinä efidodgessa oli kyllä joku harva noin 3 perä. Nykyisessä slanttivanissa on 3.55 perä ja joku 904/998/999 ilman lukkoturbiinia ja ilman loikkaria tietty. Nonslip-turbiini SuperSixin perässä on ihmeen hyvä maantiellä. Bensanmeno on siinä 15-16 l/100 km. Toki saa menemään enemmänkin, jos turussa tarvii polkea joka valoista sivuputki laulaen.
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Jollain kolmosen perällä mä ymmärrän, ettei sitä loikkaria vättämäti kaipaa.
    Mut kolmenpuolen ruuvi matka-ajossa ilman loikkaria, ei taatusti ole se taloudellisin vaihtoehto.
    Mua miellytti se 3,55 ja loikkari. Tiuha perä piti huolen, että se jollain lailla kiihtyi ja siinä 90-100 matkavauhdissa loikkari huolehti siitä, ettei kuulo mennyt kabiinissa ja polttoaineen kulutus pysyi kutakuinkin järkevissä lukemissa.
    Mulla se oli pelkästään matka-ajossa mikä kai sit osaltaan selittää, ettei tullut ongelmia sen loikkarin kanssa.

    .............................................................................................

    Muistan kyllä kun olin RAMia etsimässä.
    Kysymys myyjälle että onko se kunnossa, niin monesti vastaus oli että... " juu..... kyl se muuten toimii, mutta loikkarissa on jotain pientä.."
     
  8. laakkius

    laakkius Gearhead

    kuvat valehtelee... :D
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Multakin jäi dodget ostamatta kun pari vaan myynnissä järkihintaan ja molemmissa loikkari. Toisessa oli jo 100tkm kohdalla loota uusittu.

    Ylivaihde voi kuuluakkin rantasaunaan mutta sitten pitäs olla valmistajana gm :p
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Mörköillään vielä; efidodgen akilleen kantapää oli Hall-anturi. Eka oli kestänyt 12 vuotta, kunnes sitte yks aamu jäätiin Pansiossa korkeajännitelinjojen alle. Ensin kuulu "klonks" ja sitten pysähdyttiin. Ei käyntiin millään vaikka kuinka sahas. Sitten jonkun vartin odottelun jälkeen käyntiin. Kerran olin Helsingissä työmatkalla ja Dodge sammui onneksi ihan palaveripaikan parkkiin. Takas tullessa sitte kravatti kaulassa konekoppa irti ja toinen anturi ja sitte pääsi Borgåseen. Sitten joku vuosi ennen joulua oltiin aamulla Turkuun tulossa ja taas se "klonks" entisen VR tavara-aseman edessä ja sitten seuraaviin valoihin jäätiin. Auto hinurilla Kaarilahdelle, missä sitten päivällä oli mittailtu bensapumppua ymym. Käynnistyi, siis US-Partsiin hakemaan Hall-anturi. Field repair Akselintiellä ja taas ajeltiin koko efidodgeuran loppuun asti. Jotenki se TBI oli sellainen välimalli, ehkä. Nykyinen kaasarikutonen on ollut sitten tosi hyvä...kopkop.
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Kuuluis ohjauslaitteisiin tää, mutta...Ihmettelin Slanttivanissa, mikä kumma tuli, kun rattia kääntää, niin "kelloyhdessä" tuntui ihme knaks. Päättelin, että joko ohjausvaihde (eivoiolla, kun vaihdettu uuteen 2001) tai sitten draglinkin nivelten voitelemattomuus. Rasvaprässi käteen ja auton alle.

    Peeveli, se knaks oli vielä tallella. Oli vaan se ratin kiinnityspultti löystynyt puuratin ja adapterien asennuksen jälkeen. Hieman kiristystä ja taas oli ohjaus kuin uudessa ilman kulmia. Taidan olla sekä ylihysteerinen että hölmö, muttei se haittaa, kun on työkalut mukana ja autoa voi parantaa kesken päivän ilman, että tarvii luetuttaa koodeja korjaamolla 70 egee tunti.
     
  12. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Jihuuuuuuuuu, taas ollaan siirrytty autoiluun, 4 vuotta ilman amerikan jenkkiä oli pitkä kuin nälkävuosi, tuntuu ihankuin ois tullu pimeältä keskiajalta ihmisten ilmoille.
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Tervetuloa takas! Kyllä Dodgen tuulilasin läpi näyttää ankeampikin maisema (esim. Raisio) ihan siedettävältä.
     
    dodgeman tykkää tästä.
  14. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Kiitos. Joo, kaikki näyttää jotenkin mukavammalta. Täytyy sitten kun kerkiän tavoitella jäsentä Ramman, hän tietää tosta autosta varmaan kaiken tietämisen arvoisen
     
  15. ramman

    ramman Double Gearhead

    jaa mää vai :) Vai on se mejiän nigi kulkeutu sulle. Oli miulla tosiaan melkein päivälleen 20 vuotta tuo auto. Tuli kyl monta hyvää reissua ja miittiä tolla heitettyä. Pitäs olla kyl ihan kaikin puolin kunnossa oleva kampe. Eihän sillä ole 2000 luvun puolella ajeltu kuin kesäisin ja sillonkin hiton vähän.
     
    dodgeman tykkää tästä.
  16. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Moi! Just sää :) mä kirjoitan sulle tänään myöhemmin privana, olis kiva tietää enemmän tosta autosta.
     
  17. ramman

    ramman Double Gearhead

    Siulle pitäis olla tulossa postissa lähiaikoina aika kattava dokumentaatio tuon auton huoltohistoriasta viimeisten parinkymmenen vuoden ajalta, oli kuulemma unohtunut nuo huoltopaperit siuta edeltävälle omitajalle :)
     
    dodgeman tykkää tästä.
  18. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ok, huomenna pääsen kotiin niin tutkin paperit ja vaikka sen jälkeen jos on jotain kysyttävää niin otan sinuun yhteyttä
     
  19. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Osaisko joku kertoa miten on kiinni tuo konekopan päällä oleva romunkeräys kaukalo kiinni konekopassa siis se mikä on luukkua ja lokeroa täynnä, se on jotenkin irti mutta mistään ei löydy kiinnitysruuveja
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla oli parissa ainakin niitattu kiinni eikä irronnut erikseen niinkuin chevyssä esim.
     

Kerro tästä muillekin!