Mobilisti -Lehti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Mercury_king, 24.5.2004.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Musta seniori oli ihan OK. Itse en ehkä tilaisi, mutta luen kyllä, jos sen saan käsiini. Ekan sain itse K.L.B:ltä jossain buffaustilaisuudessa.

    Minusta ihan fiksu ratkaisu jakautuvan harrastekentän edessä.
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Tulipa taas kioskilta haettua uusi mobilisti ja niinhän siinä kävi että muutama tunti taas vierähti sitä lukiessa.

    Nuorempana oli ehkä sen verran fanaatikko että euro auto jutut jäi väliin mutta tänäpäivänä sitä huomaa lukevansa sujuvasti juttua vaikka mossesta.

    V8 oli aikoinaan hyvä. Siitä ei pääse mihinkään mutta samantien kun suuri lehtitalo osti sen niin minun kestotilaus loppui siihen.

    Harrastelehteä pitää tehdä suurella sydämmellä, kuten Fiskis ja Kimi aikoinaan teki. Mobilistissä se on edelleen havaittavissa ja silloin on helppo antaa anteeksi pikku virheetkin joita KLB:lle silloin tällöin sattui mutta kun mies on henkeen ja vereen vannoutunut asialle niin ei voi muuta kun nostaa hattua ja toivoa ettei ne ikinä palkkaa sinne ketään markkinointi-ihmistä.

    Kiiltokuvilla ja pintaraapaisuilla myydään jo ihan tarpeeksi erillaisia lehtiä tässä maassa.
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Uusin mobla-AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN HYVÄ NUMERO!!! Ja vielä ilmestyy tiuhempaan ensi vuonna. Nyt oli pakko pistaa kestotilaten. Mielestäni toi uuden pteen linja vastaa lähelle vanhaa veekasia.Erittäin mielenkiintoisia taustoiltaan syviä juttuja.Vielä vois hieman rajoittaa sitä perinteistä valmistusmäärien ym perustiedon osuutta( ne kun kuka tahansa osaa löytää netistä!! ) ja keskittyä ko autoon ja sen historiaan / taustoihin. :pinup:
     
  4. laundrybros

    laundrybros Gearhead

    Huomaa tykkipyörät! (KLB Mob 3/84).

    KLB on ehdoton legenda joka tekee ja teettää lehteään niinkuin itse haluaa. Pari vuosikymmentä seuranneena sanoisin että aika harva harrastaja panee kaikki paukut itse asiaan - KLB tekee sen. Jos tuolla intohimolla sinne tänne lipeää pieni asiavirhe niin se mahtuu kuvaan, lukija voi aina paikata lähettämällä lehteen korjauksen; sitähän käsittääkseni päätoimittaja evp. toivookin.

    Nykymallin Mobilistissa ei mua häiritse kuin sen jussin jorinat, mies testaa vahoja, ruosteenpoistoaineita ja akkulatureita numerosta toiseen ei_niin_kovin_tieteellisesti ja tuhlaa siihen aina koko aukeaman:) Noei, kai sitä toistoa ja pintaraapaisua tarvitaan irtonumero-ostajille ja muille satunnaisille selailijoille.

    Mun mielestä historian paras Mobilisti-lehti on Eenkvistin ensimmäisen kauden tuotos jossain 2003..4 paikkeilla jossa läpikäytiin LeMansin historiaa, possut ja geeteenelikymppiset. Se oli kotimaisessa missävaan lehdistössä hyvin harvoin nähty, lähes orgastinen aikakauslehtikokemus lukea. Muistaakseni samassa numerossa oli Ritarannan ansiokas kertomus Douglas DC6:sta. Ritaranta on ilmailun tuntijana ja sen historian tallentajana oikeasti kova jätkä.

    Uusimmassa numerossa jäi vaivaamaan artikkeli itsenäisyyspäivän paraatista vanhoilla sotilasajoneuvoilla. Aiheesta lukisin mielelläni paljonkin lisää. Nyt jäi vaikutelma että lyhyt artikkeli oli ikäänkuin huitaisten tehty, lehden täytteenä.
     
  5. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Mikä päivä on tullu uusin, et tietää mennä sukuloimaan? :wink:
     
  6. Kaskas taas on ilmestynyt uusi mobla, kyllä on esim. hieno -60 Plymouth Savoy päässyt lehteen. Taas on paljon luettavaa. Allard juttu oli mielenkiintoinen kanssa ja yms. Too much to list.
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    on siin jussin jorinoissa sekin puoli kun niitäkin harrastajiakin on kun ei ymmärrä niitä akun kenkiä putsata saatika(tämä on jo ylitse pääsemätöntä) IRROTTAA talveksi???? keväästä toiseen SE yks letukan omistaja soittaa"mitä tehdään kun ei startaa" :( ...... ja sit kun on sähköä..... "miks haisee bensa niin kauheesti......." kuvio tä ett herralla on orggis b-pumppu rikki ja joku on laittanu sähkösen tilaalle, no kun käynnistys hetki koittaa ni hää laittaa virrat päälle ja rupee säätää ratin keskiöstä sytytys ennakkoa ja kokeilee ja säätää ja kokeilee ja säätää.... ja bensapumppu huutaa koko ajan ,nak,nak,nak,nak... ja ylläri et vanha alaimu kaasarin neulaventtiili ei jaksa pitää bensaa "kurissa" vaan uittaa yli........ :cry: ja joka kevät joka vit.. kevät sama rumpa


    ett kyl niit jussin-jorinoita tarvitsevia on ihan oikeesti!!!!! ja tämä ei ole ainut pussihousu mil on sitä vikaa!!
     
  8. pommari

    pommari Gearhead

    Nyt en malta olla hiljaa...viimeisimmissä horinoissa saamme mm.käytännön esimerkkiä miten paklaamme oikeaoppisesti listanreiät umpeen.Onko palstaa kenties kirjoittamassa kaappikustomhörhö?Tule rohkeasti ulos!
    Vai oliko jutun tarkoitus kenties valistaa muinaisista toimintatavoista,tyyliin "kun ennenkin pärjättiin kakkosnelosen pätkällä niin kyllä vieläkin".
    Ehkä johtuu lukutaidottomuudestani tai näkökyvyn heikkenemisestä mutta en huomannut että sinne pakkeliklöntin taakse olisi laitettu mitään(vai oliko se maalariteipin pätkä siellä tukena?).
    Tästä johtuen saamme ehkä jo hyvinkin pian nähdä aidon suomalaisen youngtimer museoajoneuvon, kyljet ja luukut reikäisinä ja spraymaalilla koristeltuna.

    Tämähän ei nyt ollut mikään maailman suurin asia mutta mitä pitemmälle juttua luin,sitä enemmän suu aukeni hämmästyksestä.
    Eikö herran vuonna 2007 ihmisillä ole hitsauskonetta?Tai edes jollain sukulaisella?Tai edes jollain korjaamolla joka on sadan kilometrin säteellä?

    En tiedä miksi juuri tämä juttu kirvoitti tunteet pintaan,ehkä tuli vain mitta täyteen...onhan joita jorinoitten vinkkejä tullut jo ihmeteltyä kerta jos toinenkin...

    Yst.Terv."Baron Von Neinlederhosen"
     
  9. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Samaa nauroin. Eiköhän paikallinen nettilehti ole irvaillut Jussille jo vuosia. Luulisi Mobilistin tasoisen lehden suodattavan/ sensuroivan tuollaisen materiaalin. Tosin onhan tunnettu totuus, että keskimääräinen jenkkihörhö takoo auton kasaan raudasta, mutta moninaiset ovat ne aiemmin mobiloidut aihiokkeet, joista hot roddingin alttarilla on muutostöiden ohessa poistettu kilokaupalla Plastic Paddingia. Jussi pois Mopilistista tai Jorinat selkeästi huumoriosion alle!
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tuo reiän pakkelipaikkaushan on "antituninkia". Voi ottaa spoilerit sun muut läpät pois ja paikata reiät kohtalaisen siististi ilman koko auton maalausta. Testattu naapurin volvon takaluukkuun, ja on pysynyt jo vuosia. Toimiva idea jos tekee huolella, mutta ei kyllä todelakaan kuulu Mobilistin svuille. Ja sama koskee 98%:a horinoista.
     
  11. Makinpa

    Makinpa 1st gear

    Uusin numero tulossa 12.8
    Moblan sivulta vähän esimakua tulevasta numerosta.
    ...niin ja kaikki pelaamaan pussihousua :rotfl:

    http://www.mobilisti.fi/
     
  12. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Täytyy olla hyviä kuvia lehdessä jos nuo netissä olevat kuvat ovat "tähteitä". :eek:
     
  13. Makinpa

    Makinpa 1st gear

    Muistakaa antaa Rodiraggareille Mäyräkoirasta olutta ja Herranlahjoille liimaa haisteltavaksi. Nyt kaikki pelastamaan Pussihousun kantti projektia ja antamaan torttutukkaiselle pulisongeilla varustetulle rodimiehelle mitä sille kuuluu. :poff: :rotfl: :rotfl:
     
  14. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Mukava nähdä moblarissa tuollaista tervettä ja riemastuttavaa huumorin viljelyä! :D Kanttiautot ja pussihousut kuullostaa niin peritunkkaiselta mobilismilta joten tuntuu hyvältä että ihan itsekin tuulettavat oikein isolla kädellä noita käsitteitä! :rotfl:

    Jälleen kerran mainio palautus maan pinnalle että "ei tätä harrastusta saa ottaa liian vakavasti!"

    Kummasti tuo rodirakkari saa aina voiton tuossa pelissä! :-? Täytyy harjoitella hieman lisää.. :lol:
     
  15. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    WOW,hyvältä vaikuttaa, taidampa mennä aikaisin petiin kun iltalukeminen vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. on se vaan hyvä lehti ja silti ainavaan paranee :wink: ja silti tulee ennemmin kun luvataan :poff:
     
  16. Makinpa

    Makinpa 1st gear

    Pentele!

    Oon melkosen varma että päivämäärä oli aikasemmin 12.8. Nysse on 14 päivä! Onko sitä muutettu?Tai sitten mä oon sekoomassa....
     
  17. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Ei ole moblaa vielä postilodjuun ilmestynyt :-? .Jospa huomenna 8)
     
  18. homer

    homer Double Gearhead

    Juu, tässä on jo parina päivänä lähtenyt toivoa täynnä työmaalta mutta raskaat ovat olleet pettymykset.
    Lievityksenä vierotusoireisiin olen lueskellut pitkin kesää vanhoja vuosikertoja. Seuraavaksi lähtee käsittelyyn vuosi 1990.
     
  19. Badgerroad

    Badgerroad 1st gear

    Ja kun minä olen epäillyt postinjakajaa, se luvattu päivä oli 12.
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead

    Tietysti sitä toivoisi, että Mobilisti-lehti ottaisi tiukan asialinjan eli tavallisen kansan autot kuten Moskvitsh saisivat enemmän palstatilaa, harrasteautojen alkuperäiskunnon säilymisen tärkeydestä muistutettaisiin ja bemarikuskeille näytettäisiin kaapin paikka.

    Mutta tärkeintä on että vanhoista autoista kirjoitetaan suomenkielellä ja toimittajat kertovat asioista omin sanoin eivätkä pyri mielyttämään lehden lukijoita.
     

Kerro tästä muillekin!